Wróć do strony głównej.
Marca 29, 2024, 06:57:39 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Proszę o pomoc .  (Przeczytany 3037 razy)
Ela1989
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Padziernika 19, 2020, 08:57:31 »

Witam mam syna Dawida. Za 2 miesiące skończy 3.5 roku. Jego rozwój mowy jest opóźniony. W marcu tego roku zaczelismy uczęszczać do logopedy. Niestety przez pandemię było tylko kilka wizyt. Wtedy syn jeszcze nie mówił nic. Zakupiłam mu książki Słucham i uczę się mówić. Mowa ruszyła najpierw samogłoski , potem sylaby. Byłam też u laryngologa i neurologa. Nikt nic niepokojącego nie stwierdził. Dawid powtórzy po mnie wszystkie litery oprócz r. Wymawia dużo sylab. Wypowiada ok 90 prostych słów mama , tata, baba . Jego zdania to mama tu, ja tam. Zaczęłam go uczyć czytać metodą sylabowo. Powie je ale nie połączy w wyraz. Nikt na dzień dzisiejszy nie chce mnie przyjąć z synem . Mieszkam w małej miejscowości. Proszę o pomoc co może być przyczyną takiego rozwoju. Czemu mówi sylaby oddzielnie a nie potrafi połączyć w wyraz??  Oczywiście telewizja jest ograniczona do minimum . Starszy syn mówił bardzo wcześnie i wyraźnie ok 2 lat zdaniami. Porody były bez komplikacji. Prawdopodobnie w rodzinie męża były osoby z opòźnionym rozwojem mowy.
Pozdrawiam i czekam.
Zapisane
Małgosia
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 35


« Odpowiedz #1 : Listopada 02, 2020, 05:42:28 »

Dzień dobry Pani Elżbieto,

Niestety nie da się ocenić i szukać/wyjaśniać przyczyny ewentualnych zaburzeń/zakłóceń w rozwoju bez uprzedniego kontaktu twarzą w twarz z Dzieckiem. Zachęcam do skonsultowania się ze specjalistą, który oceni rozwój Dawida i ustali plan działania. Podaję link do strony, na której znajdzie Pani listę terapeutów pracujących Metodą Krakowską: www.szkolakrakowska.pl .

Cieszę się, że zdecydowaliście się wprowadzić program słuchowy, proszę kontynuować to działanie, a oprócz tego
wdrożyć ćwiczenia ogólnorozwojowe. Pomysły na zabawy i ćwiczenia zostały opisane w publikacji prof. J. Cieszyńskiej i prof. M. Korendo "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia". Zachęcam do lektury.

Pozdrawiam,
Małgorzata Lasak
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!