Wróć do strony głównej.
Kwietnia 19, 2024, 06:12:04 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z kontaktem z 4 miesiecznym synkiem  (Przeczytany 4600 razy)
Ona89mk
Newbie
*
Wiadomości: 7


« : Kwietnia 10, 2020, 04:04:01 »

Dzien Dobry,
Bardzo prosze Pania Doktor oraz inne osoby o odpowiedz i wsparcie w temacie. Moj synek skonczyl 4 miesiace jednak martwie sie o jego rozwoj do tego stopnia, ze moje zdrowie na tym traci. Od poczatku synek rozwija sie calkiem inaczej niz moja juz 6 letnia corka (ona rozwijala sie ksiazkowo wiec mam porownanie).
Synek od 2 tygodnia zycia zmaga sie z refluksem ukrytym. Pierwsze 6-7 tygodni zycia doslownie non stop plakal i skrecal sie z bolu, w ogole nie spal w dzien (doslownie). Tak naprawde te pierwsze tygodnie stracil i byla to walka o komfort dla niego byle nie bolalo. Mieszkamy w UK wiec lekarze nas ignorowali w koncu polski pediatra w Londynie przepisal stosowne leki i refluks od tej pory jest pod kontrola. ALE synek pozno zaczal sie usmiechac w 8 tyg pojawil sie pierwszy swiadomy usmiech, jednak nie do tej pory nie usmiecha sie czesto, nie zawsze odwzajemnia usmiech. Nie gluzy (gardlowe dzwieki) raczej sa to takie monotonne odglosy, dzwieki i kilka razy dziennie "gu". Co nas najbardziej martwi to kontakt wzrokowy. Od 8 tygodnia synek nie nawiazuje kontaktu wzrokowego w pionie czy na brzuszku, unika wzroku, odwraca glowke od twarzy, denerwuje sie. Lezac na pleckach czesto nawiazuje kontakt wzrokowy, usmiecha sie (nie za kazdym razem) i wydaje jakies dzwieki jak sie do niego mowi. Siedzac na foteliku lub lezac jak ja czy maz wchodzimy do pokoju, chodzimy po nim, synek na nas nie reaguje, nie szuka wzrokiem nie odwraca glowki w strone naszego glosu. Jednak odwraca glowke w strone dziweku grzechotki ale tylko z prawej strony.  Z lewej nie. Mam wrazenie ze nie wyroznia mnie jako mamy, nie usmiecha sie na moj widok, nie szuka mnie wzrokiem, zazwyczaj patrzy w dol lub w bok nawet jak sie do niego mowi. Wodzi wzrokiem za zabawka. Slyszec slyszy bo reaguje na dzwieki. Lubi byc noszony, kolysany, przytulany, jednak podczas przytulania przodem do nas jest jakby sztywny, nie wtula sie. Zakupilismy "wczesna interwencje terapeutyczna" i cwiczymy kontakt wzrokowy, widac minimalna poprawe. Czekamy na plyte "samogloski i wykrzyknienia". Rowniez pozno synek odkryl ze posiada raczki dopiero okolo 2 tygodnie temu, przez 2 tyg sie im przygladal i bylo to dla niego szokiem, narazie uczy sie chwytac. Nie przewraca sie. Ciagle naciaga buzie i uszka raczkami, wystawia jezyczek bardzo czesto i pcha raczki ciagle do buzi. Mam nadzieje ze uwzglednilam wszystko. Pani Profesor jak pomoc synkowi? Czy jest szansa ze synek jest "do tylu" przez to ze stracil pierwsze 6-7 tygodni zycia? Przez refluks? Czy powinnam sie niepokoic ? Mielismy konsultacje przez skype z fizjoterapeutka dziecieca, ktora stwierdzila ze syn ma zaburzona linie srodkowa, nie ma jej swiadomosci wiec pracujemy nad tym.
Bardzo prosze o odpowiedz.
Z wyrazami szacunku.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 10, 2020, 04:17:02 wysłane przez Ona89mk » Zapisane
Małgosia
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 35


« Odpowiedz #1 : Kwietnia 22, 2020, 03:44:21 »

Dzień dobry,

Cieszę się, że tak wcześnie rozpoczęła Pani stymulację rozwoju swojego Synka. Ważne jest, aby, szczególnie w obecnej sytuacji związanej z pandemią, zaufać swojej matczynej intuicji i niezwłocznie po zauważeniu, że dziecko rozwija się „inaczej”,  rozpocząć działania mające na celu wspomaganie rozwoju.
 
Proszę wciąż pracować nad kontaktem wzrokowym. Oprócz ćwiczeń z zakupionej przez Panią publikacji, można również w tym celu wykorzystać plansze z pomocy „Stymulacja rozwoju funkcji poznawczych w wieku niemowlęcym” dostępnych w naszym sklepie internetowym (https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl).

Jeżeli już dostanie Pani płyty z programem słuchowym „Słucham i uczę się mówić”, proszę niezwłocznie zacząć go stosować. Rozpoczynamy od równoległego wprowadzenia dwóch części programu: „Samogłoski i wykrzyknienia” oraz „Wyrażenia dźwiękonaśladowcze”. Przypomnę, że do 6 miesiąca życia dziecka program puszczamy z wolnego pola – z głośniczków/z głośnika. Jeśli ma Pani małe głośniczki, proszę ustawić je po dwóch stronach łóżeczka, jeśli nie, to ustawiamy jeden głośnik - raz z jednej, raz z drugiej strony łóżeczka. Głośnik/głośniczki powinny być ustawione jak najdalej od głowy dziecka. Głośność nie może przekraczać 50 Db. Programu słuchamy w kilku sesjach, dla maluszków może to być łącznie 20 minut dziennie. Ważne są częste zmiany i krótkie stymulacje.

Bardzo proszę pamiętać o całkowitej eliminacji prawopółkulowych stymulacjach (grające zabawki, TV, tablet, smartfon, komputer).

Proszę się nie niepokoić, a dalej obserwować i działać – zarówno w sferze motorycznej, którą Pani konsultowała z fizjoterapeutką, jak i w pozostałych sferach wymagających interwencji.
   
Pozdrawiam serdecznie,
Małgorzata Lasak
Zapisane
Ona89mk
Newbie
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #2 : Kwietnia 27, 2020, 10:32:31 »

Witam,

Dziekuje bardzo za odpowiedz.
Czy uwaza Pani, ze moje obawy maja podstawy? Czy może to byc autyzm lub inne uposledzenie?
Zapisane
Ona89mk
Newbie
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #3 : Kwietnia 27, 2020, 08:45:39 »

Prosze Pania nadmienie, iz od kiedy Pani fizjoterapeutka zalecila cwiczenia, maz wykonuje je z synkiem juz ponad 3 tygodnie, roznica jest naprawde duza. Synek jest jakby szczesliwszy, bez problemu chwyta zabawki i wklada do buzi, odpowiada usmiechem na usmiech prawie za kazdym razem, kilka razy zasmial sie w glos, jest jakby " obecniejszy", odprowadza nas wzrokiem, lapie kontakt wzrokowy nawet w foteliku czy na chustawce, nie za kazdym razem ale poprawa 70%, w pionie tez duzo czesciej, na brzuszku lezac nadal slabo... wiec maz pracuje z nim nadal nad linia srodkowa. Jednak co zwrocilo moja uwage od kiedy synek skupil sie na rozwoju motorycznym, a ja zaczelam mu puszczac samogloski i wykrzyknienia z plyty przestal wydawac dzwieki, do tej pory nie gluzy ale wczesniej wydawal jakiej odglosy w odpowiedzi na nasze, a teraz baaardzo z tym slabo. 
Bardzo martwie sie o synka. Oczywiscie nadal bedziemy z nim pracowac, ale prosze mi powiedziec, czy biorac pod uwage "usmiech spoleczny" i duzo lepszy kontakt wzrokowy mozna wykluczyc autyzm?
Synek ma stwierdzone podwyzszone napiecie miesniowe w obreczy barkowej a obnizone w brzuszku i nozkach i ten problemcz linia srodkowa. Czy to moze wplywac na jego "spowolnienie rozwojowe i reakcje na bodzce" czy jednak sprawa jest trudniejsza? Bardzo prosze o odpowiedz.
Z wyrazami szacunku.
Zapisane
Aleksandra Chmielewska
Administrator
Newbie
*****
Wiadomości: 25


« Odpowiedz #4 : Kwietnia 28, 2020, 06:20:14 »

Szanowna Pani,
nie mogę jednoznacznie odpowiedzieć, czy symptomy, które przejawia Synek wskazują na autyzm lub inne zaburzenie rozwoju. Zauważone niepokojące zachowania specjalista musi ocenić jakościowo, to jest jednak niemożliwe bez kontaktu twarzą w twarz. Natomiast bardzo cieszą mnie postępy, które poczynił Synek, są one obiecujące, zwiększają szansę, że jego rozwój niebawem wkroczy na prawidłowe tory. Większość umiejętności  najmłodszych kształtuje się w silnej korelacji z ruchem, zatem problemy motoryczne mogą zakłócać ich rozwój. W związku z tym zachęcam do kontynuowania współpracy z fizjoterapeutą. Ze swej strony polecam wykonywanie z Synkiem ćwiczeń wspierających jego rozwój:
- Mama/Tata wzmacniają wokalizacje Dziecka poprzez powtarzanie wydawanych przez nie dźwięków, a także zachęcają je do intencjonalnego naśladowania (Rodzic wypowiada samogłoskę/sylabę, Dziecko powtarza);
- Mama/Tata mówią do Dziecka spokojnym, ciepłym głosem, dbając jednocześnie aby wyraz twarzy odpowiadał emocjom przekazywanym przez słowa. Ponadto Mama/Tata pokazują Dziecku zmieniającą się mimikę oraz układ języka – jego wystawianie i chowanie (oczekujemy, że pociecha będzie naśladować);
- Mama/Tata podaje dziecku zabawkę. Kiedy rozpocznie ono zabawę, Opiekun prezentuje Dziecku inny kolorowy przedmiot. Ważne, aby podczas obserwacji działań dorosłego, dziecko utrzymało swoją zabawkę w rączce. Możemy także podczas kąpieli trenować tę umiejętność. Wówczas Rodzic podaje dziecku grzechotkę, następnie (po kilku sekundach) zaczyna śpiewać piosenkę. Dziecko koncentrując się na ustach śpiewającej osoby, utrzymuje w rączce grzechotkę;
- Układamy Dziecko na macie, Mama/Tata pokazuje nad główką dziecka kolorową zabawkę oraz dba o to, aby przedmiot został zauważony przez Dziecko. Prowokujemy je do wyciągnięcia rączki w kierunku zabawki. Prezentujemy Dziecku rzeczy o różnych kolorach, kształtach, rozmiarach, fakturach, dajemy możliwość przekładania ich z rączki do rączki oraz manipulowania nimi (na tym etapie rozwoju Dziecko manipuluje niespecyficznie – wszystkie przedmioty używane są w ten sam sposób).

Życzę owocnych ćwiczeń i serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska
Zapisane
Ona89mk
Newbie
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #5 : Kwietnia 28, 2020, 09:15:31 »

Bardzo dziekuje za odpowiedz  i wskazowki, oczywiscie zastosuje sie i mam nadzieje ze bedzie dobrze. Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!