Droga Mamo Trzylatka, rzeczywiście to bardzo ważne by dziecko nauczyło się systemu języka etnicznego zanim pójdzie do przedszkola. Tylko wówczas tworzy się baza do prawidłowego opanowania języka edukacji. Dlatego powinna Pani konsekwentnie pracować i jeśli, tak jak w Wlk. Brytanii istnieje opcja, by dziecko poszło do przedszkola dopiero w 4 roku życia zachęcam do skorzystania z takiej możliwości.
Prowadzenie zajęć:
- dziecko powinno słuchać, nie może się bawić ani wykonywać innych czynności, można czas słuchania podzielić na odcinki 5 minutowe (20 minut słuchania dziennie)
- opowiadamy dziecku, to co jest na obrazkach (opisujemy sytuacje) w książeczkach "Kocham czytać".
- nazywamy czynności i obiekty (rzeczy i osoby) mówiąc nieco wolniej,
- zadajemy pytania podczas oglądania książeczek i w codziennych sytuacjach (czego nie ma? czego brakuje? czego nie było? czego brakowało co będzie? kogo nie ma ? kogo brakowało? kto przyjdzie/przyjedzie? Dla kogo? co się stało? co się dzieje? co się stanie? komu ? czemu ? z kim? z czym? O kim? O czym? Jaki? Jaka? Jakie? z jakiego? Z jakim? Z czym? Z kim? Który? Która? Które? Gdzie ? Którędy? Ile? Dlaczego ?
- piszemy pierwsze kartki z dziennika wydarzeń dziecka (więcej na ten temat poczyta Pani na blogu dr Elżbiety Ławczys
http://dwujezycznosc.blogspot.co.at/- wykonujemy około 40 minut ćwiczeń lewopółkulowych ("Układanki lewopółkulowe, szeregi, sekwencje, układanie historyjek obrazkowych.
Dziecko, które nie mówi nie powinno oglądać ŻADNYCH bajek, a 'Polski alfabet na śpiewająco' jest programem, który powoduje że dzieci mają potem trudności w czytaniu i pisaniu.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska