olababilec
|
|
« Odpowiedz #1 : Stycznia 14, 2021, 06:24:55 » |
|
Dzień dobry,
nauka czytania globalnego a programowanie języka, to dwie odmienne sprawy. Jeśli uczycie się czytać i jesteście na początku drogi w czytaniu, zachęcam do podpisywania etykietkami rzeczowników i czasowników, których pisownia jest trudniejsza, tj. np nie składa się jedynie z sylab otwartych, których uczymy na początku. Proponuję wybrać takie wyrazy, które będą bliskie dziecku, a które umożliwią nam budowanie zdań, np. idzie, jedzie, śpi, pije, je/ sok, jajko, mleko, chleb, ser/ mama, tata, baba. Ucząc tych wyrazów globalnie, dziecko będzie mogło czytać coraz to więcej nowych zdań, a to zachęci je do dalszej nauki. Jeśli zaś idzie o odmianę rzeczownika, to jeśli dziecko poprawnie używa rzeczowników w Mianowniku, kolejnym etapem będzie Dopełniacz - albo równolegle z Mianownikiem, a następnie Biernik, później Miejscownik, Narzędnik, Celownik. Jesli chodzi o programowanie języka, polecam pozycję Z.Orłowska –Popek , Praca nad budowaniem systemu językowego u niesłyszących dzieci z implantem ślimakowym , [w;]Zagadnienia mowy i myślenia ,M .Michalik ,A .Siudak (red .), Kraków 2010
Z poważaniem, Aleksandra Babilec
|