Wróć do strony głównej.
Sierpnia 20, 2019, 07:48:24 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Ortografia u pięciolatka i sześciolatki  (Przeczytany 1777 razy)
efciunia84
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Padziernika 26, 2018, 11:58:10 »

Szanowna Pani Profesor, Szanowni Państwo,
moje dzieci, dzięki pracy z "Kocham czytać", nauczyły się niemal płynnie czytać w wieku 4,5 (syn) i 6 (córka) lat. Radzą sobie z tekstami wyśmienicie. Duma rozpierała nas, rodziców, gdy wpadli na pomysł pisania listów jakiś czas temu. Problem polega na tym, że oboje robią błędy w zasadzie gdzie się da: "droga ĆOĆU", "pszepraszam za niegżeczne zahowanie", "KOHANA MAMUŚU", Pozwul", "Teras" itd. Często też litery i cyfry piszą w "drugą stronę" (lustrzanki), (mogłabym mnożyć wersje różnych słów, które ostatnio widziałam). Jak pomóc im "wejść" na drogę poprawnej ortografii? Jak poprawiać te błędy tak, by ich nie zniechęcić do pisania?
Łączę wyrazy szacunku,
Ewa
« Ostatnia zmiana: Padziernika 26, 2018, 12:22:18 wysłane przez efciunia84 » Zapisane
jasien
Newbie
*
Wiadomości: 3


WWW
« Odpowiedz #1 : Listopada 06, 2018, 04:26:02 »

Tylko pogratulować Uśmiech
____
Firma transportowa słynąca głównie z transportu morskiego godna zaufania.
« Ostatnia zmiana: Marca 19, 2019, 07:24:49 wysłane przez jasien » Zapisane

erudyslaw
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Listopada 22, 2018, 12:06:31 »

Chyba najlepiej są w stanie wyjaśnić to dzieciom pedagodzy Uśmiech
_____
Na http://podnosnikkoszowywynajem.pl znajdziecie Państwo wynajem podnośników koszowych wraz z operatorem dźwigu.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 07, 2019, 01:17:21 wysłane przez erudyslaw » Zapisane
Monika Kafel
Newbie
*
Wiadomości: 19


« Odpowiedz #3 : Listopada 29, 2018, 10:33:01 »

Szanowna Pani,
gratuluje pozytywnych efektów w zakresie nauki czytania! Oby tak dalej!
Aby pomóc dzieciom w dalszej nauce na tym etapie należy wprowadzić ćwiczenia odwracania wzorów. Można skorzystać z pomocy przygotowanej przez Prof. Jagodę Cieszyńską - "Kocham się uczyć. Odwracamy obrazki, aby dziecko kochało czytać, nie bało się geometrii i czytania mapy na lekcji geografii." Ponieważ uczenie ortografii poprzez zapamiętanie zasad od dawna nie przynosi efektów, dlatego też należy wykorzystać wzrokowe, prawopółkulowe zapamiętywanie obrazu słowa. Proponuję skorzystać z "Symultanicznch ćwiczeń ortograficznych" autorstwa Prof. J. Cieszyńskiej i Prof. Prof. M. Korendo. Nie należy zapominać o ćwiczeniach ogólnorozwojowych. Prawidłowe kształtowanie funkcji poznawczych należy rozpocząć od ćwiczeń na materiale tematycznym, następnie atematycznym w taki sposób, by mogło bez problemów dokonywać takich samych operacji na materiale literowym. Należy uwzględnić ćwiczenia porządkowania linearnego bodźców wzrokowych, słuchowych, manualnych i językowych. Proponuje skorzystać z pomocy "Dysleksja 5-6 lat" autorstwa A. Bali.

Pozdrawiam serdecznie,
Monika KKafel
Zapisane
wujtruj
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #4 : Czerwca 06, 2019, 09:27:37 »

Moim zdaniem nie powinnaś zniechęcać dziecka do pisania, pomimo błędów. Z biegiem czasu zacznie rozumieć ortografię, czy z Twoją pomocą czy z pomocą nauczycieli. Pamiętam, że miałam tak samo! Zjadałam literki, robiłam literówki i błędy ortograficzne, składnia też leżała, a mimo to potrafiłam zapisać cały zeszyć jakimiś moimi pierdółkami. Poprawnie pisać nauczyłam się dopiero w szkole. Pomogła też moja miłość do czytania, dzięki czemu zapamiętywałam wzrokowo poszczególne słowa, a potem jak zapisywałam je błędnie to zwyczajnie mi coś nie pasowało Mrugnięcie
Cierpliwości - wszystko w swoim czasie! Uśmiech
Zapisane

marceld
Newbie
*
Wiadomości: 2


WWW
« Odpowiedz #5 : Czerwca 26, 2019, 11:23:18 »

Też tak uważam - wszystko w swoim czasie Uśmiech to super, że dzieciaki mimo tak młodego wieku potrafią już tak wiele. Błędy na pewno zrozumieją z czasem Uśmiech
Zapisane
kredek
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #6 : Lipca 01, 2019, 09:57:43 »

Szanowna Pani Profesor, Szanowni Państwo,
moje dzieci, dzięki pracy z "Kocham czytać", nauczyły się niemal płynnie czytać w wieku 4,5 (syn) i 6 (córka) lat. Radzą sobie z tekstami wyśmienicie. Duma rozpierała nas, rodziców, gdy wpadli na pomysł pisania listów jakiś czas temu. Problem polega na tym, że oboje robią błędy w zasadzie gdzie się da: "droga ĆOĆU", "pszepraszam za niegżeczne zahowanie", "KOHANA MAMUŚU", Pozwul", "Teras" itd. Często też litery i cyfry piszą w "drugą stronę" (lustrzanki), (mogłabym mnożyć wersje różnych słów, które ostatnio widziałam). Jak pomóc im "wejść" na drogę poprawnej ortografii? Jak poprawiać te błędy tak, by ich nie zniechęcić do pisania?
Łączę wyrazy szacunku,
Ewa


Moim zdaniem, nie ma co przesadzać - właściwie każde dziecko na początku pisze "ze słuchu", słyszy "ćoću", więc tak pisze. Z czasem dzieciaki nauczą się poprawnej pisowni - kwestia oczytania i oczywiście - szkoły
Zapisane

Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!