Wróć do strony głównej.
Marca 29, 2024, 04:20:18 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 2-letnie dziecko nie mówi, nie gaworzyło  (Przeczytany 3164 razy)
Sunshine22
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Grudnia 27, 2020, 10:04:24 »

Dobry wieczór, jestem mamą 2 latki. Od wczesnych miesięcy życia mojej córki byłam zaniepokojona jej rozwojem mowy. Córka nigdy nie gaworzyła, jednak pediatrzy zawsze mówili, że to wynik szybkiego rozwoju sprawności fizycznej. Mimo to na własną rękę wprowadziłam w naszym domu zasady, które miały jej pomóc - brak telewizji, tabletów, zabawek grających, karmienie piersią a po 6 miesiącu życia bidon ze słomką i wiele innych. Czytamy ogrom książek i od momentu jak skończyła rok chodzimy do logopedy. Córka wszystko rozumie, mamy super kontakt, jest bardzo uczuciowa, zna literki choć nie umie ich wypowiedzieć. Obecnie mówi kilka słów mama, tata, Baba, da, ba, mniam. To zdecydowanie za mało jak na jej wiek. Każdego dnia w formie zabawy staram się jak najwięcej ćwiczyć. Bardzo chciałabym jej pomóc, ponieważ często zdarza się, że nie mogę zrozumieć czego dokładnie chce i wtedy strasznie rozpacza (zakrywa twarz, opuszcza głowę i płacze). Chce dodatkowo zacząć stymulację dziecka metodą krakowską, od czego warto zacząć?
Zapisane
Elena Palinciuc-Dudek
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 46


« Odpowiedz #1 : Stycznia 04, 2021, 09:46:36 »

Szanowna Pani,

warto zacząć od znalezienia terapeuty, który będzie czuwał na rozwojem mowy, a także nad rozwojem poznawczym Pani córeczki.
Listę terapeutów znajdzie Pani na http://www.szkolakrakowska.pl

 Z pewnością warto wprowadzić program słuchowy, którego dziecko powinno słuchać codziennie, koniecznie na dużych słuchawkach. To, od której części programu należy zacząć, zadecyduje terapeuta po spotkaniu z dzieckiem "twarzą w twarz".

Należy prowadzić z dzieckiem dziennik wydarzeń. Polecam artykuł prof. J. Cieszyńskiej na ten temat: https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/dziennik-wydarzen-jako-technika-budowania-komunikacji-jezykowej/

Trzeba rozpocząć wczesną naukę czytania Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną (nie literkami!!!). Polecam "Kocham czytać" J. Cieszyńskiej oraz "Moje sylabki" A. Fabisiak-Majcher i E. Ławczys.

Należy również wprowadzić następujące ćwiczenia: pamięci symultanicznej i sekwencyjnej, stymulujące mechanizmy językowe, sekwencji słuchowych oraż grafopercepcji.

Polecamy również turnusy prowadzone przez Centrum Metody Krakowskiej. Informacji o turnusach udziela Dominika Kowalik.

Pozdrawiam serdecznie
Elena Palinciuc-Dudek



« Ostatnia zmiana: Stycznia 04, 2021, 11:15:32 wysłane przez Elena Palinciuc-Dudek » Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!