Wróć do strony głównej.
Kwietnia 23, 2024, 08:03:19 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 3 latek mieszkajacy w USA podejrzenie o autyzm, echolalia?  (Przeczytany 2714 razy)
AubreyCooper
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Stycznia 08, 2021, 01:09:16 »

Witam wszystkich,

Jestem zaniepokojona mama 3 letniego synka mieszkajaca w USA. Malzenstwo dwujezyczne, tata Amerykanin, w domu porozumiewamy sie gdy jestesmy we 3 po angielsku, gdy sami z synkiem, po polsku. Ostatnio jego nauczycielka w przedszkolu rozmawiala ze mna, ze moj synek przejawia objawy autyzmu. Niektore z nich zauwazylam sama ale zawsze mysllam ze to dwujezycznosc powoduje tego typu problemy i ze z wiekiem moze sie unormuje.  Te objawy to:

* echolalia. Potrafi wyrecytowac wszystko co widzial w TV, piosenki, bajki, wszystko co ludzie mu powiedza. Niedawno wyrosl juz z powtarzania jak echo (np spytam sie go 'co chcesz' to odpowie 'chce ciasteczko'). Ale potrafi powtirzyc cos co uslyszal wczesniej o wiele pozniej i nie w kontekscie. Np siedzi i mowi "mommy is not feeling well" (rano miala bol glowy). Powtarza cale zdania czesem w kontekscie, czasem nie. Mowi duzo po polsku ale zawsze mowi o sobie w 3 osobie, jak chce wody to mowi "chcesz wody?"
* nie potrafi utrzymac rozmowy. Potrafi odpowiadac tylko na pytania na ktore juz wczesniej otrzymal odpowiedz.  Jest rewelacyjny w zapamietywaniu wszystkiego ale nie potrafi opowiadac o czynnosciach w przeszlosci. Opisuje wszystko co jest dookola niego i karze innym powtarzac.
* zna nazwy wszystkich zwierzat, dinozaurow, kolory, liczby, ksztalty, liczy do 20 bez problemu, zna caly alfabet ale jak ktos sie go zapyta 'jak masz na imie" to nie wie co powiedziec (chociaz zna swoje imie i reaguje na nie)
* jak chce powiedziec zdanie ale nie wie jakich innych slow uzyc to mowi 'nanana' np 'mommy nananana give me some water and delicious fruit nanana eat it'
* macha raczkami jak taki ptaszek kiedy jest podekscytowany
* ma bogate slownictwo po polsku i po angielsku, potrafi rozroznic kto mowi po polsku a kto po angielsku
* bardzo trudno go odnocnikowac, nie wie kiedy 'potrzeba' nadchodzi, potrafi zalatwic sie na dywanie nie kucajac. Pozniej mowi 'it's time to clean up' i chce to czyscic. Albo siada na toalecie jak juz sie zalatwil. Ogolnie wie do czego to sluzy ale chyba nie potrafi wyczuc kiedy trzeba pojsc.
* trudno mu przestac czynnosc ktora lubi robic albo oddac zabawke ktora kocha, wtedy wpada w szal.

Co wydawalo mi sie ze przemawia przeciwko autyzmowi:
* kontakt wzrokowy jest
* bardzo kochany, lubi sie przytulac i bliskosc (zwlaszcza mamy), nawiazuje kontakt z ludzmi (lecz czesto woli osoby starsze, doroslych, starsze dzieci)
* nie ma zadnych zaburzen sensorycznych, zwiazanych ze swiatlem czy dzwiekiem
* nigdy nie byl agresywny
* potrafi stwierdzic czy ktos jest smutny (mowi wtedy 'co sie stalo?' albo 'don't worry) , odwzajemnia usmiech i lubi zartowac, wyglupiac sie.


Prawda jest taka ze czesto mial tez wlaczany telewizor, na poaczatku byl u babci ktora miala wlaczony telewizor 24/7. Pozniej byl u niani ktora zajmowala sie 3 dzieci. Ona nie wlaczala TV, mowila tez ze synek jest kochany, grzeczny, super sie bawi i jest bezproblemowy. Odkad jest w przedszkolu gdzie w grupie jest ok 10 dzieci slyszymy czesto ze nie integruje sie, jest niegrzeczny, nie slucha sie polecen. Gdy powiedzialam to jego bylej niani to nie mogla w to uwierzyc bo mowi ze u niej nigdy tak nie bylo i ze w zyciu nei pomyslala nawet o nim jako o dziecku z autyzmem. Zastanawiam sie czy nie jest to moze kwestia nieodpowiedniej opieki/ niedopasowania do przedszkola.

Umowilam sie juz na ewaluacje z psychologiem ale boje sie, ze w stanach, gdzie czesto diagnozuje sie autyzm na wyrost, przylepia mu latke ktora bedzie sie ciagnela latami zamiast dac dziecko wyrobic sobie komunikacyjne umiejetnosci...
Zapisane
olababilec
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 37


« Odpowiedz #1 : Stycznia 14, 2021, 07:18:14 »

Szanowna Pani,

Niestety nie da się ocenić rozwoju Państwa Synka bez uprzedniego kontaktu twarzą twarz. W pierwszej kolejności zachęcam do konsultacji ze specjalistą wczesnej interwencji, który będzie mógł ocenić rozwój Dziecka i da wskazówki do pracy. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie: www.szkolakrakowska.pl. Może któryś z terapeutów zgodzi się  na konsultację online, np przez Skype. Proszę spróbować.
Informuję również, że istnieje możliwość skorzystania z diagnozy/ konsultacji w Centrum Metody Krakowskiej (w Krakowie) z jedną z Pań Profesor. Informacji na temat takiego spotkania udzieli pani Magdalena Rolińska (tel: 518 404 155). Zachęcam do kontaktu, jeśli tylko planują Państwo pobyt w Polsce w najbliższym czasie, choć wiem, że z powodu pandemii może to być niemożliwe.

Opisywanie przez Panią zachowania Synka są niepokojące, w związku z tym należy niezwłocznie zacząć działać. W okresie oczekiwania na diagnozę lub spotkanie z terapeutą proszę samodzielnie rozpocząć stymulację Synka. Propozycje zabaw i ćwiczeń znajdzie Pani w publikacjach "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego", w częściach: "Słuch" , "Wzrok", "Ruch" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek (https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/zestawy/zestaw-sluch-wzrok-ruch-174.html).
Poza tym - co bardzo ważne, bardzo proszę o całkowitą rezygnację z wysokich technologii, tj. smartphone, telewizja, laptop, tablet itd.
Proponuję też wykorzystać jedną z metod naszej terapii, a mianowicie programowanie języka. W przypadku dwujęzyczności świetnym rozwiazaniem okazuje się również prowadzenie Dziennika Wydarzeń. Na naszym forum znajdzie Pani informację o tychże. Zachęcam również do skorzystania z naszych webinarów, które pozwolą lepiej zrozumieć Metodę Krakowską. Wartościowy tu na pewno byłby webinar prof. Marzeny Błasiak- Tytuły "
Wykorzystanie techniki programowania języka
i dziennika wydarzeń w budowaniu dwóch systemów językowych dzieci wychowywanych w dwujęzyczności."  (odsyłam do naszej strony: https://www.webinarycmk.pl/ )

Z poważaniem,

Aleksandra Babilec

Zapisane
shivjiyou
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Stycznia 29, 2021, 11:53:43 »

Szanowna Pani,

Niestety nie da się ocenić rozwoju Państwa Synka bez uprzedniego kontaktu twarzą twarz. W pierwszej kolejności zachęcam do konsultacji ze specjalistą wczesnej interwencji, który będzie mógł ocenić rozwój Dziecka i da wskazówki do pracy. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie: www.szkolakrakowska.pl. Może któryś z terapeutów zgodzi się  na konsultację online, np przez Skype. Proszę spróbować.
Informuję również, że istnieje możliwość skorzystania z diagnozy/ konsultacji w Centrum Metody Krakowskiej (w Krakowie) z jedną z Pań Profesor. Informacji na temat takiego spotkania udzieli pani Magdalena Rolińska (tel: 518 404 155). Zachęcam do kontaktu, jeśli tylko planują Państwo pobyt w Polsce w najbliższym czasie, choć wiem, że z powodu pandemii może to być niemożliwe.

Opisywanie przez Panią zachowania Synka są niepokojące, w związku z tym należy niezwłocznie zacząć działać. W okresie oczekiwania na diagnozę lub spotkanie z terapeutą proszę samodzielnie rozpocząć stymulację Synka. Propozycje zabaw i ćwiczeń znajdzie Pani w publikacjach "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego", w częściach: "Słuch" , "Wzrok", "Ruch" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek (https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/zestawy/zestaw-sluch-wzrok-ruch-174.html).
Poza tym - co bardzo ważne, bardzo proszę o całkowitą rezygnację z wysokich technologii, tj. smartphone, telewizja, laptop, tablet itd.
Proponuję też wykorzystać jedną z metod naszej terapii, a mianowicie programowanie języka. W przypadku dwujęzyczności świetnym rozwiazaniem okazuje się również prowadzenie Dziennika Wydarzeń. Na naszym forum znajdzie Pani informację o tychże. Zachęcam również do skorzystania z naszych webinarów, które pozwolą lepiej zrozumieć Metodę Krakowską. Wartościowy tu na pewno byłby webinar prof. Marzeny Błasiak- Tytuły "
Wykorzystanie techniki programowania ome tv bazoocam chathub języka
i dziennika wydarzeń w budowaniu dwóch systemów językowych dzieci wychowywanych w dwujęzyczności."  (odsyłam do naszej strony: https://www.webinarycmk.pl/ )

Z poważaniem,

Aleksandra Babilec


problem został rozwiązany, dziękuję bardzo
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!