Wróć do strony głównej.
Marca 28, 2024, 12:42:33 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 4 latek nie mówi i brak ręki dominującej Proszę o pomoc  (Przeczytany 7513 razy)
Ja
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Padziernika 23, 2018, 07:56:58 »

Witam Jestem nauczycielka w przedszkolu. W grupie mam chłopca 3 lata 10 miesięcy. Chłopczyk nie mówi tylko posługuje się wyrażeniami dzwiekonasladowczymi. Nie ma wybranej dominującej ręki i jest lewooczny. Wskazuje palcem i rozumie polecenia. Najczęściej bawi się sam ale coraz częściej z dziećmi. Bardzo nie lubi powtarzac nowych słów. Denerwuje się wtedy i ucieka. Chciałabym mu wybrać rękę dominująca. W badaniu wyszła preferencja prawej ale to lewe oko??? Rodzice nie widza problemu. Dziecko nie jest objęte żadna pomocą i chyba nie będzie nie wiem jak do nich trafić Prosze o pomoc z rączka i może jakiś pomysł jak trafić do mamy.
« Ostatnia zmiana: Padziernika 23, 2018, 08:03:35 wysłane przez Ja » Zapisane
Natalia Antosz
Administrator
Jr. Member
*****
Wiadomości: 74


« Odpowiedz #1 : Padziernika 26, 2018, 05:30:45 »

Szanowna Pani,

Jeśli dziecko wykazuje preferencję prawej ręki, to proszę mu wybrać prawą, pomimo iż oko jest lewe. To będzie dla niego lepsze rozwiązanie. Wszelkie informacje na ten temat znajdzie Pani w publikacji: J
 Ciszyńska "Metoda Krakowską wobec zaburzeń rozwoju dzieci". Jeśli chodzi o Rodziców. Proszę im zasugerować, że już dziecko w drugim roku życia mówi zdania pojedyncze typu Mama pije. Ola ma misia. Ich dziecko ma natomiast prawie 4 lata. Jeśli wciąż będą uważali jego rozwój za normatywny, to niestety Pani jako przedszkolaka nic nie będzie mogła zrobić. Proszę jednak konsekwentnie podejmować temat z Rodzicami.

Pozdrawiam,
Natalia Antosz
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do: