Wróć do strony głównej.
Maja 18, 2024, 02:54:21 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: formowanie się specjalizacji półkul  (Przeczytany 5654 razy)
MARGO
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Listopada 05, 2013, 12:29:36 »

Szanowna Pani Profesor,

chciałam podziękować za wcześniejszą odpowiedź, dotyczącą rozwoju mowy u dzieci. To forum daje mi dużo siły i motywacji do dalszej pracy i poszukiwań rozwiązań. Jestem początkującym terapeutą, to powoduje, że rodzi mi się wiele pytań. Ostatnio zaczęłam się zastanawiać nad tym, dlaczego u tak wielu dzieci jest widoczny brak formowania się specjalizacji półkul mózgowych? Czy to zależne jest od sposobu stymulacji, np. poprzez oddziaływanie prawopółkulowe, czyli tv, radio, komputer i zabawki dźwiękowe? czy jest jeszcze jakieś dodatkowe wyjaśnienie? Ponadto, zastanawiałam się nad skutkami lewonożności. Pamiętam, że na szkoleniu wspominano, że jest ona mocno skorelowana z zaburzeniami dyslektycznymi i trudnościami z ortografią? chciałabym to w jakiś sposób wyjaśnić rodzicom moich podopiecznych, gdyby zapytano mnie o to. Rozważając problem w domu, stwierdziłam, że zależne jest to od ruchów naprzemiennych, z którymi dzieci lewonożne mają kłopot. czy moje wnioski są słuszne? mogłaby mi Pani profesor wyjaśnić tę kwestię? bardzo proszę o pomoc, gdyż początki są niezwykle trudne, a nie wszystkie odpowiedzi znajdują się w książkach.

Będę wdzięczna za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie,
Małgorzata
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #1 : Listopada 08, 2013, 10:48:43 »