Szanowna Pani,
dziękuję za wyczerpujący opis, jednak bez kontaktu z dzieckiem trudno jest jednoznacznie ustalić powód pewnych zachowań. Zachęcam Panią do kontaktu z terapeutą MK (
www.szkolakrakowska.pl). Proszę wprowadzić ćwiczenia stymulujące rozwój poznawczy, społeczny, językowy dziecka, które zostały opisane w publikacji Prof. J. Cieszyńskiej i Prof. M. Korendo -
Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia. Proszę także wprowadzić program słuchowy
Słucham i uczę się mówić (zaczynamy od części
Samogłoski i wykrzyknienia oraz
Wyrażenia dźwiękonaśladowcze, potem
Sylaby i rzeczowniki oraz Sylaby i czasowniki, ok. 30 min dziennie, w seriach po ok.5-8 min., koniecznie w słuchawkach!
Proszę wyłączyć WSZYSTKIE stymulacje prawopółkulowe – oznacza to całkowitą rezygnację z oglądania TV, słuchania muzyki, korzystania z komputera i zabawek dźwiękowych.
Proszę oglądać z Synem książeczki, nazywać przedmioty na obrazkach, obiekty, opisywać wykonywane przez Panią czynności np.
Mama pije, Mama je itp. Przydatne mogą być
Moje pierwsze słowa 1 i 2, Moje pierwsze czasowniki.Pozdrawiam serdecznie,
Monika Kafel