Praca nad kompetencją językową - budowanie zdań prostych i rozwiniętych
W przypadku dzieci z zauważalnym opóźnieniem nabywania kompetencji językowej należy przyjąć odpowiedni sposób kształtowania pojęć i tworzenia systemu językowego, który bezpośrednio wpłynie na budowanie wiedzy o rzeczywistości, o świecie w którym dziecko i jego najbliżsi na co dzień funkcjonują. Spotkanie będzie okazją do odpowiedzi na istotne w pracy terapeutycznej pytania:
Kiedy możliwe jest tworzenie prostych konstrukcji składniowych, a kiedy ich rozwijanie oraz, jakie ćwiczenia stanowią bazę do budowania odpowiednich rodzajów zdań?
Z jakich strategii warto skorzystać w pracy terapeutycznej, gdy dziecko zamiast budować narrację wciąż sięga po pojedyncze wyrazy?
24 kwietnia 2020 18:00-20:00
Organizator: ERSO
Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
Prowadzący: Sławka Orłowska-Popek
Opiekun: Cena: 100.00 zł
Program
W przypadku dzieci z zauważalnym opóźnieniem nabywania kompetencji językowej należy przyjąć odpowiedni sposób kształtowania pojęć i tworzenia systemu językowego, który bezpośrednio wpłynie na budowanie wiedzy o rzeczywistości, o świecie w którym dziecko i jego najbliżsi na co dzień funkcjonują. Spotkanie będzie okazją do odpowiedzi na istotne w pracy terapeutycznej pytania:
Kiedy możliwe jest tworzenie prostych konstrukcji składniowych, a kiedy ich rozwijanie oraz, jakie ćwiczenia stanowią bazę do budowania odpowiednich rodzajów zdań?
Z jakich strategii warto skorzystać w pracy terapeutycznej, gdy dziecko zamiast budować narrację wciąż sięga po pojedyncze wyrazy?
Prowadzący
Dr hab. Zdzisława Orłowska-Popek prof. UP jest filologiem polskim i logopedą, pracownikiem krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. W Centrum Metody Krakowskiej prowadzi terapię dzieci z różnorodnymi zaburzeniami komunikacji językowej: z alalią, afazją dziecięcą, autystycznych, z zespołem Aspergera, niesłyszących, zagrożonych dysleksją i dyslektycznych. W badaniach naukowych koncentruje się na problematyce związanej z budowaniem systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi. Jest autorką wielu artykułów i dwóch monografii Emocje w wypowiedziach uczniów niesłyszących (2011), Programowanie języka w terapii logopedycznej (na przykładzie rozwoju języka dzieci niesłyszących) (2017), pomocy logopedycznych oraz współautorką podręcznika i ćwiczeń do języka polskiego dla dzieci niesłyszących.