Wróć do strony głównej.
Grudnia 26, 2024, 02:32:43 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Pani Jagodo proszę pomoc.. Które zachowania mogą być ze spektrum autyzmu  (Przeczytany 6031 razy)
Agagaga
Newbie
*
Wiadomości: 6


« : Marca 14, 2019, 09:52:02 »

Bardzo proszę o pomoc bo martwię się o syna. Kończy rok i jeszcze nie mówi. Dużo oczytalam się w internecie i w pracy mam styczność z autystykami i bardzo boję się o moje dziecko żeby ono czasem nie miało autyzmu. Syn urodził się o czasie przez cc bo był położony pośladkowo. Dostał 10 pkt. Od 3 miesiąca jest rehabilitowany ze względu na obniżone napięcie i asymerie. Już jest przy końcu rehabilitacji bo zaczyna chodzić i asymetri też nie ma.. Panie w ośrodku twierdzą że roczne dziecko nie musi jeszcze mówić tym bardziej że to chłopiec a oni z reguły później mówią. Syn podczas zabawy mówi oooo aaa ostatnio zaczął powtarzać puf jak pokazuje mu pociąg i brrr na samochód. Woła yyy i wyciąga ręce jak chce coś dostać tak samo mnie nawołuje jak wychodzę z pokoju.
1. Mowa mając 9 miesięcy mówil krótko baba babu potem przestał. Mając 11 miesięcy w ciągu jednego dnia kilka razy coś w stylu mama i też przestał. I teraz jak mówię np baba to tak jakby próbował powtórzyć ale słychać tylko b. No i wypowiada te samogloski a e o. Nieraz uda mu się powtórzyć mu i powtarza przy jedzeniu mmm.
2. Reagowanie na imię. Jak jest bardzo zajęty zabawa to nie popatrzy na mnie jak go wołam po imieniu dopiero jak powiem mama idzie to się popatrzy. A np jak go zawoła babcia to się odwraca.
3 naśladowanie. Potrafi bić brawo robić kosi, pokazuje jaki będzie duży, naśladuje kaszel, pisk starszej kuzynki, daje cześć, przybije piątkę i czasem uda mu się pokazać papa(od niedawna go uczę). Nie potrafi wyciągnąć języka.
4.wskazywanie palcem w bajkach które lubi i w których są jego ulubione obrazki jak powiem pokaż niedźwiedzia to otworzy bajkę na tej stronie i będzie pukal dwoma palcami w tą stronę. A tak to jak pytam np gdzie zegar to się popatrzy i wyciągnie rękę w jego kierunku. Wydaje mi się że czasem jakby nie rozumiał albo nie rozpoznawal przedmiotów. Np pytam gdzie lodówka to się rozgląda a pytam gdzie krasnoludek na lodówce to się popatrzy na niego i wyciąga rękę. Jak pytam gdzie mama gdzie baba to nie ma reakcji albo sporadycznie się popatrzy. A jak położę dwa takie same klocki i między nimi np kaczkę i pytam gdzie kaczka daj kaczkę mamie to bierze i daje. Ale jak jeszcze dołożę np słonia to już kaczki nie da tylko weźmie słonia. Nie wiem czy tak rozumuja dzieci? Bo nie miałam styczności z tak małymi..
5. Jeśli się nieraz czymś zajmie albo coś mu się spodoba to popatrzy na mnie i czeka co powiem. Tak samo jest z rzeczami którymi mu już kiedyś zabronilam np nie pozwoliłam dotykać kabli to jak jest blisko nich zatrzyma się i popatrzy na mnie czy coś mu powiem czy nie.
6.rozumie polecenie daj czy to zabawkę czy jedzenie. Jak coś mu zabraniam to się zatrzyma i popatrzy na mnie a nieraz rozplacze.Ale: da tylko to, co ma w ręce lub co leży bardzo blisko. Nie ma odruchu rozglądania się, gdy pytam "gdzie coś/ktoś jest". Jak mówię np. "daj tacie piłkę", to mąż musi wystawić dłoń (poparcie gestem), żeby mały zrozumiał komu ma dać.
7. Nie zawsze się patrzy na to co mu pokazuje i jak biorę jego rękę żeby nią pokazywać to ja zabiera wyrywa. Tak samo się wyrywa jak chce mu czytać nowa bajkę a jak czytam te co już zna to siedzi ladnie. Czy to normalne? Dziś też zabierał rękę jak chciałam mu włożyć ja do ryżu. Mam wrażenie jakby nie lubił dotykać takich rzeczy nie wiem czy się boi czy z czym to jest związane. Ale jak dostaje nowa zabawkę to się nie boi i bierze ja od razu.
8. Zabawa zabawkami zakłada koła na stożek z pomocą wkłada klocki do sortera - daje mu klocek i wskazuje otwór a on wkłada klocek. Bardzo często bije brawo jak coś zrobi. Rzuca piłkę. Pcha samochód po dywanie i raczkuje za nim. Puka zabawka o zabawkę albo o podłogę wkłada do buzi i gryzie. Często też wkłada palce i gryzie ale to może dlatego że będą mu szły z tyłu zeby bo wkłada je właśnie tak do tylu albo jakby pod język. Wyrzuca zabawki z łóżeczka i patrzy jak lecą. Jak ja rzucam to też się patrzy. Wogole patrzy na mnie jak coś robię w kuchni albo w pokoju stoi wtedy w łóżeczku i wola yyyy yyyy. Jak są zabawki w pudelku i pytam gdzie rak to nie reaguje tzn nie pokaże ani nie da mi tego raka.
9. Lubi zabawy w akuku w chowanie się w łapanie go na raczkach. Śmieje się przy tym na głos. Lubi jak śpiewam piosenki z pokazywaniem to próbuje naśladować co pokazuje. I np tego samego dnia po jakimś czasie zaczyna pokazywać i patrzy na mnie żebym zaczęła śpiewać.
10.bardzo cieszy się na widok taty i płacze za nim jak jedzie do pracy. Często się do nas przytula i daje buzi. To przytulanie mam wrażenie że jest mocne. I jak ją go mocno przytulę to się uśmiecha.
11. Kontakt wzrokowy chyba jest dobry bo patrzy się raczej jak się do niego mówi.. Chyba że np jedzie w wózku i do niego mówię to się nie patrzy tylko rozgląda się na boki a jak wydam jakiś śmieszny dźwięk to się wtedy popatrzy i zaraz znów się rozgląda. Jak mówię jakieś wierszyki to patrzy się cały czas. Jak go podnosze na rece to patrzy na boki. Ale na rękach lubi być.
12. Jak zaczynał chodzić robił to na palcach ale rehabilitantka mówiła że to normalne. Teraz chodzi prawidłowo.
13. Całuję starsza kuzynke i chce się do niej przytulać jak ona krzyczy to on zaczyna piszczec. Jak ona się bawi to podchodzi i jej rozwala to co zrobiła.
Bardzo proszę mi powiedzieć czy syn wykazuje jakieś zachowania że spektrum autyzmu bo Panią w ośrodku przestaje wierzyć bo według nich nie musi jeszcze mówić nie musi jeszcze chodzić nie musi pokazywać palcem ma jeszcze czas. A mnie jego zachowania naprawdę martwią. Zwłaszcza to że nie mówi tym bardziej że ja do niego ciągle mówię śpiewam czytam bajki. Nie ma dostępu do telefonu tv grających zabawek. Nie wiem czy to ze ma obniżone napięcie tak na to wszystko wpływa? Martwi mnie to że nie popatrzy się na tą osobę o którą pytam np gdzie baba. Panie w ośrodku gdzie chodzimy na rehabilitację twierdzą że ma czas jeszcze na wszystko i że nie ma co się dopatrywac najgorszego.. Proszę Pani Jagodo o Pani zdanie... Z góry dziękuję
Zapisane
Aleksandra Chmielewska
Administrator
Newbie
*****
Wiadomości: 25


« Odpowiedz #1 : Marca 17, 2019, 07:43:33 »

Szanowna Pani,
dwunastomiesięczne dziecko powinno wykazywać rozumienie podstawowych znaczeń (prostych nazw osób, przedmiotów i czynności) oraz wypowiadać kilka prostych słów nazywających jego najbliższe otoczenie (często są to słowa zbudowane z reduplikowanych sylab otwartych, np. mama, tata, baba oraz wyrażenia dźwiękonaśladowcze, np. hau hau, am am).
Niemożliwe jest natomiast stwierdzenie, bez kontaktu twarzą w twarz, czy opisane przez Panią symptomy należą do spektrum autyzmu. W związku z tym zachęcam Panią do skontaktowania się z diagnostą, który pomoże rozwiać Pani wątpliwości. Certyfikowanych terapeutów Metody Krakowskiej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl. Ponadto zachęcam Panią do niezwłocznego rozpoczęcia stymulacji rozwoju Pani Synka oraz pracy nad budowaniem rozumienia języka. Propozycje ćwiczeń znajdzie Pani w publikacji "Wczesna interwencja terapeutyczna" prof. J. Cieszyńskiej i prof. M. Korendo.
Cieszę się, że Pani Synek nie ma dostępu do wysokich technologii, na pewno pozytywnie wpłynie to na jego rozwój.

Serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska
Zapisane
okasaundi
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Grudnia 31, 2022, 02:11:30 »

Szanowna Pani,
dwunastomiesięczne dziecko powinno wykazywać rozumienie podstawowych znaczeń (prostych nazw osób, przedmiotów i czynności) oraz wypowiadać kilka prostych słów nazywających jego najbliższe otoczenie (często są to słowa zbudowane z reduplikowanych sylab otwartych, np. mama, tata, baba oraz wyrażenia dźwiękonaśladowcze, np. hau hau, am am VidMate  Mobdro).
Niemożliwe jest natomiast stwierdzenie, bez kontaktu twarzą w twarz, czy opisane przez Panią symptomy należą do spektrum autyzmu. W związku z tym zachęcam Panią do skontaktowania się z diagnostą, który pomoże rozwiać Pani wątpliwości. Certyfikowanych terapeutów Metody Krakowskiej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl. Ponadto zachęcam Panią do niezwłocznego rozpoczęcia stymulacji rozwoju Pani Synka oraz pracy nad budowaniem rozumienia języka. Propozycje ćwiczeń znajdzie Pani w publikacji "Wczesna interwencja terapeutyczna" prof. J. Cieszyńskiej i prof. M. Korendo.
Cieszę się, że Pani Synek nie ma dostępu do wysokich technologii, na pewno pozytywnie wpłynie to na jego rozwój.

Serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska

I got this,...
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!