Rozwijanie indywidualnego potencjału dziecka autystycznego
Niebieskie warsztaty z okazji Europejskiego Tygodnia Autyzmu
Dziecko autystyczne, które poddane jest odpowiedniej stymulacji rozwoju zyskuje szansę znacząco lepszego funkcjonowania poznawczego i językowego, niż rówieśnicy późno zdiagnozowani oraz zyskuje możliwość rozpoczęcia i kontynuowania nauki w systemie edukacyjnym.
Dziecko autystyczne musi nabyć pewne umiejętności społeczne i poznawcze, by mogło być włączone do edukacji powszechnej w grupie. Podczas warsztatów zostanie przekazany zestaw koniecznych umiejętności, które dziecko powinno osiągnąć w kolejnych etapach rozwoju.
Zaburzenia autystyczne manifestują się z indywidualną intensywnością i różną głębokością dlatego podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się z ćwiczeniami, celami, zasadami pracy z dzieckiem autystycznym u którego:
- zaobserwowano pierwsze symptomy zaburzenia,
- wypracowano już gotowość do pracy przy stoliku,
- wypracowano gotowość do objęcia dziecka systemem edukacyjnym
PLAN:
01.12.2019 r. godz. 9.00-19.00
BLOK I. godz. 9.00-13.00
Interwencja terapeutyczna wobec wczesnych symptomów zaburzeń
autystycznych. Komunikacja niewerbalna. Komunikacja werbalna. Zabawa.
Zachowania społeczne
PRZERWA OBIADOWA
BLOK II. godz. 14.00-19.00
Słyszę. Widzę. Mówię. Przygotowanie do pracy stolikowej.Terapia funkcji poznawczych i językowych.
02.12.2019 r. godz. 9.00-19.00
BLOK III. godz. 09.00-13.00
Praca stolikowa. Trening słuchowy. Trening wzrokowy. Trening
motoryczny. Trening językowy. Techniki pracy terapeutycznej oraz zasady
przenoszenia tych umiejętności na teren środowiska domowego.
PRZERWA OBIADOWA
BLOK IV. godz. 14.00-19.00
Profil terapeutyczno – edukacyjny w pracy indywidualnej z dzieckiem
autystycznym. Organizacja terapii i nauczania.
01-02 grudnia 2019
Organizator: Yoda
Wolne miejsca: ZAPISY ZAKOŃCZONE
Prowadzący: Agnieszka Bala
Opiekun: Cena: 950.00 zł
Prowadzący
mgr Agnieszka Bala - Logopeda, specjalista surdologopedii, pedagog specjalny, terapeuta zaburzeń rozwojowych, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, specjalista Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® Jagody Cieszyńskiej.
Agnieszka Bala przez 19 lat zajmowała się dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Prowadziła zajęcia z grupą dzieci w wieku przedszkolnym, uczyła w klasie zerowej oraz w klasach I-III.
W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rabce-Zdroju jest logopedą i terapeutą w Gabinecie Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Prowadzi gabinet logopedyczny PROMYK. Zajmuje się terapią dzieci z wadą słuchu, autyzmem, alalią, afazją dziecięcą, afazją u dzieci, z porażeniem mózgowym, oraz dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Prowadzi terapię neurobiologiczną wykorzystując min. Symultaniczno - Sekwencyjną Naukę Czytania®, Manualne Torowanie Głosek®, Gesty Artykulacyjne. Prowadzi konsultacje i szkolenia dla terapeutów, nauczycieli i rodziców.
Współpracuje z Zespołem Diagnozy i Terapii Języka w Krakowie. Przygotowuje studentów Wydziału Humanistycznego (kierunek polonistyka z logopedią) Uniwersytetu Pedagogicznego do pracy z dziećmi z zaburzeniami językowymi i rozwojowymi. Prowadzi ćwiczenia na kierunku Wczesna interwencja terapeutyczna.
Publikacje:
1. Czterolatek kocha przedszkole, Kraków 2009.
2. Pięciolatek kocha przedszkole, Kraków 2009.
3. Jak uczyć czytać metodą symultaniczno-sekwencyjną Jagody Cieszyńskiej w grupie przedszkolnej? W:Nowe podejście w diagnozie i terapii logopedycznej-metoda krakowska, Kraków 2010.
4. Stymulacja prawej i lewej półkuli mózgu, Kraków 2011.
5. Symultaniczne i sekwencyjne strategie uczenia się, Kraków 2011.