Szanowna Pani,
w zachowaniu dziecka jest mnóstwo pozytywnych aspektów - m. in.kontakt wzrokowy, naśladownictwo, pojawiające się pierwsze słowa. Rozumiem Pani obawy, które wynikają z sytuacji rodzinnej. Jeśli Pani czuje, że coś jest nie tak, jak powinno być, proszę skontaktować się z terapeutą mk (
www.szkolakrakowska.pl), który obejrzy dziecko i oceni jego rozwój.
Jeśli chce Pani wspierać rozwój dziecka, można wprowadzić program słuchowy "Słucham i uczę się mówić" konircznie w sluchawkach, ok. 30 min.dziennie w sesjach po kilka minut oraz ćwiczenia opisane np. w publikacji J. Cieszyńskiej i M. Korendo "Wczesna interwencja terapeutyczna", takie jak np.kategoryzacja wg kolorów, identyfikowanie takich samych przedmiotów, podawanie przedmiotów, oglądanie książeczek i pokazywanie przedmiotów na obrazku, wykonywanie prostych poleceń, np. Daj pić mamie, uczesz lalkę, daj lody do kubka itd., składanie kolorowych, a potem czarno-białych obrazków z 2 części ciętych w pionie lub poziomie, a potem po skosie, łączenie 2 kropek w pionie oraz poziomie, rysowanie linii w dróżkach, poszukiwanie ukrytego przedmiotu, nauka czytania - samogłoski oraz wyrażenia dźwiekonasladowcze.
Bardzo się cieszę, że są Państwo świadomymi Rodzicami i Maluch nie korzysta z wysokich technologii
Pozdrawiam i życzę owocnej pracy,
Natalia Antosz