Pani Katarzyno,
opisane przez Panią zachowania Igorka są niepokojące, jednak niemożliwe jest zdiagnozowanie Dziecka bez kontaktu z nim. Proszę o jak najszybszy kontakt z terapeutą, który ustali plan terapii i pokaże, jak należy ćwiczyć z Synkiem. Listę certyfikowanych terapeutów znajdzie Pan na stronie:
www.szkolakrakowska.pl.
Cieszę się, że czuje Pani potrzebę rozpoczęcia samodzielnej pracy z Igorkiem.
Z otoczenia Dziecka należy wyeliminować grające i świecące zabawki, muzykę, tv, telefony. Proszę wprowadzić program słuchowy "Słucham i uczę się mówić"; zaczynamy od części "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze", potem "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki", ok. 30 min dziennie, w seriach po ok.5-8 min., koniecznie w słuchawkach!
Proszę hamować takie zachowania, jak kręcenie w kółko czy stukanie przedmiotami.
Niezwykle pomocna jest również "Wczesna interwencja terapeutyczna" autorstwa J. Cieszyńskiej i M. Korendo, w której znajdzie Pani wszystkie ćwiczenia, jakie należy wykonywać z Synkiem.
Bardzo ważne jest, by wypracować z Dzieckiem kontakt wzrokowy oraz pole wspólnej uwagi. Informacje na ten temat dostępne są na blogu:
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/.
Serdecznie pozdrawiam,
Monika Piotrowska