Wróć do strony głównej.
Kwietnia 23, 2024, 11:54:54 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: niedosłuch u 6latka  (Przeczytany 16324 razy)
adalik
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Listopada 14, 2010, 10:46:02 »

Witam Pani Profesor,

Jestem logopedą szkolnym po szkole krakowskiej.
Ostatnio zgłosili się do mnie rodzice 6letniego chłopca, który ma zdiagnozowany niedosłuch.Najniższyaaparatowano go gdy miał rok.
Niestety trafili na logopedę, który kazał podczas ćwiczeń oraz podczas mówienia do dziecka zakrywać sobie ręką usta.
Nie mam doświadczenia w pracy z takimi dziecmi, ale pomysł wydaje mi się absurdalny.
Dziecko nie robiło żadnych postępów.Dopiero niedawno trafili na studentkę, która uczy go czytać z książeczek Pani Profesor.Rodzice widzą znaczne postepy.
Mam dwa pytania:
1.Czy powinno zakrywac sie usta uczac mówic dzieci z niedosłuchem?
2. Co Pani Profesor myśli o wszczepieniu implantów dziecku z opisanym niedosłuchem.
Bardzo dziękuję i pozdrawiam.
Agnieszka
Zapisane
Janek
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #1 : Listopada 16, 2010, 10:49:38 »

Pani Profesor bada w tym tygodniu dzieci w Szwajcarii. Odpowie obszerniej w przyszłym tygodniu
W skrócie:
1) to oczywista bzdura
2)Jeżeli nie odnosi pożytku z aparatów, to można to rozważać, ale generalnie tylko przy wysokim ubytku słuchu>100dB - nic Pani o tym nie wspomniała.
Zawsze wtedy ucho prawe, bez wzgl. na ich (obu uszu) sprawność - to niestety częsty błąd lekarzy, dla których
kryterium  wyboru ucha do implantu to jedynie wiekość ubytku słuchu.
Janek
Zapisane
adalik
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Listopada 17, 2010, 01:20:35 »

Bardzo dziękuję za odpowiedz.