Wróć do strony głównej.
Kwietnia 24, 2024, 05:08:44 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: prawie 3 latek z opóźnioną mową i stereotypiami?  (Przeczytany 2592 razy)
DjangoBaptiste
Newbie
*
Wiadomości: 0


« : Lutego 03, 2021, 01:26:26 »

Witam,
jestem babcią 33 miesięcznego Antosia. Niepokoją mnie pewne jego zachowania. Przede wszystkim mało mówi. Zaczął mówić dopiero w wieku 28 miesięcy, jako niemowlę nie gaworzył. Teraz mówi kilkanaście słów, w tym ja i ti (ty). Czasem połączy dwa wyrazy, ale rzadko. Na zwierzęta mówi wyrazami dźwiękonaśladowczymi, np. hau.
Antoś nie sygnalizuje potrzeb fizjologicznych. Przy próbach nauki załatwia potrzeby w majtki i nie przeszkadza mu gdy siedzi mokry. Potrafił też wstrzymywać potrzeby na cały dzień.
Je wybiórczo. Kiedyś jadł ładnie wszystko, a teraz je kilka wybranych produktów, choć podobno w żłobku nie ma tego problemu.
Miewa problemy z zaparciami.
Ulubioną zabawą są pociągi. Można powiedzieć, że to już fascynacja. Lubi też auta. Poza tym potrafi się bawić tematycznie: daje nam pić z zabawkowych filiżanek, udaje że jego ręka to telefon. Bawi się też chętnie innymi zabawkami z wyłączeniem maskotek.
Rozumie polecenia, potrafi dobrze odpowiedzieć, choć czasem odpowiada "tak", nieadekwatnie do sytuacji. Zauważyłam, że odpowiada prawidłowo wtedy gdy zmusi się go do kontaktu wzrokowego.
Lubi pomagać w domu np. przy gotowaniu. Potrafi wykonać polecenia np. coś przynieść.
Na imię reaguje, ale nie powtarza swojego imienia.
Jest bardzo pogodny, uśmiechnięty, przytula się, daje buziaki. Lubi ludzi i dzieci. Nie boi się obcych.
Panie ze żłobka mówią, że nie ma powodów do niepokoju ponieważ Antoś bierze udział we wszystkich zajęciach.
Syn i synowa również nie widzą problemu, mimo, że sygnalizowałam im to. Mnie jednak niepokoją powyższe zachowania.
Boję się, że czekając za długo Antoś straci szansę na powodzenie terapii. Dziecko ogląda telewizję, bajki w telefonie.
Dużo bawi się pociągami co, moim zdaniem, pogłębia fascynację.
Nie mam pojęcia jak wpłynąć na dzieci żeby zasięgnęli opinii specjalisty ponieważ lepiej dmuchać na zimne.
Proszę o poradę Pani Profesor.
Z góry dziękuję.
Zapisane

olababilec
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 37


« Odpowiedz #1 : Lutego 11, 2021, 11:50:00 »

Szanowna Pani,

Niestety nie da się ocenić rozwoju Wnuczka bez uprzedniego kontaktu twarzą twarz. W pierwszej kolejności zachęcam do konsultacji ze specjalistą wczesnej interwencji, który będzie mógł ocenić rozwój Dziecka i da wskazówki do pracy. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie: www.szkolakrakowska.pl.

Informuję również, że istnieje możliwość skorzystania z diagnozy/ konsultacji w Centrum Metody Krakowskiej (w Krakowie) z jedną z Pań Profesor. Informacji na temat takiego spotkania udzieli pani Magdalena Rolińska (tel: 518 404 155).

Opisywanie przez Panią zachowania Wnuczka są niepokojące, w związku z tym należy niezwłocznie zacząć działać. W okresie oczekiwania na diagnozę lub spotkanie z terapeutą proszę samodzielnie rozpocząć stymulację wnuczka Propozycje zabaw i ćwiczeń znajdzie Pani w publikacjach "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego", w częściach: "Słuch" , "Wzrok", "Ruch" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek (https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/zestawy/zestaw-sluch-wzrok-ruch-174.html).
Poza tym - co bardzo ważne, bardzo proszę o całkowitą rezygnację z wysokich technologii, tj. smartphone, telewizja, laptop, tablet itd.


Z poważaniem,

Aleksandra Babilec
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!