Wróć do strony głównej.
Grudnia 25, 2024, 03:15:06 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 22-miesieczny syn nie reaguje na imie?  (Przeczytany 5038 razy)
EleanorWyatt
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Czerwca 16, 2021, 07:54:46 »

Witam

Jestem ojcem 22-miesiecznego Filipa. Na codzien mieszkam w Wielkiej Brytanii. Aktualnie czekam na kontakt z miejscowa midwife (polozna) w sprawie mojego synka. W zeszlym tygodniu bylem na urlopie z najblizsza rodzina mojej zony i oni uswiadomili mi, ze moj syn w ogole nie reaguje na swoje imie. Ja dostrzeglem to jakis czas temu ale nie wiem czemu wytlumaczylem sobie ze jeszcze ma czas. Zdanie zmienilem. Uwazam, ze czasu nie ma juz i musze pomoc synkowi jak najszybciej.

Filipek jest raczej wesolym chlopcem. Na imie nie reaguje w ogole, chyba ze bardzo glosno krzykne. Czasem odwroci sie gdy go wolam, ale nie wydaje mi sie by byla to reakcja na wolanie.

Kontakt wzrokowy jest slaby. Jak synek zlapie to patrzy i odwzajemnia usmiechem. Jednak samo zlapanie kontaktu jest trudne. Raczej odwraca glowke.

Raczej nie wykonuje polecen. Gdy wyciagne reke i wydam polecenie "daj tacie" to przyniesie przedmiot ale tylko ten ktory trzyma w rece. Nie zdarzylo mi sie by przyniosl mi cokolwiek innego niz to co trzyma w rece.

Mowa to glownie jego gaworzenie i sylaby. Powie baba, dada, bibi, mama, ale ja nie jestem przekonany w 100% czy zna znaczenie tych slow.

Najczesciej synek reaguje gdy zaczynam liczyc 1,2,3 i wtedy rusza paluszkami tak jakby liczyl. Klaszcze zawsze przy "kosi, kosi" oraz robi kokoszke. Gdy mial okolo 12 miesiecy nauczyl sie dawac buziaki, miesiac temu zalapal "bye bye". Zolwika i piatke przybija raz na 10 przypadkow. Lubi zakrywanie twarzy i kiedy go laskotam.

Jest bardzo aktywnym dzieckiem. Po schodach nauczylismy go zjezdzac gdy mial 9 miesiecy. Chodzi po schodach teraz bezproblemowo. Z lozeczka wychodz zarzucajac noge na gore lozka, skacze biega.

Do jedzenia uzywa sztuccow, z kubeczka pije sprawnie.

Czesto nas nasladuje. Gdy uzywalem wkretarki, szliferki czy wykonywalem prace w ogrodku powtarzal moje ruchy.

Lubi sie bawic zapieciami do wozkow, lubi przelewac wode z butelki do butelki, rzucac pilki ze schodow, lubi zabawe pilka, ukladac dwuczesciowe puzzle, wkladac i wykladac rozne przedmioty z pudelek, lubi bawic sie butelka oraz gdy puszczam by banki mydlane. Lubi wylizywac kremy.

Nie potrafie jednak nauczyc go wskazywania np czesci ciala paluszkiem czy kolorkow bo nie potrafi sie skupic na mnie. Ksiazeczki raczej przeglada sam i w swoj sposob. Trudno go nauczyc obrazkow z ksiazeczek.
omegle  xender

Gdy czegos chce najczesciej bierze za reke, przyprowadza w miejsce i daje znac glosem ze czegos chce. Nie wskazuje palcem, choc ostatnio zaczalem palcem wskazywac ptaszka to po mnie powtarzal. Lubi glaskac psy, nie czuje przed nimi strachu.

Gdy sie wspina gdzies nie zwraca uwagi ze depcze rodzicow.

Gdy mama mowi "chodz Filipku umyc zabki" to przewaznie reaguje i idzie do lazienki. Gdy mowimy zeby zszedl ze stolu to opornie bo opornie ale schodzi. Lubi trzaskac ramkami ze zdjeciami i za kazdym razem mimo ze moiwmy nie to robi to nadal i w ogole sie nie slucha. Jest tak od kilku miesiecy..

Nie wystepuja razej problemy z wrazliwowoscia na halasy, temperature czy ilosc ludzi w pomieszczeniu. Filipek raczej wykazuje zainteresowanie otaczajacym swiatem.

Co do bajek. Lubi tylko BabyTV i Cocomelon. Z zona puszczamy z rana i na wieczor po okolo godzinie. Wiem, ze to zle, ale wole napisac o tym.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 17, 2021, 11:40:52 wysłane przez EleanorWyatt » Zapisane
Elena Palinciuc-Dudek
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 46


« Odpowiedz #1 : Czerwca 20, 2021, 10:06:03 »

Szanowny Panie,

warto, aby dziecko spotkało się ze specjalistą. Gdyby Państwo planowali wakacje w Polsce, to listę terapeutów Metody Krakowskiej znajdzie Pan na http://www.szkolakrakowska.pl/

W Krakowie w Centrum Metody Krakowskiej istnieje możliwość przeprowadzenia diagnozy dziecka. Informacji udzieli Magda Rolińska. Jeśli Państwo nie planują przyjazdu do Polski, proszę zapytac pani Magdy o ewentualne spotkanie online z p. prof. J. Cieszyńską albo p.prof. M. Korendo.
Zapraszamy również na intensywną pracę w ramach turnusu. Informacji udzieli Dominika Kowalik.

Proszę, aby dziecko nie oglądało bajek, nie przebywało w pokoju, gdzie jest włączony telewizor. Należy zabrać dziecku grające zabawki, książeczki.

Warto sięgnąć do Wczesnej interwencji terapeutycznej autorstwa prof. J. Cieszyńskiej i M. Korenfo i zacząć pracować z dzieckiem. Należy pamiętać, że nie kierujemy się wiekiem metrykalnym dziecka, tylko umiejętnościami.

Zapraszamy również na dyżur telefoniczny, na którym nasze terapeutki odpowiedzą na nurtujące pytania, pomogą w pracy z dzieckiem.

Pomocne mogą być również artykuły na naszym blogu.
Warto także przeczytać
https://centrummetodykrakowskiej.pl/aktualnosci/swiatowy-dzien-swiadomosci-autyzmu-1/

Proszę nie sugerować się, że akurat dziecko z powyższych artykułów ma autyzm.
Wskazówki do budowania pola wspolnej uwagi, kontaktu wzrokowego itd.mogą być bardzo przydatne.

Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do działania
Elena Palinciuc-Dudek
« Ostatnia zmiana: Czerwca 22, 2021, 09:53:22 wysłane przez Elena Palinciuc-Dudek » Zapisane
bogas1985
Newbie
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #2 : Padziernika 10, 2021, 10:52:23 »

Na wstepie zaznaczyc chcialem, ze ten post pisalem ja a nie ten nick z 1 postu. Pewnie to jakis bot. Nie znalazlem mojego oryginalnego postu wiec pisze tutaj.

Filip za tydzien skonczy 3 lata. Chodzimy do polskiego logopedy, Angielski w czasach covidu nas olewa. W przedszkol7 zgloszone nasze obawy.

Angielska health visitor raczej wyklucza autyzm, raczej uwaza to za opozniony rozwoj mowy.

Polska logopedka uwaza to samo plus zauwazyla podwyzszona nadwrazliwosc na dzwieki i dotyk.

Co do Filipa. Mowa ruszyla, zaczal powtarzac slowa, uklada proste .
zdania, np "tu bi iku" (to jest siku), tu bi wosy (to sa wlosy) itp.

Zaczal reagowac na imie, rozumie wiekszosc polecen, jest duzo lepszy kontakt wzrokowy, zaczal wskazywac paluszkiem.

Lubi ukladac puzzle, zna caly alfabet (polski i angielski), potrafi liczyc do 10 (pl i ang). Ogolnie interesuja go zabawy edukacyjne. Duzo z nim pracujemy. Odstawilismy mleko i pampersy. Coraz lepuej mu to idzie

Jest tylko jeden problem co ciagle martwi. Nie wola "mama" i "tata". Odroznia nas, choc czasem mu sie mylimy....

Czy zdarzaly sie przypadki ze dzieci wolsly rodzicow pozniej?
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!