Centrum Metody Krakowskiej - Serwis Logopedyczny
Szkolenia

POWTÓRKA - Praca nad kompetencją językową - budowanie zdań prostych i rozwiniętych

WEBINAR

UWAGA: Powtórka to odtworzenie nagrania webinaru, który się już odbył. 

W przypadku dzieci z zauważalnym opóźnieniem nabywania kompetencji językowej należy przyjąć odpowiedni sposób kształtowania pojęć i tworzenia systemu językowego, który bezpośrednio wpłynie na budowanie wiedzy o rzeczywistości, o świecie w którym dziecko i jego najbliżsi na co dzień funkcjonują. Spotkanie będzie okazją do odpowiedzi na istotne w pracy terapeutycznej pytania:

Kiedy możliwe jest tworzenie prostych konstrukcji składniowych, a kiedy ich rozwijanie oraz, jakie ćwiczenia stanowią bazę do budowania odpowiednich rodzajów zdań?

Z jakich strategii warto skorzystać w pracy terapeutycznej, gdy dziecko zamiast budować narrację wciąż sięga po pojedyncze wyrazy?    

 

 ONLINE
 03 listopada-31 grudnia 2020
Organizator: YODA
 Wolne miejsca: bez limitu
 Prowadzący: Sławka Orłowska-Popek
 Opiekun:
Kamila Kowalewska
kamila@centrummetodykrakowskiej.pl
tel. 690107886
 Cena: 100.00 zł
Zapisy zakończone

Prowadzący

Sławka Orłowska-Popek

Dr hab. Zdzisława Orłowska-Popek prof. UP jest filologiem polskim i logopedą, pracownikiem krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. W Centrum Metody Krakowskiej prowadzi terapię dzieci z różnorodnymi zaburzeniami komunikacji językowej: z alalią, afazją dziecięcą, autystycznych, z zespołem Aspergera, niesłyszących, zagrożonych dysleksją i dyslektycznych. W badaniach naukowych koncentruje się na problematyce związanej z budowaniem systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi. Jest autorką wielu artykułów i dwóch monografii Emocje w wypowiedziach uczniów niesłyszących (2011), Programowanie języka w terapii logopedycznej (na przykładzie rozwoju języka dzieci niesłyszących) (2017), pomocy logopedycznych oraz współautorką podręcznika i ćwiczeń do języka polskiego dla dzieci niesłyszących.