Pani Gabrielo,
proszę włączać dziecku program słuchowy ok. 30 minut dziennie, koniecznie w słuchawkach, w sesjach po 5-8 minut, aby to było słuchanie aktywne. Jeśli dziecko powtarza wszystkie wyrazy z książeczek, to proszę włączyć kolejne części, czyli Sylaby i czasowniki, Odmiana rzeczownika i na końcu trudne głoski. Można skorzystać także z programu słuchowego zamieszczonego na stronie
www.centrummetodykrakowskiej.pl.
Pisze Pani, iż dopiero zaczynacie przygodę z MK i że dziecko powtarza, więc zakładam, że nie buduje prawidłowo zdań i nie prowadzi dialogu, dlatego też należy wprowadzić intensywną stymulację językową oraz poznawczą. Zachęcam też do wprowadzenia Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania. Wszystkie ćwiczenia i sposób wprowadzania paradygmatów są opisane w publikacji "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju u dzieci" autorstwa prof. J. Cieszyńskiej.
Proszę wprowadzić programowanie języka. Również jest opisane w wyżej wymienionej publikacji. Bardzo wazne są ćwiczenia budowania zdań na podstawie obrazków sytuacyjnych i zadawanie pytań do obrazków. Np. MAMA ŚPI. Kto? Mama Co robi? Śpi.
Proszę zachęcać dziecko do pokazywania elementów rzeczywistości oraz wskazywania ich poprzez komunikaty, np.: Pokaż, gdzie jest pies? oraz nazywania Kto? Co robi? Co?
Życzę owocnej pracy,
Natalia Antosz