Szanowna Pani,
Niestety nie da się ocenić rozwoju Państwa Synka bez uprzedniego kontaktu twarzą twarz. W pierwszej kolejności zachęcam do konsultacji ze specjalistą wczesnej interwencji, który będzie mógł ocenić rozwój Dziecka i da wskazówki do pracy. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie:
www.szkolakrakowska.pl. Może któryś z terapeutów zgodzi się na konsultację online, np przez Skype. Proszę spróbować.
Informuję również, że istnieje możliwość skorzystania z diagnozy/ konsultacji w Centrum Metody Krakowskiej (w Krakowie) z jedną z Pań Profesor. Informacji na temat takiego spotkania udzieli pani Magdalena Rolińska (tel: 518 404 155). Zachęcam do kontaktu, jeśli tylko planują Państwo pobyt w Polsce w najbliższym czasie, choć wiem, że z powodu pandemii może to być niemożliwe.
Opisywanie przez Panią zachowania Synka są niepokojące, w związku z tym należy niezwłocznie zacząć działać. W okresie oczekiwania na diagnozę lub spotkanie z terapeutą proszę samodzielnie rozpocząć stymulację Synka. Propozycje zabaw i ćwiczeń znajdzie Pani w publikacjach "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego", w częściach: "Słuch" , "Wzrok", "Ruch" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek (
https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/zestawy/zestaw-sluch-wzrok-ruch-174.html).
Poza tym - co bardzo ważne, bardzo proszę o całkowitą rezygnację z wysokich technologii, tj. smartphone, telewizja, laptop, tablet itd.
Proponuję też wykorzystać jedną z metod naszej terapii, a mianowicie programowanie języka. W przypadku dwujęzyczności świetnym rozwiazaniem okazuje się również prowadzenie Dziennika Wydarzeń. Na naszym forum znajdzie Pani informację o tychże. Zachęcam również do skorzystania z naszych webinarów, które pozwolą lepiej zrozumieć Metodę Krakowską. Wartościowy tu na pewno byłby webinar prof. Marzeny Błasiak- Tytuły "
Wykorzystanie techniki programowania języka
i dziennika wydarzeń w budowaniu dwóch systemów językowych dzieci wychowywanych w dwujęzyczności." (odsyłam do naszej strony:
https://www.webinarycmk.pl/ )
Z poważaniem,
Aleksandra Babilec