Wróć do strony głównej.
Grudnia 24, 2024, 01:54:33 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 5 miesięczna córeczka - niepokojące zachowania  (Przeczytany 5502 razy)
Małgorzata1208
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Wrzenia 06, 2018, 03:04:33 »

Witam,

proszę o poradę dotyczącą mojej córeczki, która za tydzień skończy 5 miesięcy.

Od urodzenia był problem z karmieniem. Córka ciągle płakała przy karmieniu, odginała główkę, prężyła się. Okazało się że ma nietolerancję laktozy oraz skazę białkową. Od 2 m-ca życia jest na nutramigenie.
Miała asymetrię ułożeniową (główke odwracała tylko w prawą stronę), byłam na wizycie u fizjoterapeuty jednak nie zalecił rehabilitacji bo stwierdził, że nie ma takiej potrzeby.
Córka mniej więcej do 3,5 - 4 m-ca płakała przy ubieraniu piżamki po kąpieli, czasami były to napady płaczu trudne do opanowania(teraz już tego nie robi). Generalnie córka lubi się kąpać.

Co nie niepokoi obecnie:

- córeczka często ma smutną minę, jest jakby taka poważna
- jest płaczliwa
- mało uśmiecha się do osób które rzadko widzi (babcia, dziadek, ciocia) - do mnie i do męża zazwyczaj się uśmiecha, odpowiada uśmiechem na uśmiech
- w pozycji pionowej jest z nią słaby kontakt wzrokowy z bliska ( z oddali jest lepszy), natomiast w pozycji leżącej ma dosyć dobry kontakt, wodzi wzrokiem kiedy odchodzę, przychodzę, reaguje na zabawki które jej pokazuję
- czasami głuży, gaworzy ale są dni kiedy nie robi tego w ogóle, natomiast czasami dużo stęka, mruczy i tak jakby warczy kiedy jest niezadowolona
- córeczka szybko sie nudzi zabawkami, lubi być noszona i lubi widzieć co ja robię lub mąż, nie lubi długo leżeć sama  np. na macie - wtedy się denerwuje, jak tylko wezmę ją na ręce - uspokaja się
- zazwyczaj reaguje kiedy do niej mówimy, odwraca główkę, ale zdarza się że nie odwróci
- nie wyciąga jeszcze rączek gdy podchodzę żeby ją wziąć (nie wiem - być może to za wcześnie)
- chwyta zabawki (np. te które leżą, czasami te które wiszą na macie) przekłada z rączki do rączki ale kiedy ja jej pokazuje jakąś przed oczkami to jej nie bierze
- nie interesuja jej za bardzo zabawki  które są ułożone na stole - czasami je chwyci ale nie zawsze, częściej woli ściągnąć obrus.
- córka bardzo mocno i często wkłada rączki do buzi, czasami nerwowo kręci przy tym główką, (ma tak od 3 m-ca) , dużo się ślini, zabawki też wkłada do buzi
Najbardziej niepokoi mnie jednak ten słaby kontakt wzrokowy w pozycji pionowej oraz to że coreczka jest taka smutna i poważna, szczególnie kiedy widzi nowe osoby. Staje się wtedy też mniej ruchliwa, tylko przygląda się nowym osobom.

Czy powinnam się niepokoić ? Proszę o poradę.
Zapisane
Monika Kafel
Newbie
*
Wiadomości: 20


« Odpowiedz #1 : Wrzenia 17, 2018, 07:06:52 »

Szanowna Pani,

bardzo dziękuję za szczegółowy opis, tego co Panią niepokoi w zachowaniu córeczki. Niestety bez kontaktu "twarzą w twarz" trudno jest ocenić, na ile te zachowania są nieprawidłowe.
Zachęcam do kontaktu z terapeutą Metody Krakowskiej, który oceni rozwój córki i da wskazówki do stymulacji. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie: http://www.szkolakrakowska.pl/.
Proszę wyłączyć całkowicie stymulacje prawopółkulowe (telewizja, bajki, radio). Dziecko nie może przebywać w pomieszczeniu, w którym jest włączony telewizor albo działa radio.
Może Pani zacząć stymulować rozwój córeczki korzystając z propozycji ćwiczeń zawartych w publikacji Prof. J. Cieszyńskiej i Prof. M. Korendo pt. "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja dziecka od noworodka do 6. roku życia".
Przydatna w stymulacji może się okazać pomoc autorstwa Prof. J. Cieszyńskiej i mgr A. Dębickiej Stymulacja rozwoju funkcji poznawczych w wieku niemowlęcym .
Zachęcam aby jak najszybciej podjąć działanie!

Pozdrawiam serdecznie,
Monika Kafel
Zapisane
Natalia Antosz
Administrator
Jr. Member
*****
Wiadomości: 74


« Odpowiedz #2 : Wrzenia 17, 2018, 07:11:35 »

Szanowna Pani,

proszę wyposażyć się w "Karty diagnozy. 10 etapów rozwoju dziecka od 4. do 36. miesiąca życia" autorstwa Profesor J. Cieszyńskiej oraz M. Korendo. Zaraz po części wstępnej znajduje się pierwsza część, czyli 4.-5.miesiąc życia dziecka. Są tam wypisane poszczególne etapy, które dziecko powinno osiągnąć w tym przedziale wiekowym. Proszę przeprowadzić test. Jeśli cokolwiek Panią niepokoi, proszę skontaktować się z terapeutą MK. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie: http://www.szkolakrakowska.pl/. Dokonanie diagnozy drogą elektroniczną, bez obejrzenia dziecka, nie jest możliwe. Jako formę stymulacji  może Pani wprowadzić program słuchowy: "Słucham i uczę się mówić"- Samogłoski i wykrzyknienia oraz Wyrażenia dźwiękonaśladowcze.  oraz ćwiczenia opisane w publikacji "Wczesna interwencja terapeutyczna" autorstwa prof. M. Korendo oraz prof. J. Cieszyńskiej.

Pozdrawiam serdecznie,
Natalia Antosz
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!