Stymulacja funkcji poznawczych - wzrokowych, słuchowych i motorycznych
Uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.
Na szkoleniu będzie można nabyć książki i pomoce Wydawnictwa Centrum Metody Krakowskiej® w promocyjnej cenie.
08 października 2020 14:00-20:00
Organizator: R2D2
Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
Prowadzący: Agnieszka Bala
Opiekun: Cena: 350.00 zł
Program
PLAN:
I STYMULACJA FUNKCJI WZROKOWYCH
1. Przygotowanie do pracy stolikowej
2. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym
3. Analiza i synteza na materiale atematycznym
4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale literowym
II STYMULACJA FUNKCJI SŁUCHOWYCH
1. Prymarne umiejętności warunkujące rozwój wszystkich funkcji słuchowych
2. Stymulowanie w przestrzeni dźwiękami otoczenia i językowymi
3. Ćwiczenia symultaniczno-sekwencyjne
4. Ćwiczenia rozwijające możliwości słuchowe na wyższym poziomie
5. Ćwiczenia słuchowe, a rozwój języka
II STYMULACJA FUNKCJI MOTORYCZNYCH
1. Ćwiczenia motoryki dużej
2. Ćwiczenia motoryki małej
3. Planowanie ruchu
4. Sekwencje ruchowe
5. Praksja oralna
Prowadzący
mgr Agnieszka Bala - Logopeda, specjalista surdologopedii, pedagog specjalny, terapeuta zaburzeń rozwojowych, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, specjalista Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® Jagody Cieszyńskiej.
Agnieszka Bala przez 19 lat zajmowała się dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Prowadziła zajęcia z grupą dzieci w wieku przedszkolnym, uczyła w klasie zerowej oraz w klasach I-III.
W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rabce-Zdroju jest logopedą i terapeutą w Gabinecie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Prowadzi gabinet logopedyczny PROMYK. Zajmuje się terapią dzieci z wadą słuchu, autyzmem, alalią, afazją dziecięcą, afazją u dzieci, z porażeniem mózgowym, oraz dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Prowadzi terapię neurobiologiczną wykorzystując min. Symultaniczno - Sekwencyjną Naukę Czytania®, Manualne Torowanie Głosek®, Gesty Artykulacyjne. Prowadzi konsultacje i szkolenia dla terapeutów, nauczycieli i rodziców.
Współpracuje z Zespołem Diagnozy i Terapii Języka w Krakowie. Przygotowuje studentów Wydziału Humanistycznego (kierunek polonistyka z logopedią) Uniwersytetu Pedagogicznego do pracy z dziećmi z zaburzeniami językowymi i rozwojowymi. Prowadzi ćwiczenia na kierunku Wczesna interwencja terapeutyczna.
Publikacje:
1. Czterolatek kocha przedszkole, Kraków 2009.
2. Pięciolatek kocha przedszkole, Kraków 2009.
3. Jak uczyć czytać metodą symultaniczno-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej w grupie przedszkolnej? W:Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej-metoda krakowska, Kraków 2010.
4. Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu, Kraków 2011.
5. Symultaniczne i sekwencyjne strategie uczenia się, Kraków 2011.