Wróć do strony głównej.
Grudnia 24, 2024, 01:09:25 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Prośba o pomoc przy pracy z 8,5 miesięcznym dzieckiem  (Przeczytany 6136 razy)
AgaAgnieszka
Newbie
*
Wiadomości: 6


« : Marca 16, 2019, 10:47:29 »

Moja córka obecnie ma 8,5 miesiąca. Od kiedy skończyła 6 miesięcy zdałam sobie sprawe, że jej rozwój nie przebiega tak jak potrzeba... Szczególnie razi jej zawsze jeden i ten sam wyraz twarzy, w ogóle nie naśladuje min, słabo wyraża emocje. Nie naśladuje również nawet najprostszych gestów, nie wyciąga rączek w moim kierunku.
 Od miesiąca ćwiczę z nią zgodnie z książką "Wczesna interwencja terapeutyczna", włączam jej przez słuchawki dwie pierwsze części "Słucham i uczę się mówić". Córka jest bardzo niecierpliwa i pozwala zakładać sobie słuchawki tylko podczas jedzenia. Stąd moje pytanie, czy takie słuchanie ma jeszcze wartość terapeutyczna? Podczas słuchania nie powtarza, ja powtarzam, bo słucham nagrań również przez swoje sluchawki.
Jak mogłabym pomóc córce w nauce naśladowania? Często nie pozwala nic robić swoimi raczkami, np kiedy pokaże jej kosi kosi, a później próbuje zrobić jej, to ucieka z rękami.
Ciężko jest jej się skupić na czymkolwiek. Nie pozwala również czytać sobie książeczek, wyrywa je i chce gryzc. Czy mogłabym ja jakos zachęcić do oglądania książek?
Ostatnio zauważyłam również, że często wystawia język na zewnatrz. Buczy przy tym, wypowiada sylaby, np. ma ma, na, na. Bardzo mnie to niepokoi, ze gaworzenie jest z językiem na brodzie. 
Bardzo proszę o porady jak mogłabym pracować z córką w domu..
Zapisane
Aleksandra Chmielewska
Administrator
Newbie
*****
Wiadomości: 25


« Odpowiedz #1 : Marca 17, 2019, 07:40:07 »

Szanowna Pani Agnieszko,
trudno ocenić mi na odległość, czy opisane przez Panią zachowania mieszczą się w normie rozwojowej.
Zachęcam Panią do skontaktowania się ze specjalistą wczesnej interwencji terapeutycznej, który w kontakcie z Pani Córeczką oceni jej rozwój i rozwieje Pani wątpliwości.
Cieszę się, że zdecydowała się Pani na samodzielne wykonywanie ćwiczeń oraz wprowadzenie programu słuchowego. Korzystne będzie dalsze jego odtwarzanie. Proszę jednak pamiętać, żeby sesje nie były zbyt długie (na początek około 30-45 sekund dwa razy dziennie) oraz postarać się, aby słuchanie nagrań było w danym momencie jedyną aktywnością dziecka. Proszę nie zrażać się niechęcią Córeczki i dalej próbować wykonywać różne działania jej rączkami. Ponadto polecam odejście od czytania książeczek na rzecz ich opowiadania (nazywamy prostymi wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi, wyrazami, zdaniami duże obrazki w książeczkach). Dziewiąty miesiąc życia to czas kiedy dziecko przygotowuje się do "czytania" książeczek, odwracania stron oraz wskazywania palcem.

Serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska
Zapisane
AgaAgnieszka
Newbie
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #2 : Marca 18, 2019, 10:14:34 »

Pięknie dziękuję za odpowiedź i wskazowki.
Pozdrawiam serdecznie
Zapisane
todd
Newbie
*
Wiadomości: 25


« Odpowiedz #3 : Maja 01, 2019, 01:42:18 »

Nasz mały też wyrywa rączkę jak próbuje go na coś naprowadzić. Wytyka język. Nie wyciąga rączek żeby go podnieść. Książeczkę składa rozkłada ewentualnie gryzie. Chyba nie jest zainteresowany obrazkami.

Brzmi znajomo?
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!