Wróć do strony głównej.
Marca 28, 2024, 08:47:15 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 15 miesięczny chłopiec nie wskazuje palcem, nie reaguje na imię  (Przeczytany 4582 razy)
Roksana
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Grudnia 27, 2019, 03:52:25 »

Pani Profesor,
Martwi mnie zachowanie mojego wnuczka. Michał ma 15 miesięcy, jest bardzo pogodnym i ruchliwym dzieckiem, może aż nadto ruchliwym, bardzo go kochamy z mężem ale martwimy się o jego rozwój. Michał urodził się terminowo przez cesarskie cięcie , w worku owodniowym. W pierwszej dobie był w inkubatorze na tzw. dogrzane i miał problem z oddychaniem. Do 1 roku rozwijał się prawidłowo ,choć mnie zaczęło niepokoić  około 9 miesiąca jego fiksowanie się światłem. Uwielbiał gasić i zapalać światło i cieszył się jak to światło zobaczył gdziekolwiek indziej, tak jest do dziś. Jego rozwój ruchowy przebiega prawidłowo: przeszedł raczkowanie a od 10 miesiąca rozpoczął próby samodzielnego wstawania i chodzenia, teraz sobie radzi z tym bardzo dobrze. Gaworzył prawidłowo, i zaczął mówić mama, baba, tata przed rokiem ale nie robił tego nigdy intencjonalnie, tzn. nie patrzył na mamę i mówił mama. Używa tych słów do dziś ale nie ze wskazanie na osobę. Obecnie mówi po swojemu, nikt tego nie rozumie ale są wyrazy ,które się powtarzają. Czasami uda mu się trafić ,że patrzy na tatę i powie tata. Jego zabawy są krótkotrwałe i głównie inicjowane przez dorosłych. On najchętniej rzuca zabawkami i wodzi za nimi wzrokiem lub nie . Ogląda książeczki ale raczej przekłada kartki. Uczymy go nazw zwierząt , rzeczy, przedmiotów, ale on tego nie powtarza i nie wskazuje poproszony. Czasami uda mu się przypadkiem powiedzieć na krowę "MU" albo na kota "MAŁ". Lubi zabawy w A-KUKU, bieganie za nim po domu, otwieranie i zamykanie drzwi i szafek.
Budzi się w nocy z płaczem, tak było od małego. Śpi bardzo niespokojnie, przewracając się kilku krotonie po całym łóżku. Jest zawsze uśmiechnięty i radosny, pozwala się brać na ręce a zmęczony przytula się . jak coś chce lub dzieje mu się krzywda przychodzi i wyciąga ręce do góry aby go wziąć. Ma dobry apetyt je prawie wszystko, gryząc pokarmy. Podryguje w rytm granej muzyki. Nie ma problemu z głośną muzyką. Lubi jak mu się śpiewa piosenki dla dzieci.
Najbardziej martwię się brakiem reakcji na imię i tego ,że nie reaguje na polecenia, nie wskazuje palcem , poproszony o przedmiot nie przynosi go, wyjątek stanowi piłka. Mogłam coś pominąć bo na stałe nie mieszkam z wnukiem, to wszystko wynika z moich obserwacji jak u nich przebywam. Synowa uważa, że  szukam mu choroby. Aby mnie uspokoić była z nim u neurologa i   terapeuty SI, którzy nic nie zauważyli, ale co można zauważyć jak się widzi dziecko 20 minut lub 1/2h. Chciałabym im pomóc, bo jeżeli Michał wymaga terapii to najlepiej zrobić to teraz kiedy mózg dziecka jest jeszcze plastyczny do 18 m-c życia, później już będzie gorzej. Dodam ,że oni mieszkają w Krakowie ,więc może uda mi się ich namówić na diagnozę o ile to będzie potrzebna.
Proszę o pomoc i informację jak mogę wesprzeć wnuczka.
Pozdrawiam. Roksana
Zapisane
Aleksandra Chmielewska
Administrator
Newbie
*****
Wiadomości: 25


« Odpowiedz #1 : Stycznia 15, 2020, 11:25:43 »

Dzień dobry, Pani Roksano.

Opisane przez Panią zachowania chłopca są niepokojące i mogą świadczyć o opóźnieniu lub zaburzeniu rozwoju. Niestety niemożliwym jest zdiagnozowanie Pani Wnuczka na odległość. Jedynie kontakt twarzą w twarz z terapeutą, pozwoliłby ocenić rozwój chłopca. Zatem zachęcam Państwa do skontaktowania się z diagnostami w Centrum Metody Krakowskiej, którzy rozwieją Pani wątpliwości i udzielą ewentualnych wskazówek, jak wesprzeć rozwój Pani wnuczka (informacji dotyczących dostępnych terminów oraz kosztów udzieli Pani Magda Rolińska - numer telefonu: 518-404-155).
Oczekując na konsultacje ze specjalistą możecie Państwo także samodzielnie rozpocząć stymulację rozwoju Wnuczka, pomocna może okazać się książka prof. J. Cieszyńskiej i prof. M. Korendo, pt. "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia". Opisane w niej zostały ćwiczenia i zabawy, które pozytywnie wpływają na rozwój wszystkich dzieci - w przypadku deficytów pozwalają je wyrównać, a w przypadku prawidłowego rozwoju dodatkowo go stymulują. Im wcześniej zostanie podjęta praca z chłopcem, tym większe szanse na osiągnięcie oczekiwanych efektów.

Serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!