Wróć do strony głównej.
Kwietnia 19, 2019, 05:49:59 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: plan działania z 26 miesięcznym maluchem  (Przeczytany 1004 razy)
Liza
Newbie
*
Wiadomości: 5


« : Lutego 11, 2019, 09:18:22 »

WITAM

CHCIAŁABYM SIĘ PORADZIĆ W O KOLEJNOŚĆ PRZEDSTAWIANIA / PREZENTOWANIA ZESTAWÓW SŁUCHAM I UCZĘ SIĘ MÓWIĆ.
JESTEŚMY JUŻ PO WYRAZACH DŹWIĘKONAŚLADOWCZYCH I SAMOGŁOSKACH, (ZALECONYCH PRZEZ P. LOGOPEDĘ, KTÓRA JEST TERAZ NA URLOPIE Z OKAZJI FERII I NIE BARDZO WYPADA MI SIE Z NIĄ KONTAKTOWAĆ), KTÓRYCH SŁUCHALIŚMY JEDNOCZEŚNIE PRZEZ DWA TYGODNIE.
TERAZ PORA NA RZECZOWNIKI. PROSZĘ PODZIELCIE SIĘ SWOIMI DOŚWIADCZANIAMI, W JAKI SPOSÓB PREZENTOWAĆ TE "POMOCE" CHODZI MI CZY CODZIENNIE INNA CZY NP 1 TYDZ JEDNA KSIĄŻECZKA I PŁYTA?? I KTÓRE KOLEJNE?? CZASOWNIKI?? A MOŻE MOGĘ POŁĄCZYĆ? KIEDY WPROWADZAĆ KOLEJNE KSIĄŻECZKI Z SERII SŁUCHAM I UCZĘ SIĘ  MÓWIĆ??

BARDZO DZIĘKUJE ZA POMOC.
MOJA CÓRECZKA MA 26 MIESIĘCY. STARSZE RODZEŃSTWO. I MÓWI ZALEDWIE KILKA SŁÓW. MAM WRAŻENIE ZE PO DWÓCH TYG SAMOGŁOSEK I DŹWIĘKONAŚLADOWCZYCH DZIEWCZYNKOWATYCH "CHCE "POWIEDZIEĆ COŚ WIĘCEJ...

PROSZĘ O RADY JAK DZIAŁĆ. JAK JEJ POMOC??
proszę podzielcie sie również swoimi doświadczeniami?? ile od czasu wczęcia terapii zajęło Waszym maluszkom nauka mówienia??
Zapisane
Monika Piotrowska
Newbie
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #1 : Lutego 17, 2019, 09:58:00 »

Szanowna Pani Lizo,

gdy Córeczka zacznie powtarzać kilka samogłosek lub wybranych wyrażeń dźwiękonaśladowczych, należy włączyć części: "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki l. pojedyncza". Proszę słuchać programu na zmianę (codziennie inna płyta), minimum 20 min. dziennie (można słuchać w dwóch lub trzech sesjach).
Warto również wracać do wyrażeń dźwiękonaśladowczych oraz używać ich podczas dnia, np.: "kap kap", gdy pada deszcz, "ciach ciach" podczas krojenia chleba, aby Córeczka zobaczyła, że wypowiedzi opisują rzeczywistość.

Do ćwiczenia powtarzania samogłosek można zastosować pomoc "Samogłoski" oraz układankę "Gdzie jest A?".

Przykłady ćwiczeń stymulacji funkcji słuchowej znajdują się w pozycji pt. "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego. Słuch" Prof. J. Cieszyńskiej-Rożek.

Pozdrawiam,
Monika Piotrowska
« Ostatnia zmiana: Lutego 17, 2019, 10:21:41 wysłane przez Monika Piotrowska » Zapisane
Liza
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #2 : Lutego 21, 2019, 08:56:25 »

dziękuję.

pozwolę sobie wracać tu w razie wątpliwości


pozdrawiam
Zapisane
Liza
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #3 : Marca 10, 2019, 09:44:20 »

co robić jeśli dziecko traci zainteresowanie słuchaniem??

przeczekać? ile dni?
 
konsekwentnie zakładać słuchawki i mimo braku skupienia niech słucha?

pozdrawiam.
Zapisane
Dorota Nagraba
Newbie
*
Wiadomości: 24


« Odpowiedz #4 : Marca 11, 2019, 08:52:46 »

Szanowna Pani,

proszę konsekwentnie zakładać słuchawki. Proszę zwrócić uwagę, aby sesje nie były zbyt długie. Efektywniejsze jest słuchanie 5 x 3 minuty niż jednorazowo zbyt długo. W czasie słuchania nie pozwalamy dziecku bawić się zabawkami.

pozdrawiam
Dorota Nagraba
Zapisane
Liza
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #5 : Marca 14, 2019, 08:36:54 »

dziękuje ponownie za odpowiedz.
stosuje się już do rad.

ale zastanawiam się jeszcze na kolejną kwestią... kiedy przyjdą pierwsze efekty? czego mogę się spodziewać? sylab? słów? słucham i uczę się mówić stosujemy od miesiąc, a od tyg wprowadziłyśmy książeczki i gre gdzie jest A? poki co samogłoski zaczęła rozpoznawać i powtarzać...

pozdrawiam
zatroskana mama Liza
Zapisane
Aleksandra Chmielewska
Newbie
*
Wiadomości: 11


« Odpowiedz #6 : Marca 17, 2019, 07:53:45 »

Szanowna Pani,
efekty terapii są warunkowane podejmowanymi działaniami - każde przeprowadzone przez terapeutę ćwiczenie jest nastawione na konkretny cel. Jeżeli Pani Córeczka słucha programu słuchowego części Wyrażenia dźwiękonaśladowcze oraz Sylaby i rzeczowniki, oczekujemy, że zacznie powtarzać materiał językowy, który słyszy. Niemożliwe jest jednak określenie, kiedy to nastąpi, gdyż ma na to wpływ wiele czynników. Ponadto nie mogę określić jaki postęp poczyni Pani Córeczka, gdyż nie posiadam wiedzy na temat terapii prowadzonej przez wyżej wspomnianą Panią Logopedę.

Serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska
Zapisane
Liza
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #7 : Kwietnia 13, 2019, 06:04:19 »

witam ponownie!!

drodzy Państwo.
pozwoliłam sobie wrócić po poradę.

mój Maluch ma już 28 miesięcy, terapia idzie bardzo opornie, ale nie oznacza to że nie ma efektów. są ale bardzo mała...

ale ja nie o tym, terapię zostawiam naszej Pani logopedzie, która tylko częściowo pracuje waszą metodą.

trafiłam na Wasz ślad w lutym i od tamtej pory czytam, podglądam posty...
nie zdawałam sobie sprawy ze tak małe dzieci (przedszkolne) mogą nauczy się czytać i to bardzo mnie zafascynowało.
mam prośbę w związku z tym. proszę mi poradzić od czego miałabym zacząć w nauce czytania. dodam ze Maluszek ładnie powtarza i rozpoznaje samogłoski, powtarza dźwiękonaśladowcze, ale wszystkich jeszcze nie rozpoznaje. mamy książeczki kocham czytać, mamy wsz cześci słucham i powtarzam. jakie mogę jeszcze nabyć pomoce, jak długo z nimi pracować i co potem.
z góry dziekuję za wsz odpowiedzi!
pozdrawiam
Liza
Zapisane
A.Wrona
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #8 : Kwietnia 16, 2019, 05:47:53 »

Szanowna Pani,

naukę czytania u tak małych dzieci rozpoczynamy od wyrażeń dźwiękonaśladowczych oraz samogłosek. Kolejno wprowadza się sylaby z pierwszego paradygmatu: PA PO PU PÓ PE PI PY. Na każdym etapie postępuje się zgodnie ze schematem: powtarzanie, rozumienie (wskazywanie odczytanej przez rodzica samogłoski/ sylaby) i nazywanie (samodzielne odczytywanie przez dziecko). Jednocześnie do odczytywania globalnego (całościowego zapisu), wprowadza się prymarne czasowniki tj. śpi, je, pije, które zapisuje się na osobnych kartonikach, czerwonym mazakiem oraz prymarne rzeczowniki: mama, tata, imię dziecka i te zapisujemy na czarno. Ważne jest wykorzystanie bezszeryfowej czcionki Arial.
Pomocną wskazówką będzie dla Pani podręcznik "Kocham uczyć czytać. Podręcznik dla rodziców i nauczycieli", autorstwa Jagody Cieszyńskiej w którym znajdzie Pani wszelkie, szczegółowe informacje dotyczące Nauki Czytania Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną.®
Do ćwiczeń, polecam Pani serię "Moje sylabki" Agnieszki Fabisiak-Majcher i Elżbiety Ławczys.

Serdecznie pozdrawiam,
Anna Wrona
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!