Szanowna Pani,
Nie jest możliwe postawienie diagnozy bez wcześniejszego kontaktu z dzieckiem. Proszę dalej stymulować rozwój synka, tak jak robi to Pani dotychczas. Ćwiczenia, które może Pani wprowadzić do codziennych zabaw opisane są w książce Prof. J. Cieszyńskiej i Prof. M. Korendo pt. "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia". Zalecam również wprowadzenie programu słuchowego "Słucham i uczę się mówić" (koniecznie w słuchawkach).
Proszę zaobserwować czy dziecko powtarza sylaby otwarte (zakończone samogłoską), wyrażenia dźwiękonaśladowcze (MU, BE, ME, IHA, UHU). Po wypowiedzeniu wyrażenia proszę poczekać na reakcję i obserwować czy dziecko próbuje powtarzać. Proszę sprawdzić i budować rozumienie zadając pytania: Gdzie mama? Gdzie tata? Gdzie (imię dziecka)? Gdzie miś ma oko? Proszę wskazywać obiekty palcem zadając pytanie: Co to?
Jeśli chodzi o szczepienia, decyzja zawsze należy do rodziców (jedyne co mogłabym sugerować to wizyta u neurologa, ale jak rozumiem dziecko było już konsultowane).
Może Pani także udać się na diagnozę do Centrum Metody Krakowskiej w Krakowie (po wcześniejszym umówieniu terminu wizyty) lub skontaktować się z terapeutą MK (lista terapeutów na stronie
www.szkolakrakowska.pl.
pozdrawiam
Dorota Nagraba