Szanowna Pani,
dwunastomiesięczne dziecko powinno wykazywać rozumienie podstawowych znaczeń (prostych nazw osób, przedmiotów i czynności) oraz wypowiadać kilka prostych słów nazywających jego najbliższe otoczenie (często są to słowa zbudowane z reduplikowanych sylab otwartych, np. mama, tata, baba oraz wyrażenia dźwiękonaśladowcze, np. hau hau, am am).
Niemożliwe jest natomiast stwierdzenie, bez kontaktu twarzą w twarz, czy opisane przez Panią symptomy należą do spektrum autyzmu. W związku z tym zachęcam Panią do skontaktowania się z diagnostą, który pomoże rozwiać Pani wątpliwości. Certyfikowanych terapeutów Metody Krakowskiej znajdzie Pani na stronie
www.szkolakrakowska.pl. Ponadto zachęcam Panią do niezwłocznego rozpoczęcia stymulacji rozwoju Pani Synka oraz pracy nad budowaniem rozumienia języka. Propozycje ćwiczeń znajdzie Pani w publikacji "Wczesna interwencja terapeutyczna" prof. J. Cieszyńskiej i prof. M. Korendo.
Cieszę się, że Pani Synek nie ma dostępu do wysokich technologii, na pewno pozytywnie wpłynie to na jego rozwój.
Serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska