Wróć do strony głównej.
Marca 23, 2019, 03:42:07 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: plan działania z 26 miesięcznym maluchem  (Przeczytany 656 razy)
Liza
Newbie
*
Wiadomości: 4


« : Lutego 11, 2019, 09:18:22 »

WITAM

CHCIAŁABYM SIĘ PORADZIĆ W O KOLEJNOŚĆ PRZEDSTAWIANIA / PREZENTOWANIA ZESTAWÓW SŁUCHAM I UCZĘ SIĘ MÓWIĆ.
JESTEŚMY JUŻ PO WYRAZACH DŹWIĘKONAŚLADOWCZYCH I SAMOGŁOSKACH, (ZALECONYCH PRZEZ P. LOGOPEDĘ, KTÓRA JEST TERAZ NA URLOPIE Z OKAZJI FERII I NIE BARDZO WYPADA MI SIE Z NIĄ KONTAKTOWAĆ), KTÓRYCH SŁUCHALIŚMY JEDNOCZEŚNIE PRZEZ DWA TYGODNIE.
TERAZ PORA NA RZECZOWNIKI. PROSZĘ PODZIELCIE SIĘ SWOIMI DOŚWIADCZANIAMI, W JAKI SPOSÓB PREZENTOWAĆ TE "POMOCE" CHODZI MI CZY CODZIENNIE INNA CZY NP 1 TYDZ JEDNA KSIĄŻECZKA I PŁYTA?? I KTÓRE KOLEJNE?? CZASOWNIKI?? A MOŻE MOGĘ POŁĄCZYĆ? KIEDY WPROWADZAĆ KOLEJNE KSIĄŻECZKI Z SERII SŁUCHAM I UCZĘ SIĘ  MÓWIĆ??

BARDZO DZIĘKUJE ZA POMOC.
MOJA CÓRECZKA MA 26 MIESIĘCY. STARSZE RODZEŃSTWO. I MÓWI ZALEDWIE KILKA SŁÓW. MAM WRAŻENIE ZE PO DWÓCH TYG SAMOGŁOSEK I DŹWIĘKONAŚLADOWCZYCH DZIEWCZYNKOWATYCH "CHCE "POWIEDZIEĆ COŚ WIĘCEJ...

PROSZĘ O RADY JAK DZIAŁĆ. JAK JEJ POMOC??
proszę podzielcie sie również swoimi doświadczeniami?? ile od czasu wczęcia terapii zajęło Waszym maluszkom nauka mówienia??
Zapisane
Monika Piotrowska
Newbie
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #1 : Lutego 17, 2019, 09:58:00 »

Szanowna Pani Lizo,

gdy Córeczka zacznie powtarzać kilka samogłosek lub wybranych wyrażeń dźwiękonaśladowczych, należy włączyć części: "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki l. pojedyncza". Proszę słuchać programu na zmianę (codziennie inna płyta), minimum 20 min. dziennie (można słuchać w dwóch lub trzech sesjach).
Warto również wracać do wyrażeń dźwiękonaśladowczych oraz używać ich podczas dnia, np.: "kap kap", gdy pada deszcz, "ciach ciach" podczas krojenia chleba, aby Córeczka zobaczyła, że wypowiedzi opisują rzeczywistość.

Do ćwiczenia powtarzania samogłosek można zastosować pomoc "Samogłoski" oraz układankę "Gdzie jest A?".

Przykłady ćwiczeń stymulacji funkcji słuchowej znajdują się w pozycji pt. "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. Słuch" Prof. J. Cieszyńskiej-Rożek.

Pozdrawiam,
Monika Piotrowska
« Ostatnia zmiana: Lutego 17, 2019, 10:21:41 wysłane przez Monika Piotrowska » Zapisane
Liza
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #2 : Lutego 21, 2019, 08:56:25 »

dziękuję.

pozwolę sobie wracać tu w razie wątpliwości


pozdrawiam
Zapisane
Liza
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #3 : Marca 10, 2019, 09:44:20 »

co robić jeśli dziecko traci zainteresowanie słuchaniem??

przeczekać? ile dni?
 
konsekwentnie zakładać słuchawki i mimo braku skupienia niech słucha?

pozdrawiam.
Zapisane
Dorota Nagraba
Newbie
*
Wiadomości: 24


« Odpowiedz #4 : Marca 11, 2019, 08:52:46 »

Szanowna Pani,

proszę konsekwentnie zakładać słuchawki. Proszę zwrócić uwagę, aby sesje nie były zbyt długie. Efektywniejsze jest słuchanie 5 x 3 minuty niż jednorazowo zbyt długo. W czasie słuchania nie pozwalamy dziecku bawić się zabawkami.

pozdrawiam
Dorota Nagraba
Zapisane
Liza
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #5 : Marca 14, 2019, 08:36:54 »

dziękuje ponownie za odpowiedz.
stosuje się już do rad.

ale zastanawiam się jeszcze na kolejną kwestią... kiedy przyjdą pierwsze efekty? czego mogę się spodziewać? sylab? słów? słucham i uczę się mówić stosujemy od miesiąc, a od tyg wprowadziłyśmy książeczki i gre gdzie jest A? poki co samogłoski zaczęła rozpoznawać i powtarzać...

pozdrawiam
zatroskana mama Liza
Zapisane
Aleksandra Chmielewska
Newbie
*
Wiadomości: 11


« Odpowiedz #6 : Marca 17, 2019, 07:53:45 »

Szanowna Pani,
efekty terapii są warunkowane podejmowanymi działaniami - każde przeprowadzone przez terapeutę ćwiczenie jest nastawione na konkretny cel. Jeżeli Pani Córeczka słucha programu słuchowego części Wyrażenia dźwiękonaśladowcze oraz Sylaby i rzeczowniki, oczekujemy, że zacznie powtarzać materiał językowy, który słyszy. Niemożliwe jest jednak określenie, kiedy to nastąpi, gdyż ma na to wpływ wiele czynników. Ponadto nie mogę określić jaki postęp poczyni Pani Córeczka, gdyż nie posiadam wiedzy na temat terapii prowadzonej przez wyżej wspomnianą Panią Logopedę.

Serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!