Szanowna Pani,
bardzo się cieszę, że podjęła Pani samodzielnie działania z Córką.
Proszę kontynuować pracę z Programem słuchowym, a następnie zachęcać Córeczkę do powtarzania, np. podczas oglądania książeczki, w zabawie i w codziennych sytuacjach (mama kroi: ciach ciach, tata je: am am).
Należy wyeliminować z otoczenia dziecka grające i świecące zabawki, tv, radio, komputer itp.
Piktogramy są alternatywną funkcją komunikacji, a naszym celem jest rozwijanie języka Dziecka.
Proszę skupić się na rozwijaniu kontaktu wzrokowego oraz pola wspólnej uwagi z Córeczką, zachęcaniu do naśladowania czynności (np. karmienie misia, czesanie lali), zachęcaniu do uczestniczenia w codziennych czynnościach (sprzątanie zabawek) oraz do wspólnego oglądania książeczek (np. z serii "Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania": "W lesie i na łące", "Na wsi" itp.).
Mieszkają Państwo za granicą, zatem proszę pamiętać, by konsekwentnie mówić do Dziecka w jednym języku (Mama mówi po polsku).
W celu zaplanowania przebiegu terapii i otrzymania wskazówek do dalszych działań, zachęcam do konsultacji z terapeutą Metody Krakowskiej (listę można znaleźć na stronie:
www.szkolakrakowska.pl). Propozycje ćwiczeń znajdzie Pani również na blogu:
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Piotrowska