Szkolenia

Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji

Program:

Typologia zaburzeń mowy wg S. Grabiasa oraz procedura postępowania logopedycznego.

Model rozwoju mowy dzieci z głuchotą, niedosłuchem, afazją, autystycznych.

Zasady minimalizacji systemu językowego i komunikacyjnego. Ustalenie hierarchii kategorii językowych.

Zminimalizowanie gramatyki i powiązanie ustalonego zasobu reguł gramatycznych z regułami komunikacyjnymi.

Etapy programowania języka:

- od samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych do prymarnych sylab,

- od sylaby otwartej do pierwszego słowa,

- od pierwszych słów do wypowiedzi wieloczłonowych,

- od wypowiedzi wieloczłonowych do minimalnego zasobu leksykalnego.

 

Budowanie tekstów na odpowiednich etapach programowania języka.

Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów wczecznej interwencji, pedagogów, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych, studentów i rodziców.
 
Uczestnicy otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.
Na szkoleniu będzie można nabyć nasze pomoce w promocyjnej cenie.
 Warszawa, Mokotowska 46 A lok.23
 17 gru 2018 09:00-15:00
Organizator: Yoda- Jędrzej Cieszyński
 Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
 Prowadzący: Sławka Orłowska-Popek
 Opiekun:
Dorota Kołodziejczyk
dorota@CentrumMetodyKrakowskiej.pl
tel. 690-107-886
 Cena: 350.00 zł
Zapisy zakończone

Prowadzący

Sławka Orłowska-Popek

Dr hab. Zdzisława Orłowska-Popek – jest filologiem polskim i logopedą, pracownikiem krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego. W Centrum Metody Krakowskiej prowadzi terapię dzieci z różnorodnymi zaburzeniami komunikacji językowej: z alalią, afazją dziecięcą, autystycznych, z zespołem Aspergera, niesłyszących, zagrożonych dysleksją i dyslektycznych. W badaniach naukowych koncentruje się na problematyce związanej z budowaniem systemu językowego w umysłach dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi. Jest autorką wielu artykułów i dwóch monografii Emocje w wypowiedziach uczniów niesłyszących (2011), Programowanie języka w terapii logopedycznej (na przykładzie rozwoju języka dzieci niesłyszących) (2017), pomocy logopedycznych oraz współautorką podręcznika i ćwiczeń do języka polskiego dla dzieci niesłyszących.