Wróć do strony głównej.
Grudnia 25, 2024, 03:22:37 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Pytania o terapię?  (Przeczytany 2709 razy)
JorgeDamien
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Stycznia 11, 2021, 12:21:20 »

Dzień dobry!
Jestem na początku swojej drogi zawodowej i mam wiele wątpliwości co do terapii.
Proszę o poradę. Mam w terapii chłopca, który rozumie większość poleceń (także złozonych),
Jeśli chodzi o mowę czynną, to chłopiec potrafi nazwać większość czasowników i rzeczowników, Chłopiec buduje zdania pojedyncze nierozwinięte. W mowie dziecka występuje wiele matetez, elizji, deformacji, substytucji, czasem bywa że mowa dziecka jest zupełnie niezrozumiała. Na każdych zajęciach wykonujemy ćwiczenia stymulujące lewą półkulę mózgu.
Korzystam z chłopcem z zeszytów do nauki języka metodą krakowską, Pracujemy aktualnie nad odmianą rzeczownika w bierniku. Zastanawiam się, czy to dobry kierunek . I w jaki sposób wykorzystywać etykietki ? jakiś czas temu byłam na szkoleniu i Pani prowadząca mówiła, że czytanie globalne ma sens, kiedy wprowadzamy rzeczowniki w mianowniku. Jak pracować z etykietkami ?
Zapisane
olababilec
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 37


« Odpowiedz #1 : Stycznia 14, 2021, 06:24:55 »

Dzień dobry,

nauka czytania globalnego a programowanie języka, to dwie odmienne sprawy.
Jeśli uczycie się czytać i jesteście na początku drogi w czytaniu, zachęcam do podpisywania etykietkami rzeczowników i czasowników, których pisownia jest trudniejsza, tj. np nie składa się jedynie z sylab otwartych, których uczymy na początku. Proponuję wybrać takie wyrazy, które będą bliskie dziecku, a które umożliwią nam budowanie zdań, np. idzie, jedzie, śpi, pije, je/ sok, jajko, mleko, chleb, ser/ mama, tata, baba.
Ucząc tych wyrazów globalnie, dziecko będzie mogło czytać coraz to więcej nowych zdań, a to zachęci je do dalszej nauki.
Jeśli zaś idzie o odmianę rzeczownika, to jeśli dziecko poprawnie używa rzeczowników w Mianowniku, kolejnym etapem będzie Dopełniacz - albo równolegle z Mianownikiem, a  następnie Biernik, później Miejscownik, Narzędnik, Celownik.
Jesli chodzi o programowanie języka, polecam pozycję  Z.Orłowska –Popek , Praca nad budowaniem systemu językowego u niesłyszących dzieci z implantem ślimakowym , [w;]Zagadnienia mowy i myślenia ,M .Michalik ,A .Siudak (red .), Kraków 2010

Z poważaniem,
Aleksandra Babilec

Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!