Wróć do strony głównej.
Stycznia 20, 2019, 08:14:50 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: brak uśmiechu u niemowlaka i słaby kontakt wzrokowy  (Przeczytany 397 razy)
Zmartwiona_mama
Newbie
*
Wiadomości: 4


« : Stycznia 01, 2019, 09:33:15 »

Dzień dobry,
Bardzo proszę o odpowiedź, gdyż jestem obecnie załamana Smutny
Moja córka która skończyła 3 miesiące nie wykazuje zainteresowania ludźmi. Wcześniej nie dostrzegałam tego , myślałam że jest malutka i tak ma być że mówię do niej a ona nie reaguje na słowo mówione (na dzwięk grzechotki reaguje). Dopiero po spotkaniu w święta z jej rówieśnikami uderzyła mnie różnica w zachowaniu.
Od tego czasu próbuje intensywniej nawiązać kontakt z córeczką i walczyć o jej spojrzenia. Zamówiłam książkę "Wczesna Interwencja Terapeutyczna", czekam aż mi dojdzie. Niestety wszelkie próby wywołania uśmiechu kończą się niepowodzeniem.
Kontakt wzrokowy ciężko wymusić, bardzo dużym wysiłkiem. Najłatwiej przy karmieniu (karmimy butelką). W innych momentach go szybko gubi jeśli nawet go ściągnę okularami, minami, nosem klauna czy kontrastowym obrazkiem.
Za to córeczka uwielbia się rozglądać, interesuje ją żyrandol itp. potrafi uśmiechać się szeroko do szafy, ściany , dzwonków i do nich gaworzyć. Do nas nigdy Smutny Z pozytywów : dobrze wodzi wzrokiem za przedmiotami nawet w pozycji na brzuchu, interesuje się rączkami patrzy na nie i wkłada do buzi, ostatnio zaczęła trącać wiszącą zabawkę i trzymac w rączce i sie przyglądać grzechotce. Długo wytrzymuje w pozycji na brzuchu z uniesioną wysoko głową, potrafi obrócić się na plecki.
Zdarzają się jej momenty że ochoczo gaworzy wydając różne dźwięki, macha przy tym rączkami i nóżkami niestety patrząc się w bok lub do tyłu. (Poród zakończył się cc z braku postępu w drugiej fazie porodu i ułożeniu odgięciowym córeczki, dostała 10 pkt w skali Apgar )
Próbujemy cały czas żeby patrzyła do przodu, niestety uwielbia się wyginać do tyłu głową i ciężko ją naprostować czasami, tak też śpi mimo naszego korygowania pozycji. Teraz oglądając zdjęcia widzę że miała sztywne wyprostowane nóżki już po wyjściu ze szpitala na każdym zdjęciu.
Po przeczytaniu pierwszych objawów autyzmu wiem że może to oznaczać Smutny
Ale czy jest szansa że to nie to ? Boje się jak będzie funkcjonować w dorosłym życiu ?
Co powinnam teraz zrobić ? Czy to że objawy występują już od urodzenia oznacza że to bedzie ciężki rodzaj autyzmu ?
Gdzie ja mogę szukać pomocy dla niej i wsparcia dla mnie i męża ? Smutny Bo obydwoje jesteśmy bardzo załamani sytuacją i potrzebujemy wsparcia psychicznego.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam



Zapisane
A.Wrona
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #1 : Stycznia 04, 2019, 05:03:57 »

Szanowna Pani,

trudno jednoznacznie odpowiedzieć na zadane przez Panią pytanie bez uprzedniego kontaktu z dzieckiem. Opisywanie przez Panią zachowania córki są niepokojące, dlatego powinniście Państwo skorzystać z konsultacji z terapeutą MK, który zbada dziecko. Wykaz terapeutów MK znajdzie Pani na stronie http://www.szkolakrakowska.pl/.
Biorąc pod uwagę przeprosty nóżek i częste odgięcia ciała, warto byłoby skonsultować się z neurologiem.
Wspaniale, że postanowiła Pani sięgnąć po "Wczesną interwencję terapeutyczną...", ponieważ w tej książce znajdzie Pani wszystkie ćwiczenia, które należy wykonywać z córką. Proszę również sięgnąć po program słuchowy "Słucham i uczę się mówię" - Samogłoski i wykrzyknienia oraz Wyrażenia dźwiękonaśladowcze. Córka powinna słuchać go codziennie w kilku seriach, trwających około 30-45 sekund  z wolnego pola (należy ustawić głośniki po lewej i prawej stronie dziecka). Za kilka miesięcy  będzie już gotowa słuchać w słuchawkach. Celem budowania koncentracji wzrokowej, proszę sięgnąć po "Stymulację rozwoju funkcji poznawczych w wieku niemowlęcym". Proszę również zrezygnować ze wszelkich prawopółkulowych stymulacji obrazem i dźwiękami niewerbalnymi. Córka nie może korzystać z grających zabawek, oglądać bajek, słuchać muzyki itp. Na tym etapie należy zbudować koncentrację dziecka na języku, a tym samym na twarzy osoby dorosłej. W tym celu warto córce śpiewać piosenki, opowiadać z charakterystyczną, wznoszącą intonacją. Aby patrzenie było "bardziej interesujące" proszę pomalować usta na zdecydowany, czerwony kolor, założyć okulary, perukę itp.

Pozdrawiam serdecznie,
Anna Wrona
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2019, 09:02:36 wysłane przez A.Wrona » Zapisane
Zmartwiona_mama
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #2 : Stycznia 08, 2019, 04:48:00 »

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Rozpoczęliśmy pracę nad kontaktem wzrokowym. Na razie ćwiczymy i codzienne zdarzają się momenty że córka zawiesza wzrok na pare sekund i patrzy w oczy. Nie są to dluugie chwile ale wcześniej ich w ogóle nie było więc i z tego się cieszymy. Za to zauwazyłam że córka zaczęla śledzić wzrokiem mnie gdy przemieszczam się po domu. Odprowadza mnie wzrokiem gdy idę do kuchni nawet jeśli wymaga do skręcenia głowy. Najgorzej z tym kontaktem twarzą w twarz bo trzeba się ostro napracować na jej spojrzenia. Jak córka ma dobry humor udaje się łapać jej wzrok, ale jak zainteresuje się czymś innym np. rączkami lub nie ma ochoty to choćbym stawała na głowie, nie zdobędę jej uwagi. Czy u 3 miesięcznego niemolaka zawsze powinna być reakcja na moje zaczepki ? Czy nawet u zdrowego dziecka , zdarza się że może nie mieć ochoty i nie interesować się zaczepkami rodziców ? I czy w tym wieku córeczka powinna podążać za moim głosem ? Niestety nie reaguje na mój głos :(Prędzej ściągnę jej spojrzenie obrazem niż dźwiękiem.
I pytanie do mam : Czy są tu jakieś mamy, które były w podobnej sytuacji, a odniosły sukces ? Przydałaby mi się motywacja Uśmiech
Pozdrawiam serdecznie.
Zapisane
Zmartwiona_mama
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #3 : Stycznia 12, 2019, 12:46:42 »

Witam ponownie,
Po ćwiczeniach z książki Wczesna Interwencja Terapeutyczna oraz 2 spotkaniach z rehabilitantem (córeczka ma wzmożone napięcie mięsniowe) jest duża poprawa. Nasza już 3,5 miesięczna córeczka coraz częściej się nam przygląda, bywają momenty że przez 5 minut non stop się wpatruje i przygląda w naszą twarz. Bardzo nas to cieszy. Zrobiła się też chętniejsza do zabaw. Na przewijaku patrzy się na nas zadowolona jak się wygłupiamy i wymachuje rączkami i nóżkami. I dziś pojawiły się pierwsze uśmiechy w naszą stronę po naszych uśmiechach. Aż boję się zapeszać ale od nowa wróciła mi motywacja, bo byłam załamana jakiś czas. Niestety nadal nie mamy kontaktu z córeczką jak jest w pionie albo na brzuchu. Córeczka kontaktuje się z nami na plecach, jak podchodzimy do łóżeczka to zerka na nas. A na brzuchu czy w pionie jakbyśmy byli niewidzialni Smutny Czy to jest normalne, że w tych pozycjach nas ignoruje ? Czy może to wynikać z jej napięcia że się męczy ?. Za przedmiotem wodzi wzrokiem ale nie tak długo potrafi jak na plecach. Nadal mamy problem z reakcją na nasz głos. Córeczka nie odwraca głowy w stronę naszą jak do niej mówimy. Dopiero jak złapiemy już kontakt wzrokowy, to patrzy na nas. Ale dźwiękiem nie da się jej przywołać. Czy w tym wieku już powinna lokalizować dźwięk ? I czy takie jej opóźnienie może wynikać z długiego porodu, który zakończył się cesarskim cięciem ? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Zapisane
Monika Kafel
Newbie
*
Wiadomości: 14


« Odpowiedz #4 : Stycznia 14, 2019, 09:13:11 »

Szanowna Pani,

bardzo się cieszę, że ćwiczenia przynoszą efekty. Oby tak dalej! Dziękuję za wyczerpujący opis, jednak bez kontaktu z dzieckiem trudno jest jednoznacznie ustalić powód pewnych zachowań. Zachęcam Panią do kontaktu z terapeutą MK (www.szkolakrakowska.pl) lub (o ile to możliwe) do spotkania diagnostycznego w Centrum Metody Krakowskiej.
Proponuję również  zapoznanać się z najnowszą pozycją Prof. J. Cieszyńskiej - Rożek Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego - SŁUCH, gdzie znajdzie Pani wiele ćwiczeń stymulujących rozwój tej strefy poznawczej.
Czy w domu jest włączony telewizor, radio, miś "szumiś", karuzele lub inne przedmioty wydające dźwięki? Jeśli tak, to proszę jak najszybciej z nich zrezygnować, ponieważ mogą niekorzystnie wpływać na dalszy rozwój Pani Córeczki.
Życzę powodzenia w czasie dalszych ćwiczeń!

Pozdrawiam serdecznie,
Monika Kafel
Zapisane
Syyylwia
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #5 : Stycznia 16, 2019, 07:59:35 »

Dzień dobry,
Podłączam się pod ten wątek, bo mam podobny problem z córką (2,5 mies.). Jestem totalnie załamana. Córka nie tylko nie szuka kontaktu wzrokowego, ale wręcz go unika, świetnie wodzi za to wzrokiem za zabawkami, śmieje się do przedmiotów i źródeł światła. Ponadto nieustannie trze oczy, wkłada pięść głęboko do buzi, manipuluje palcami blisko twarzy, cały czas domaga się smoczka. Uwielbia być noszona, ale tylko jeśli nie ma możliwości spoglądania na noszącego (tyłem i na barku jak do odbicia). Czekam na zamówioną książkę, płyty i karty i zaczęłam regularnie walczyć o kontakt wzrokowy zgodnie ze wskazówkami z forum. Niestety córka źle znosi stymulację…irytuje się, kiedy „atakuję ją swoją twarzą” np. po tym jak szybko usunę zabawkę, za którą się kryję, i zaczynam mówić sylaby (czyli zabawa analogiczna do zabawy z kartami), płacze, kiedy próbuję trzymać na kolanach twarzą do mnie, gorzej sypia, bo zaczęła mieć płytki sen, przez sen również wykonuje stereotypie ruchowe, zaczęliśmy mieć problemy z karmieniem piersią, bo po tym jak zaczynam do niej mówić w trakcie karmienia lub patrzeć na nią, córka zaczyna się prężyć, odpychać, puszcza pierś i płacze. Chciałabym zapytać, czy początki zawsze są aż tak trudne? Czy mogę coś zrobić/zmienić, żeby ta stymulacja nie była dla niej taką traumą? Czasami mam wrażenie, że bardziej ją do siebie zniechęcam…Chciałabym również zapytać, jak radzić sobie ze stereotypiami ruchowymi? Póki co staram się pilnować, żeby ich nie robiła, zabierając jej rękę z buzi lub oczu, ograniczam smoczka do minimum.
Pozdrawiam
Zapisane
Dorota Nagraba
Newbie
*
Wiadomości: 21


« Odpowiedz #6 : Stycznia 19, 2019, 09:10:36 »

Szanowna Pani,

zachowania, o których Pani pisze, wynikają z nieprawidłowego funkcjonowania. Jedynym sposobem na zmianę tych zachowań jest stymulowanie funkcji wzrokowych. Powinno ono być połączone ze stymulacją słuchową i ruchową. Dobrze, aby córeczka miała kontakt z większą liczbą twarzy. Proszę spróbować położyć córeczkę na łóżku w pozycji na brzuchu i usiąść na podłodze, tak aby patrzyła na Panią z góry.
Jeśli chodzi o program słuchowy, proszę ustawić głośniki po bokach łóżeczka zachowując odległość od głowy dziecka (głośność max 50 dB). Słuchamy po max. 30-45 sekund, ważne są krótkie stymulacje i zmiana materiału.
Proszę pamiętać o wyłączeniu zabawek dźwiękowych i całkowitej eliminacji TV oraz wysokich technologii.

pozdrawiam
Dorota Nagraba
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!