Wróć do strony głównej.
Stycznia 27, 2020, 11:49:41 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Chłopiec 2,7 w trakcie diagnozy - jak zacząć z nim pracować?  (Przeczytany 372 razy)
aniasarah
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Stycznia 01, 2020, 06:43:20 »

Witam serdecznie,
Mój synek 2,7 lat ma opóźniony rozwój mowy,  nasladuje zwierzęta,  mowi mama,  dadać (tata) , mniam mniam,  emi (siostra Emilka), lala,  ba,  ał, baba, nie,  je i kilka wyrażeń w swoim jezyku (łał na duże,  pipi małe,  iii zając,  łu samolot,  brumbi samochód)  Laczy to w zdania typu: dadać ał nie (tatę nie boli).  Zna i powtarza samogloski.
Synek dobrze funkcjonuje,  ale ma sztywnosci w zachowaniu,  panicznie boi sie psów,  jest głośny jak jest coś  nie po jego mysli,  nie zawsze bierze udział w zabawach/ pracach technicznych w żłobku. Ma trudności ze zmianami,  nowymi osobami,  nowym otoczeniem.
W niemowlectwie miał obniżone i wzmożone napiecie mięśniowe. W osrodku,  do którego chodzilismy na rehabilitację zatrzymali nas kiedy synek już normalnie chodził,  biegał i skakał. Chodzimy na spotkania z logopeda i psychologiem.
W lutym otrzyma diagnozę autyzm dzieciecy i orzeczenie itp.
Zainteresowała mnie metoda krakowska,  aby pomóc synkowi w rozwoju mowy,  zebym mogla go lepiej rozumieć,  tez skąd biorą się te sztywnosci w zachowaniu,  ze chce rzeczy ulozone po swojemu,  skąd ten lęk przed psami.
Od czego mogę zacząć ćwiczenia z nim w domu.
Dziękuję z góry za odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 01, 2020, 06:52:27 wysłane przez aniasarah » Zapisane
Aleksandra Chmielewska
Newbie
*
Wiadomości: 19


« Odpowiedz #1 : Stycznia 15, 2020, 10:31:14 »

Dzień dobry, Pani Aniu.
Cieszę się, że postanowiła Pani rozpocząć stymulację rozwoju Synka. Aby wspomóc naukę powtarzania i rozumienia nowych słów, zachęcam Panią do rozpoczęcia pracy z programem słuchowym Słucham i uczę się mówić wyd. Arson części Sylaby i rzeczowniki 1-4 oraz Sylaby i czasowniki liczba pojedyncza (z uwagi na fakt, że Synek powtarza samogłoski oraz wyrażenia dźwiękonaśladowcze pomijamy te części programu). Słuchamy około 15-20 minut dziennie w kilku sesjach, koniecznie w słuchawkach.
Ponadto zachęcam Panią do zabawy z Synkiem opartej na naśladowaniu czynności i wykonywaniu poleceń (usypianie/karmienie/pojenie lali, jeżdżenie autem itp.). W jej czasie komentujemy to, co robimy, nazywamy czynności (3 osoba liczby pojedynczej czasu teraźniejszego, np. śpi, siedzi, je, pije) oraz opowiadamy, budujemy proste zdania (Lala śpi./ Miś pije. Mama je.) i zachęcamy Synka do ich powtarzania. W ten sam sposób komentujemy także codzienne czynności wykonywane przez dziecko oraz w jego towarzystwie.
Polecam także zapoznanie się z książką prof. J. Cieszyńskiej i prof. M. Korendo, pt. "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia". Opisane w niej zostały ćwiczenia i zabawy, które pozytywnie wpływają na rozwój wszystkich dzieci - w przypadku deficytów pozwalają je wyrównać, a w przypadku prawidłowego rozwoju dodatkowo go stymulują. Pomoże ona także ustalić, na jakim etapie rozwoju jest Pani Synek i pozwoli na wybór odpowiednich dla niego ćwiczeń.
Życzę owocnej pracy oraz pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!