- Szkolenia
- POWTÓRKA - Jak kreatywnie uczyć ortografii - 03 listopada-31 grudnia 2020
POWTÓRKA - Jak kreatywnie uczyć ortografii
UWAGA: Powtórka to odtworzenie nagrania webinaru, który się już odbył.
JAK KREATYWNIE UCZYĆ ORTOGRAFII
Podczas spotkania przedstawione zostaną zasady nauczania prawidłowego zapisu ortograficznego w taki sposób, by uczniowie samodzielnie zrozumieli istnienie reguł i wyjątków od nich. Prowadzący pokaże, jak pobudzić dzieci do formułowania zasad postępowania społecznego, miedzy innymi pisowni. Samodzielna aktywność dzieci aktywuje syntetyczne, prawopółkulowe przetwarzanie obrazu zapisywanych wyrazów. Wykorzystanie wyników badań neurobiologicznych pozwoli zamienić nudne lekcje w kreatywne zabawy.
03 listopada-31 grudnia 2020
Organizator: YODA
Wolne miejsca: bez limitu
Prowadzący: Jagoda Cieszyńska
Opiekun: Cena: 100.00 zł
Prowadzący
Prof. Jagoda Cieszyńska pracuje w Uniwersytecie Pedagogicznym w Katedrze Logopedii. Przez 28 lat była psychologiem-logopedą w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pełni funkcję dyrektora merytorycznego w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmujące zagadnienia dotyczące problemów związanych z dysleksją, dwujęzycznością i dyglosją, nabywania i rozwoju systemu językowego dzieci niesłyszących, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej (autystycznych, z alalią, z afazją, z Zespołem Aspergera z porażeniem mózgowym oraz obniżeniem sprawności intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym.
Jest członkiem:
- Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego,
- Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niesłyszących i Autystycznych „Effatha” oraz jego opiekunem merytorycznym,
- Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Pełni funkcje:
- Zastępcy przewodniczącego Komisji Zaburzeń Mowy przy Polskim Komitecie Językoznawczym PAN,
- Członka Zarządu Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.