Panie Michale,
jeśli Syn rozpoznaje sylaby z paradygmatów z P, M, B, L i potrafi odczytywać proste wyrazy typu: LUPA, MAMA, PUPA, LAMA, MAPY itd., to proszę wprowadzać kolejne sylaby. Zachęcam jednak do kontaktu z logopedą, ponieważ przypuszczam, iż Pański Syn może mieć trudności z pionizacją języka lub / i problemy z przetwarzaniem słuchowym, dlatego też nieprawidłowo artykułuje sylaby z B i L (w wymowie dzieci głoska "b" pojawia się już 4.miesiącu życia - podczas gaworzenia "bababa", a głoska dziąsłowa "l", jako pierwsza z głosek dziąsłowych, powinna pojawić się już przed 24.miesiącem życia dziecka). Zachęcam też do wprowadzenia programu słuchowego "Słucham i uczę się mówić" - proszę zacząć od części: "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki" (koniecznie w słuchawkach, 30 min., w sesjach po 5-8 min.). Zachęcam do wprowadzenia ćwiczeń ogólnorozwojowych, stymulujących wszystkie funkcje poznawcze dzieci, opisanych w publikacji M. Korendo oraz J. Cieszyńskiej "Wczesna interwencja terapeutyczna". Ich wykonywanie może być zarówno wspaniałą przygodą i przy okazji nauką
Pozdrawiam serdecznie,
Natalia Antosz