Szanowna Pani,
Niestety nie da się ocenić rozwoju Państwa Synka bez uprzedniego kontaktu twarzą twarz. W pierwszej kolejności zachęcam do konsultacji ze specjalistą wczesnej interwencji, który na żywo będzie mógł ocenić rozwój Dziecka i da wskazówki do pracy. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie:
www.szkolakrakowska.pl. Informuję również, że istnieje możliwość skorzystania z diagnozy/ konsultacji w Centrum Metody Krakowskiej (w Krakowie) z jedną z Pań Profesor. Informacji na temat takiego spotkania udzieli pani Magdalena Rolińska (tel: 518 404 155). Zachęcam do kontaktu.
Opisywanie przez Panią zachowania Synka są niepokojące, w związku z tym należy niezwłocznie zacząć działać. W okresie oczekiwania na diagnozę lub spotkanie z terapeutą proszę samodzielnie rozpocząć stymulację Synka. Propozycje zabaw i ćwiczeń znajdzie Pani w publikacjach "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego", w częściach: "Słuch" , "Wzrok", "Ruch" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek (
https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/zestawy/zestaw-sluch-wzrok-ruch-174.html).
Jeśli chodzi o program słuchowy - dziecko musi słuchać nagrania w słuchawkach, inaczej nie przyniesie to efektu. Wiem, że "początki ze słuchawkami" są trudne, ale musimy - zarówno rodzic, jak i dziecko - przez to przejść. Może warto zakupić drugą parę słuchawek i pokazać, że mama też słucha? albo założyć córeczce - może ona nakłoni brata i pokaże, że to nic strasznego. Chłopiec powinien słuchać nagrania w słuchawkach po około 45 sekdund, dwa razy w ciągu dnia. Moment, w którym dziecko jest wykąpane, wyciszone i leży już w łóżeczku bardzo często sprzyja włożeniu słuchawek. Proszę spróbować.
Niemniej jednak zachęcam do konsultacji/spotkania z terapeutą wczesnej interwencji.
Z poważaniem,
Aleksandra Babilec