Wróć do strony głównej.
Marca 28, 2024, 06:38:07 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Prośba o pomoc  (Przeczytany 6030 razy)
Monikag1102
Newbie
*
Wiadomości: 11


« : Listopada 27, 2019, 08:53:15 »

Dzień dobry,

Jestem mamą Olka 2 latka i 3 miesiące. Lekarz pediatra na ostatniej wizycie polecił,żebyśmy wybrali się z Olkiem do psychologa dziecięcego, ponieważ zauważa u niego cechy autystyczne. Ze względu na brak mowy( Aleksander mówi tata, mama, baba, dziadzia,koko, kuko-kółko,ciuch ciuch, dzim- dym, jajo + próbuje naśladować zwierzęta, woła kota ci ci, próbuje powtarzać wyrazy ale z różnym skutkiem)byliśmy około miesiąc temu u neurologa, który stwierdził, że nie widzi cech autystycznych, zalecił terapię ręki oraz zajęcia z logopedą. Dziecko jest bardzo pogodne i uśmiechnięte, aktywne fizycznie, przed drugim rokiem życia jeździł już na rowerku biegowym,skacze, na placu zabaw wspina się biega z dziećmi, ogólnie ciągnie do dzieci.Przed wspomnianą wizytą u pediatry z gabinetu wyszedł chłopczyk, Aleksander podszedł do niego i zaczął się uśmiechać, powiedziałam żeby dał mu cześć zrobił to. Lubi różne zabawy z nami, lubi się wygłupiać:), zabawy udawane- je drewnianą marchewkę dużą łyżką, bawimy się zwierzątkami, które piją z kubka, lub panele podłogowe służą za wodę, kładzie je spać i on razem z nimi, a ja mam im śpiewać, przystawia tokena do ucha jakby rozmawiał przez telefon, lubi rysować, jak coś narysuje  śmieje się i zerka na mnie czy patrzę- nie zawsze, jak coś powie to też chce żebyśmy go pochwalili, lubi bawić się samochodami, układa wierzę z klocków. Wskazuje przedmiot palcem jak coś chce, lub jak chce mi coś pokazać np. przez okno wtedy pokazuje palcem i patrzy na mnie żebym podeszła do okna, jeżeli pokazuje mu na jakiś przedmiot to spogląda na niego, jeżeli powiem żeby coś przyniósł to przynosi, kiedy powiem,że odkurzamy i żeby wyjął odkurzacz to wyjmuje, jak wycieram kurze on też chce, pokazuje części ciała u siebie u nas itp. Nie lubi jak mu się czyta, lubi jak mu opowiadam bajki, lubi też oglądać ilustracje w ksiązkach, jak zapytam gdzie piesek, kotek pokazuje.Przynosi zabawki żebym się z nim bawiła, czasami jak coś robię w kuchni to przynosi zabawkę i bawi sie w kuchni.Robi pa pa na pożegnanie, puści buziaczka jak się mu powie.Lubi zwierzęta i się ich nie boi, głaska koty, konia, karmi kozy.Mały rano patrzy na mnie mówi mama i się przytula, jak słyszy dzwonek do drzwi to patrzy na mnie i idziemy razem otworzyć drzwi, jak przychodzę po niego do babci( babcia zajmuje sie małym jak jestem w pracy od 7 miesiąca życia) to się uśmiecha, jak wraca tata z pracy to biegnie do niego na ręce lub ciągnie go  i od tej chwili tata musi się z nim bawić lub wygłupiać. Wyjął ostatnio kółko do ćwiczeń , jak mu pokazałam do czego służy zaczął ćwiczyć i był zadowolony z siebie, że mu się udaje, patrzył na mnie żebym go chwaliła. Nie jest agresywny, płaczliwy też nie. Jak mu coś zabronię to płacze ale to chyba normalne. Ostatnia sytuacja, cisza w pokoju więc zaglądam a on otwiera witrynę, która jest zabezpieczona, zauważył mnie spojrzał i zaczął się uśmiechać, tak jakby wiedział że nie może a jednak i tak otwiera.
Niepokoi mnie słaby kontakt wzrokowy z obcymi ludźmi. Z nami w domu ma bardzo dobry kontakt , nawiązuje kontakt wzrokowy i jest wszystko w porządku, czasami muszę powtórzyć dwa razy Aleksander żeby spojrzał na mnie.Jak sie bawimy też nie zawsze na nas patrzy, chyba że chowa się pod namiotem, lub są to wygłupy.Niepokoi mnie również bierność do dorosłych , jest niedotyczek jak jakiś dorosły, coś mówi lub chce go dotknąć, reaguje wtedy y y, lub ucieka. jeżeli powiem żeby dał cześć cioci to daje, ostatnio siedział w samochodzie, podszedł do niego wujek zaczął coś mówić, Aleksander odwrócił głowę i był na "nie" swoje y y, wujek coś dalej zagadywał, Aleksander spojrzał i odwzajemnił uśmiech. Boi się miksera, reaguje płaczem, nie lubi głośnej muzyki, każe mi wyłączyć lub ściszyć. Jak sąsiedzi robili remont, przybiegał do mnie i się tulił- ale to były naprawdę głośne wiercenia.Jak idziemy do kogoś to jest zainteresowany wszystkim wkoło słabiej ludźmi. Boję się, że to trochę przeze mnie, ponieważ mąż pracował wcześniej za granicą i tak naprawdę przebywaliśmy tylko w domu i ewentualnie u moich rodziców, bardzo rzadko kogoś odwiedzaliśmy jak również rzadko nas ktoś odwiedzał. Nie chce sam jeść i ogólnie jest niejadek, dawaliśmy mu telefon( potrafi sam włączyć i przełączyć bajkę) i wtedy zjadał wszystko, teraz telefon mu odstawiliśmy i jest problem z jedzeniem.Niepokoi mnie również , że czasami jak się denerwuje jak  ja nie wiem o co mu chodzi to  tak jakby z bezradności kiwa głową nie nie i macha rączkami jak ptaszek- od niedawna, rzadko, ale czasami tak robi. Nie lubi niektórych konsystencji dotykać, krzywi się. Jest uparty, jak latem jeździł rowerem i nie tam gdzie on miał ochotę to kładł rower, siadał jakby obrażony, po chwili zagadywałam go podnosiłam rower i jechał tam gdzie ja wskazywałam. Ostatnio odstawiliśmy mu TV, bo przyznaje chyba było tego za dużo. Mały ssie smoka i pije jeszcze mleko Bebilon wieczorem i w nocy, ma pieluszkę do której się przytula i wącha. Bardzo proszę o pomoc co mam dalej robić.
« Ostatnia zmiana: Listopada 30, 2019, 02:25:04 wysłane przez Monikag1102 » Zapisane
Natalia Antosz
Administrator
Jr. Member
*****
Wiadomości: 74


« Odpowiedz #1 : Stycznia 24, 2020, 10:55:59 »

Szanowna Pani,

czy Synek buduje zdania? Czy porozumiewa się mową w celu komunikacji? Jeśli tego nie robi, należy wprowadzić ćwiczenia stymulujące rozwój poznawczy i językowy dziecka umieszczone w publikacji M. Korendo, J. Cieszyńskiej "Wczesna interwencja terapeutyczna". Proszę także wprowadzić program słuchowy słucham i uczę się mówić "Sylaby i rzeczowniki" oraz "Sylaby i czasowniki". Zalecam także powolne pożegnanie się ze smoczkiem ze względu na mogące pojawić się problemy artykulacyjne i wady zgryzu.
Jeśli niepokoi Panią rozwój dziecka, to zachęcam do kontaktu z terapeutą MK. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl. Terapeuta będzie w stanie rzetelnie ocenić poziom rozwoju dziecka.

Pozdrawiam,
Natalia Antosz
Zapisane
Monikag1102
Newbie
*
Wiadomości: 11


« Odpowiedz #2 : Lutego 04, 2020, 12:56:38 »

Dziękuję bardzo za odpowiedz. Synek jedynie buduje zdanie mama sysa(czytaj) lub sieda( śpiewaj). Ze smoczkiem się pożegnaliśmy:). Mały dużo zaczął powtarzać, jednak są to słowa niezrozumiałe, jakby po "chińsku".Jeżeli np. coś mi pokazuje palcem ja na to odpowiadam mu to jest samolot, samolot, on powtarza samolot ale jakby słyszał inne słowo. Dużo jest w jego powtarzaniu si, ci, zi. Ostatnio ubierał buty, wstał i coś do mnie powiedział, niestety nie potrafiłam się domyśleć o co mu chodzi.Wprowadziliśmy program słuchowy słucham i uczę się mówić. Mały chętnie , siada i słucha, część powtarza+ pokazuje przedmiot jeśli gdzieś się w pokoju znajduje. Byliśmy na konsultacji u psychiatry dziecęcego, który wykluczył aytyzm. Mały bywa uparty, nie chce przekonać się do ćwiczeń stolikowych, jak tylko widzi kartoniki, składa je do pudełka.Chodzimy na zajęcia ogólnorozwojowe z SI. Byliśmy u laryngologa, wszystko w porządku, natomiast niepokoi mnie fakt, że mały śpi z otwartą buzią, oddycha czasami przez nos, czasami ustami. Martwię się bardzo, ale działamy.
Zapisane
Monikag1102
Newbie
*
Wiadomości: 11


« Odpowiedz #3 : Lutego 04, 2020, 01:08:08 »

Kontakt wzrokowy z obcymi się poprawił,mały wita się z obcymi, mówi ce( cześć). Reaguje za każdym razem na imię, rączkami nie macha. Jest bardzo związany ze mną i tatą, ostatnio nawet bardziej preferuje tatę. Z dziećmi bardzo lubi się bawić. Wcześniej nie chciał żeby mu czytać, teraz to się zmieniło, chociaż są dni, że nie chce. Nie chce tańczyć jak jesteśmy w grupie z dziećmi, ze mną w domu zdarza mu się, nawet ostatnio sam zainicjował taniec. Ogólnie dużo rzeczy musi być po jego myśli, nawet z zabawami bywa, że muszę bawić się zabawką, którą mi wybrał. To jest moje pierwsze dziecko, trochę się naczytałam o zaburzeniach ze spektrum autyzmu i przyznaję , że trochę popadam w paranoje.
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2020, 01:38:45 wysłane przez Monikag1102 » Zapisane
aneswiatek
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #4 : Lutego 07, 2020, 03:06:12 »

Szanowna Pani,

Proszę kontynuować wcześniejsze zalecenia. Pisze Pani, że wszystko musi być tak, jak syn chcę, w jakich sytuacjach np. czy syn ma swoje ulubione miejsce na którym nikt nie może usiąść lub czy kiedy wybieracie się Państwo na spacer to czy musi to być miejsce wybrane przez syna. Jak reaguje na odmowę?

Jeśli uważa Pani, że w rozwoju synka występują nadal nieprawidłowości, zachęcam do konsultacji z terapeutą Metody Krakowskiej - lista terapeutów na www.szkolakrakowska.pl

Pozdrawiam,
Aneta Świątek

« Ostatnia zmiana: Lutego 10, 2020, 08:12:56 wysłane przez aneswiatek » Zapisane
Monikag1102
Newbie
*
Wiadomości: 11


« Odpowiedz #5 : Lutego 08, 2020, 05:00:16 »

Nie ma ulubionego miejsca , na którym nie może nikt usiąść , czy jakiejś rzeczy ktorej nie może nikt dotknąć . Ze spacerami to różnie, czasami idziemy tam gdzie ja chce, a czasami tam gdzie on. Na spacery najczęściej jeździmy rowerkiem, przeważnie pokazuje gdzie chce jechać , ale jeżeli powiem ze jedziemy do sklepu, lub inną drogą  to zazwyczaj nie ma sprzeciwu, a jak jest to udaje mi się go przekonać . Jeżeli jesteśmy na placu zabaw i nie chce iść do domu , to muszę go przekonywać np. że musimy obiad dla taty zrobić czasem jest płacz, czasem zal , dzieje się tak jak są na placu dzieci , jeśli nie ma dzieci nie ma problemu. Sprzeciw wyraża zazwyczaj słowem y y co znaczy nie, czasami zaczyna płakać. Jak jedziemy samochodem po pracy do domu to pokazuje mi po drodze gdzie mam jechac, zawsze jest to inna droga niż do domu, jak mówię że jedziemy do domu to jest jego y y. Dużo pokazuje, jak np. jedziemy samochodem ciągle coś pokazuje( mosty, auta, banery, koparki, stacje benzynowe, sygnalizację, myjnie...) i mówi ha- nosowo wskazując palcem. Generalnie dużo jest na nie, ale nie ma na razie przy tym jakiś specjalnych histerii, np. jesteśmy w sklepie, chce prowadzić duzy koszyk, mówie do niego,że dzisiaj mamy mało zakupów żeby wziął mały to po prostu bierze mały. Tata z babcią są bardziej ulegli, robią tak jak mały chce, niestety.Sama już nie wiem, ostatnio znajoma powiedziała do mnie"ale on fajnie się Ciebie słucha", więc sama nie wiem czasem słucha i grzecznie robi to co mówie, a czasem nie.
« Ostatnia zmiana: Lutego 10, 2020, 12:30:57 wysłane przez Monikag1102 » Zapisane
olababilec
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 37


« Odpowiedz #6 : Lutego 14, 2020, 08:45:02 »

Szanowna Pani,

Niestety niemożliwym jest zdiagnozowanie Olka na odległość, a nie chciałabym udzielić nieprawidłowej infomacji, natomiast cieszy mnie fakt, że zauważa Pani jakieś postępy. Niemniej jednak kontakt twarzą w twarz z terapeutą, pozwoliłby ocenić rozwój chłopca. Zatem zachęcam Państwa do skontaktowania się z diagnostami w Centrum Metody Krakowskiej, którzy rozwieją Pani wątpliwości i udzielą ewentualnych wskazówek, jak wesprzeć rozwój Pani syna (informacji dotyczących dostępnych terminów oraz kosztów udzieli Pani Magda Rolińska - numer telefonu: 518-404-155).
Oczekując na konsultacje ze specjalistą, możecie Państwo, tak jak zostało to już wspomniane wcześniej,  także samodzielnie rozpocząć stymulację rozwoju  Olka, pomocna będzie książka prof. J. Cieszyńskiej i prof. M. Korendo, pt. "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia". Opisane w niej zostały ćwiczenia i zabawy, które pozytywnie wpływają na rozwój wszystkich dzieci - w przypadku deficytów pozwalają je wyrównać, a w przypadku prawidłowego rozwoju dodatkowo go stymulują. Im wcześniej zostanie podjęta praca z chłopcem, tym większe szanse na osiągnięcie oczekiwanych efektów.

Jeśli idzie o spanie z otwartą buzią, warto zasięgnąć rady laryngologa, ponieważ przyczyn może być wiele,  a niestety konsekwencją długotrwałego oddychania przez usta jest nieprawidłowy rozwój szczęki, co prowadzi do wad zgryzu i tym samym może mieć wpływ na nieprawidłową realizację niektórych głosek.

Z poważaniem,

Aleksandra Babilec
Zapisane
Monikag1102
Newbie
*
Wiadomości: 11


« Odpowiedz #7 : Lutego 14, 2020, 12:42:06 »

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Bardzo proszę o informację czy w obrębie Szczecina mógłby nas ktoś zdiagnozować?
Zapisane
Małgosia
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 35


« Odpowiedz #8 : Lutego 21, 2020, 02:38:50 »

Szanowna Pani,

Niestety nie mamy możliwości przeprowadzenia diagnozy w obrębie Szczecina. Zapraszamy do Krakowa. Zapisy na diagnozę przyjmuje Pani Magda Rolińska. Podaję numer telefonu: 518-404-155.

Zachęcam i pozdrawiam,
Małgorzata Lasak
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!