Wróć do strony głównej.
Kwietnia 29, 2024, 04:14:20 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Co dalej?  (Przeczytany 10106 razy)
AgaG
Newbie
*
Wiadomości: 2


« : Marca 20, 2011, 11:57:26 »

Witam, jestem mama 4,5 letniego synka ktory chodzi drugi rok do przedszkola i ma problem z nawiazaniem kontaktow z rowiesnikami, ale zaczne od poczatku.
           Synek za nim poszed do przedszkola byl, zwyklym, wesolym dzieckiem, ktore normalnie na placu zabaw, w piaskownicy bawilo sie z dziecmi.
W wieku 3 latek poszedl do prywatnego przedszkola i jako jedno z nielicznych dzieci nie plakal i  wrecz pylal mnie dlaczego placza inne dzieci jak przychodza do przedzkola. Synek duzo chorowal i chodzil do przedszkola w "kratke" i po jakis 5 miesiacach juz mu sie przedszkole nie podobalo, plakal, byl wrecz odrywany od nas przy odprowadzaniu. Dodam tutaj istotna rzecz ze w ciagu tych 5 miesiecy zmienily im sie na grupie panie 4 razy tzn jedna odeszla po 4 tyg a dwie po 3 miesiacach zostaly zwolnione bo zamiast zajmowac sie dziecmi pisaly smsy itp Dodatkowo syn zaczal przynosic do domu slowa "dauniku" "gupolku", "matolku", jak sie okazalo pare innych dzieci tez... to te panie ktore teoretycznie zostaly zwolnione za smsy tak mowily do dzieci! Skandal! Tak minal pierwszy rok, gdzie oprocz tego ze w II semestrze syn plakal nie bylo innych klopotow "przedszkolnych"
          W tym roku przedszkolnym, syn juz nie placze tylko sa z nim problemy z zachowaniem.
Syn, bawi sie sam, jak podchodzi do bawiacych sie dzieci to tylko po to zeby im dokuczyc. Klepie dzieci, rzuca
do nich klockami. Mielismy konsultacje z psychologiem i panie dostaly zalecenia jak postepowac z synkiem, ale po 2 miesiach poddaly sie i sugeruja konsultacje z poradnia. Dzwonilam do jednej to opowiedzialy mi panie ze swyglada to tak ze i tak panie do przeszkola gdzie dziecko przebywa najwiecej czasu dostana wytyczne jak z nim postepowac, wiec sama nie wiem co robic? Co z tego ze w jakis sposob moge pracowac z synkiem w domu ale to syzyfowa praca!
Syn tez, zmienil zachowanie do dzieci na placu zabaw, podklepuje je tak jakby chcial je zaczepic ale w nie ladny sposob. Pani logopeda z przedszkola zaproponowala cwiczenia i je wykonujemy tzn zabawa w "uczucia" ze placze jak sie kogos uderzy, lub usmiechamy sie jesli dostanemy np balonik, rowniez zabawe ze ja jestem kolega i sie odwiedzamy, czyli zaczynam czesc jestem Ania a ty jak masz na imie....
Martwi mnie tez to ze panie nie moga jakos go zachecic do wspolnej zabawy,nie wiem razem z nim pobudowac z klockow itp
Syn jest poddatny na nowosci w stylu jak ktos zacznie pluc na grupie to on tez, jak ktos mowi glupi on tez. Przychodzi tez z siniakami o jak go zapytam co sie stalo to odrazu mowi "nikt mnie nie uderzyl, sam sobie to zrobilem" Widzialam jak dziecko z grpy nie chcialo mu podac reki do "pary", mama jednego dziecka w sztni powiedziala o to ten ... pamietaj zebys sie z min nie bawil, idac ulica napotkany kolego krzyczy o to ten niegrzeczny, az mi sie serce kroi...
Dodam ze jesli chodzi o nauke to jest bardo madry, ciekawy jak cos jest zrobione, rowniez lubi robic prace z gliny, bibuly, wycinac
Pani logopeda twierdzi ze to moze  zespol Aspargena...
Prosze o podpowiedz jak ja jeszcze moge pomoc synkowi, tym bardziej ze pamietam jak on swietni sie dogadywal z dziecmi jeszcze przed pojsciem do przedzkola.
Bardzo dziekuje za odp.
Zapisane
Marta
Full Member
***
Wiadomości: 105


« Odpowiedz #1 : Marca 22, 2011, 10:26:53 »

Szanowna Pani, sytuacja, którą Pani opisuje zawiera niewątpliwie dwa wątki. Jeden to problemy rozwojowe Pani Synka, drugi to błędy placówki, do której chłopiec uczęszcza. Z całą pewnością jednak problemy Synka nie są spowodowane jedynie tymi błędami. Jego zachowania są bardzo niepokojące, trzeba natychmiast skonsultować się ze specjalistą, który będzie mógł zdiagnozować rozwój, sprawdzić poziom poznawczy i poziom rozwoju mowy. Trzeba ocenić także umiejętności społeczne i emocjonalne chłopca. Na podstawie Pani opisu nie mogę jednoznacznie stwierdzić, czy problemy Synka są problemami autystycznymi, ale są wystarczająco niepokojące, aby to podejrzewać. Proszę nie czekać z diagnozą dłużej, bo dziecko ma JUŻ 4.5 roku i zabawy w emocje oraz odgrywanie scenek społecznych mogą okazać się niewystarczające.

Pozdrawiam serdecznie!

Marta Korendo
Zapisane
AgaG
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #2 : Marca 23, 2011, 05:45:39 »

   Dziekuje, za odp. Czy moze mi pani opisac typowe zachowania dziecka autystycznego? Troch mnie to zmartwilo co pani sygeruje, bo mialam zawsze inne pojecie na temat tej choroby. Jaka placowke pani poleca? Jestem z Krakowa.
dziekuje za odp
Zapisane
Marta
Full Member
***
Wiadomości: 105


« Odpowiedz #3 : Marca 28, 2011, 10:55:56 »

Szanowana Pani, opisywanie typowych zachowań autystycznych nie ma sensu, bowiem nie ma listy uniwersalnej. Zachowania Pani Synka są niepokojące, więc trzeba to jak najszybciej sprawdzić. W Krakowie można spróbować umówić termin w Zespole Diagnozy i Terapii, ul. Spadochroniarzy 1 lub w Gabinecie "Gżegżółka", ul. św. Tomasza 1. 

Pozdrawiam serdecznie!

Marta Korendo
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!