Wróć do strony głównej.
Marca 29, 2024, 02:40:02 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Ola 2 lata i 2 miesiące  (Przeczytany 9983 razy)
tata_Oli
Newbie
*
Wiadomości: 5


« : Lipca 26, 2018, 10:54:45 »

Dzień dobry Pani Profesor,
Dzień dobry użytkownicy forum,

Mój pierwszy post na tym forum, więc na początku chciałbym się serdecznie z wami przywitać.

Szukam  przypadków dzieci, które miały podobne zachowania jak opisane niżej i pomoc od czego zacząć terapię i jak pomóc w takich przypadkach

Jestem tatą 26 miesięcznej Oli (2 lata i 2 miesiące na dzień 26 lipca 2018 r. ). Mieszkamy w Warszawie.

Od paru miesięcy niepokoi nas jej zachowanie i widoczny regres w komunikacji i interakcji z otoczeniem. Do 1,5 roku (czyli mniej więcej do końca 2017 roku) rozwijała się podręcznikowo. Szybko uczyła się nowych rzeczy, naśladowała dzwięki jakie wydają zwierzęta, pokazywała części ciała, poprawnie rozpoznawała zwięrzęta w książeczkach i wskazywała je palcem. Witała i żegnała się z tatą, mamą i starszym bratem. Naśladowała nasze zachowania i była bardzo kontaktowa

Od około 18 miesiąca zauwazyliśmy, że pewne wyuczone czynności zanikają. Nie reaguje na polecenia jak kiedyś i jej mowa zanika.

Lista rzeczy niepokojących:


- nie reaguje na swoje imię (powtarzane wielokrotnie stojąc tuż koło niej). W ciągu ostatnich tygodni ani razu nie zareagowała na swoje imię. Nie reaguje jak się klaśnie, upuści coś koło niej itp.

- unika kontaktu zwrokowego (poza śpiewaniem jej piosenek)

- przestała mówić "tata" , "pies" czy wymawiać imie brata, przestała mówić "tak"

- lubi biegać w prostej linii po salonie - robi to bardzo często

- lubi kręcić się w kółko

- lubi oglądać swoje rączki i palce, bardzo dużo ma takich autostymulacji oglądając z bliska swoje paluszki

- lubi sypanie piasku i patrzenie na to oraz przelewanie wody z kubka do kubka w wannie. Choć to akurat obserwuję u wszystkich dzieci i nie wiem czy traktować to jako niepokojące Smile

- dużo podskakuje i tańczy. Tańczy przede wszystkim ruszając się do piosenki "głowa, ramiona, kolana pięty" oraz "stary niedzwiedź mocno śpi" mimo, ze te piosenki nie lecą. Ona ma jakby tą muzykę w swojej głowie.

Lista rzeczy, które nas uspokajają i dają nadzieję:

- naśladuje ciągle odgłosy niektórych zwierząt (nie wszystkie, które nauczyła się do roku, ale na pytanie jak robi pies, kot, krowa, małpka to wydaje odpowiednie dzwięki naśladowcze). Tak poza ym to dużo mówi do siebie po "chińsku" i sylabiziuje "mama" "papa" "jaja"

- mimo, ze nie reaguje na imię i polecenia, to są takie, na które reaguje natychmiast np. "przynieś buty bo idziemy na spacer", "chodż do kuchni po mus owocowy", "podaj misia", "przybij piątkę" itp. Czyli ta jej głuchość jest wybiórcza. Wygląda jakby wyłapywała pewne słowa, które się jej dobrze kojarzą i wtedy jest reakcja.

- bardzo lubi się przytulać i być noszona na rękach. śmieje się gdy ją się łasocze, całuje i generalnie bawi się z nią używając dotyku.

- kiedy śpiewam jej piosenki, to wyrażnie obserwuje moją twarz (przede wszystkim patrzy na usta) i jest skupiona na tym przez cały czas. Przy śpiewaniu piosenek i pokazywaniu jakiś ruchów bacznie obserwuje i się uśmiecha. To obecnie jedyny sposób, by "dotrzeć" do dziecka na dłużej

- lubi oglądać książeczki, dużo rzeczy w nich rozpoznaje i ładnie pokazuje je paluszkiem, gdy pytam gdzie jest to czy tamto. Sama siada przy półeczce z ksiązkami i wertuje je przez dłuuugie minuty. Wertowanie jednak ma charakter takiego szybkiego przewracania stron.

- co do kontaktu z dziecmi, to cięzko tu się określić. Raczej bawi się sama, ale nie ma problemu z obecnością innych dzieci

- nie reaguje nerwowo na nowe miejsca, czy nowe osoby. Wygląda to raczej jakby je ignorowała. Na rączki idzie tylko do znanych jej twarzy.

- nie reaguje na głośne dzwięki typu odkurzacz, suszarka, samochód. Generalnie hałasy jej nie przeszkadzają

- je bardzo ładnie. Wszystko co się jej da

- śpi tylko w nocy (od około 18 miesiąca przestała nam spać w dzień). W nocy jednak śpi ciągiem 11 godzin i raczej nie budzi się (wyjątkiem były okresy ząbkowania)

Dieta:

- od urodzenia wyszło, że ma silne uczulenie na laktozę, przez co była na specjalnym mleku PEPTI. Miała także uczulenie na gluten, jajko co powodowało u niej silne biegunki i krew w kale.

- po około roku dietetyk kazał nam ją prowokować zwykłym mlekiem dla dzieci i dawać białe pieczywo. Nie ma już objawów biegunek i nie obserwujemy problemów z kałem

- zastanawiamy się, czy ponownie nie powrócić do diety bezglutenowej i bezmlecznej

Co zrobiliśmy do tej pory:

- wykluczyliśmy całkowicie telewizję i piosenki z jej życia. Tylko sami jej śpiewamy przy jedzeniu.

- poświęcamy jej mnóstwo czasu na wspólne oglądanie książeczek i dużo do niej mówimy, zachęcamy do wspólnej interakcji i zabawy z bratem i nami. Niestety nie jest tym zainteresowana i się złości.

- wykonaliśmy konsultację neurologiczną i EEG. Wyniki prawidłowe i nie ma zastrzeżeń.

- oczekujemy na diagnozę Autyzmu w Synergis w Warszawie 7 sierpnia.

- jesteśmy umówieni na konsultację u pani Ewy Wojtyńskiej - terapeutki Metody Krakowskiej http://www.szkolakrakowska.pl/80,a,ewa-wojtynska.htm


Nasze pytania i prośby:

1. NAJWAŻNIEJSZE: jaka jest najlepsza waszym zdaniem terapia u takich 2 latków w Warszawie (rozumiem, ze tylko prywatnie)?

Nie przelewa nam się, ale cena nie gra roli. Zrobimy wszystko, by jak najszybciej zdiagnozować jej stan i jeśli potwierdzą się nasze obawy, to rozpocząć leczenie. Zależy nam na takiej placówce, która faktycznie powie jak jest i nie wskazuje u wszystkich swoich klientów na autyzm.

2. Gdzie w Warszawie są w waszej opinii najlepsze placówki do edukacji i prac korekcyjnych takich małych dzieci?

3. jakie zajęcia domowe polecacie w podobnych przypadkach?

4. Czy jest tu na forum ktoś kto zna dziecko o podobnych objawach w tym wieku i mógłby mi opowiedzieć coś o dalszych losach tego dziecka? Jak się dalej rozwijało? Co udało się poprawić? Co przynosiło najlepsze efekty?

Czy takie dziecko da się wyprowadzić jeszcze, by mogło normalnie funkcjonować? Jesteśmy psychicznie zdewastowani i załamani. Nasz świat się zawalił i czujemy się jakbyśmy stracili nasze dziecko.
 

Bardzo was proszę o pomoc i wszelkie odpowiedzi, które pomogą mi w diagnozie i wsparciu rozwoju mojej córeczki.
« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2018, 02:37:19 wysłane przez tata_Oli » Zapisane
tata_Oli
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #1 : Lipca 28, 2018, 09:39:05 »

Zakupiłem książkę "WCZESNA DIAGNOZA I TERAPIA ZABURZEŃ AUTYSTYCZNYCH. METODA KRAKOWSKA.". Czekam aż dotrze. Jakie od razu inne ksiazki powinienem kupić?
Zapisane
tata_Oli
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #2 : Sierpnia 09, 2018, 11:23:24 »

Zapisaliśmy się do logopedy i terapeuty: http://www.szkolakrakowska.pl/80,a,ewa-wojtynska.htm

Oprócz tego zaczęliśmy ćwiczyć od około 7 dni w domu metodą krakowską 3 razy po 20 minut zadania:

1. odsłuchiwanie "samogłoski i wykrzyknienia" oraz "słowa dzwiękonaśladowcze"

2. dopasowywanie do siebie przedmioów ( auto, piłka, lala,...)

3. sortowanie piłek po kolorach żółty i czerwony (wrzucanie kolorami do pudełek)

4. poznawanie literek A, E, O , I, U, Y

5. nauka czasowników z lalką "je", "śpi", "pije", "myje się", "siedzi"

6. pokazywanie zwierząt po dzwiękach naśladowczych

 
Generalnie dziecko wyrywa się, odwraca głowę, nie chce pokazywać i robimy wszystko jej ręką.... ale się nie poddajemy.
Zapisane
tata_Oli
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #3 : Sierpnia 15, 2018, 02:34:49 »

Nikt mi nie odpisuje i nie doradza, ale nadal chętnie tu wracam, bo jest to forma pamiętnika mojego przypadku dziecka i może komuś w przyszłości się to przyda.

Jesteśmy po plus minus 3 tygodniach intensywnego ćwiczenia z dzieckiem.
Dziecko ma 2 lata i prawie 3 miesiące.

Ola zaczeła mieć lepszy kontakt wzrokowy. Wymuszamy na niej pokazywanie palcem na coś czego chce i zaczyna to robić.
Po 2 tygodniach fatalnych ćwiczeń ( tj dziecko nie wykonywało poprawnie żadnego ćwiczenia ) dziś już bardzo ładnie dopasowuje lalkę do lalki, pilkę do piłki, kaczkę do kaczki, auto do auta. Pokazuje również ładnie literki A, E, I, Y,O, U. Wykonuje czynności typu lala pije, lala je, lala siedzi z lalką. Układa też 2 elementowe puzzle po obrazkach ( przecięte w pionie).
Kiepsko wykonuje sortowanie piłek po kolorach (źółty i czerwony). Może to przez to, że pojemniki są przeźroczyste, a ponoć powinny mieć też odpowiednie kolory. Przemalujemy.

Dziecko nie słucha przez słuchawki "wyrażeń dzwiękonaśladowczych" i "samogłoski i wykrzyknienia". Włączamy jej z głośniczka. W sobotę spróbujemy przenieść to ćwiczenie na słuchawki. Póki co dziecko nic nie powtarza.

W ciągu dnia nadal liczne echoalie i stereotypie ruchowe.
Zapisane
Natalia Antosz
Administrator
Jr. Member
*****
Wiadomości: 74


« Odpowiedz #4 : Wrzenia 17, 2018, 09:34:19 »

Szanowny Tato Oli,

bardzo dziękuję za Pana aktywności i za to, że konsekwentnie i wytrwale dąży Pan do poprawy funkcjonowania Olusi. Cieszę się, że starają się być Państwo konsekwenti i wykonują ćwiczenia pomimo płaczu i buntu dziecka. Jak sam Pan zauważył, Córeczka poprawiła kontakt wzrokowy i wykonuje ćwiczenia identyfikacji, co jest już dużym sukcesem. Proszę koniecznie sluchać programu w słuchawkach, ponieważ dźwięki z otoczenia zakłócają informacje odwarzane z płyty, kiedy jest ona włączana z wolnego pola. Poza tym, kiedy dziecko nie ma słuchawek, nigdy nie mamy pewności, czy informacje docierają wprost do mózgu. Proszę słuchać płyt z Olusią w kilku sesjach w ciągu dnia, aby łączny czas słuchania nie był krótszy niż 30 min. Proszę dalej ćwiczyć i nie poddawać się Uśmiech Proszę nie odpuszczać ćwiczenia kategoryzacji. Dziecko może wrzucać do przezroczystych pojemników, ważne, żeby widziało co jest w środku.

Pozdrawiam serdecznie i gratuluję pierwszych efektów,
Natalia Antosz
Zapisane
tata_Oli
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #5 : Lutego 17, 2019, 09:19:16 »

Zaktualizuję nasze postępy, bo jest się czym pochwalić Uśmiech
Córka ma obecnie 2l9m. Od 6 miesięcy w terapii MK po okolo 1h dziennie w domu + raz w tyg. neurologopeda w konsultacji.

Najważniejsze:
1. dziecko zaczęło mówić. Póki co powtarza słowa, adekwatnie nazywa około 50 rzeczowników ( gdy pytamy "co to?" i pokazujemy obrazek, to nazywa poprawnie) i około 20 czasowników ( odpowiada na pytania "co robi?")
Zdarza się jej zainicjować słowny kontakt, gdy czegoś chce, np. pokaże palcem i powie "sok", "bananka", "skakać", "jechać".
Pokazuje różne przedmioty, obrazki i sama je nazywa. Bierze książeczki prof. Cieszyńskiej z radością sama czyta.

2. Dziecko zaczyna czytać globalnie ( około 30 słów) oraz łączy słowa po sylabach ( składa sylaby w słowa )
3. Bardzo dobre pole wspólnej uwagi. Gdy pokazuje coś palcem, to patrzy w tamtym kierunku, sama również używa palca w komunikacji ( choć mało precyzyjnie)
4. Dziecko kategoryzuje po kolorach, kształtach wielkości. Obecnie wprowadzamy kategoryzacje ogólne, typu "ubrania", "zabawki", "pojazdy", "jedzenie". Opanowała również sekwencje, które były dla niej bardzo trudne do zrozumienia przez kilka miesięcy Uśmiech

Ćwiczymy dalej...
Zapisane
tata_Z
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #6 : Czerwca 22, 2020, 12:19:52 »

Witam,

bardzo dziekuje Panu za ten temat. Jest bardzo motywujący. Bede niezmiernie wdzieczny za aktualizacje, jak obecnie wyglada sytuacja Oli i jak przedstawiaja sie osiegniecia. Czy autyzm zostal zdiagnozowany, jak wyglada obecnie mowa i ogolnie zycie codzienne. Bede wdzieczny za kazda odpowiedz.

Serdecznie pozdrawiam,
zmartwiony tata 2 latki
Zapisane
Monikag1102
Newbie
*
Wiadomości: 11


« Odpowiedz #7 : Lipca 03, 2020, 08:57:22 »

Dzień dobry,

Jak się miewa córka, ma postawiona diagnozę.

Pozdrawiam
Monika
Zapisane
todd
Newbie
*
Wiadomości: 25


« Odpowiedz #8 : Lipca 06, 2020, 07:31:45 »

tata_Oli

Ja tu zaglądam. Też prowadzę tutaj swój dziennik. Brakuje mi miejsca w internecie (forum) które by pozwalały na rzetelną dyskusję. Internet jest pełen śmieci typu - metale ciężkie, "szczepionki powodują autyzm", odkażanie i inne takie tam bzdury.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!