Wróć do strony głównej.
Grudnia 24, 2024, 01:45:30 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 8 miesięcy - niepokojące objawy, proszę o pomoc jak ćwiczyć (brak efektów )  (Przeczytany 3787 razy)
patii1991
Newbie
*
Wiadomości: 6


« : Kwietnia 08, 2021, 07:13:02 »

Dzień dobry , synek ma obecnie 8 miesięcy , od kiedy skończył 4,5 mc ćwiczymy metoda krakowska , a raczej próbujemy , bo nie wiem dokładnie co, kiedy i ile wykonywać.
-Słuchamy w słuchawkach samogłosek , wykrzyknien i wyrazów dźwiękonaśladowczych -  2 razy dziennie po około 2 minutki. Czy to wystarczy ?
-pokazuje karty do stymulacji i odsłaniam twarz -okolo 3-4 razy dziennie po 2 minutki - na początku synek w ogóle nie chciał patrzeć na karty , obecnie na karty patrzy super , ale jak odsłonie to tylko na mnie zerknie i ucieka wzrokiem Smutny
- akuku - nie lubi , nie cieszy się , ściągnie pieluchę , ale chyba tylko po to , żeby wsadzić do buzi , nie patrzy wtedy na mnie jak robię akuku po odsłonięciu, albo tylko na sekundę.
-w lustrze- baaardzo rzadko patrzy czy na siebie czy na mnie
- banki , balony - tu troszkę większe zaciekawienie jest
- śmieszne miny i dźwięki - nie działają za bardzo
-okulary, szminki , nosy clowna itp. - zwraca uwagę tylko w 1 dzień , potem już bez różnicy mam wrażenie czy coś mam czy nie.

+Dodam , że na początku niepokoił mnie głównie całkowity  brak kontaktu wzrokowego, teraz (8mc) jest tylko przelotny na plecach , na brzuchu również , nawet gorzej , w pionie oraz jak jest u mnie na brzuszku  - w ogóle Smutny myślałam , że po takim czasie pracy będzie lepiej, wydaje mi się że może za mało, źle ćwiczę Smutny
+Obecnie synek jeszcze nie gaworzy , wydaje mało dźwięków - czasem jakieś aaa albo eee.
+Nie powtarza min , dźwięków.
+Umiał już brawo i bam ,przybij piątkę - ale chyba zapomniał Smutny teraz czasem bije sobie brawo tak po prostu , nie zapytany o to.
+Nie wskazuje palcem, jak mu pokazuje to popatrzy ale tylko w domu, w książeczce nie skupi się co pokazuje , chce ją zamykać
+Bawi się głównie próbując wydać dźwięk z przedmiotu , stukać w niego, łapie go między stopy.
+Czaaaasem , ale to raz na parę dni zaczepi jakimś eeee , jak się mu odpowie to powtarza - takie jakby dialogowanie.
+ Podczas kąpieli , w wózku - jak go zawołam to spojrzy i tylko spojrzy na moment.
+ Wydaje mi się że reaguje na imię .

Zwracam się z ogromną prośbą o pokierowanie mnie co robić , ile razy dziennie , bo mam ogromne samozaparcie , żeby ćwiczyć , ale wszystkie moje starania są na nic , bo synek po prostu zerknie przelotem .  Smutny


Zapisane
olababilec
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 37


« Odpowiedz #1 : Maja 16, 2021, 12:06:40 »

Dzień dobry,

Opisywane przez Panią zachowania Synka są niepokojące, zwłaszcza brak gestu wskazywania palcem, brak gaworzenia, naśladowania, słaby kontakt wzrokowy...

W pierwszej kolejności zachęcam do konsultacji ze specjalistą, który oceni rozwój dziecka i dobierze odpowiednie ćwiczenia. Listę terapeutów pracujących metodą krakowską znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Może warto też spokorzystać z konsultacji u pań Profesor u nas w Centrum?

W czasie oczekiwania na wizytę, należy  samodzielnie zacząć działać. W pierwszej kolejności położyć nacisk na pracę nad gestem wskazywania palcem i nad umiejętnością naśladowania.  Zachęcam do wspólnego, aktywnego czytania książek, wskazywania paluszkiem elementów, o które pytamy. Ponadto, zachęcam do zabawy z Synkiem opartej na naśladowaniu czynności i wykonywaniu poleceń (usypianie/karmienie/pojenie lali, jeżdżenie autem itp.). W  trakcie zabawy komentujemy to, co robimy, czyli nazywamy czynności (3 osoba liczby pojedynczej czasu teraźniejszego, np. śpi, siedzi, je, pije) oraz opowiadamy, budujemy proste zdania (Lala śpi./ Miś pije. Mama je.) i zachęcamy dziecko do ich powtarzania.

Jeśli idzie o słuchanie programu słuchowego, proszę pamiętać o słuchaniu go koniecznie w słuchawkach. W 8-9 miesiącu życia słuchamy 30-45 sekund 2 razy w ciągu dnia.. Gdy pokazujemy dziecku zdjęcia zwierząt i pojazdów, proszę je też nazywać, np tu baran. baran robi BE BE itd.

Pomysłów na ćwiczenia i zabawy z dzieckiem można szukać  w publikacjach profesor Jagody Cieszyńskiej-Rożek z serii "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego"  w częściach "Słuch", "Wzrok", "Ruch" (https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/zestawy/zestaw-sluch-wzrok-ruch-174.html) oraz w publikacji profesor Jagody Cieszyńskiej-Rożek i profesor Marty Korendo "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia".

Życzę owocnych ćwiczeń,
Aleksandra Parker
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!