Wróć do strony głównej.
Grudnia 22, 2024, 08:34:42 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Objawy autystyczne u 3 latka,echolalia i jezyk angielski  (Przeczytany 61973 razy)
dorott
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Lipca 11, 2014, 04:36:27 »

Witam Pani Jagodo.Mam wazne pytania dotyczace mojego synka,ma on 33 miesiace jest diagnozowany w Irlandii(dopiero poczatki) ojciec dziecka jest angielskojezyczny i w domu w tym jezyku mowimy,na koniec sierpnia jestesmy umowieni do Pani Joanny Sokolskiej w Luton ale nie chce tracic czasu i juz zaczac cwiczyc z synkiem, jego objawy autystyczne to:
- nasladowanie ruchow postaci bohaterow z bajek oraz recytacja tego co oni mowia nawet po wylaczeniu Tv
-gdy chce cos ciagnie mnie,lub moja reke,po calkowitym wylaczeniu Tv zaczal probowac pokazywac palcem
-gdy chce zebym otworzyla butelke z woda mowi 'open open' i czasami to 'open' uzywa gdy chce zebym cos mu dala
-slaby kontakt wzrokowy i reakcja na imie
-zapatrzenie sie,odciecie od rzeczywistosci
-czasami zle reaguje na niektore nowe miejsca kladzie sie na podloge,placze lub jeczy
-rozne miny robi do lustra
-przed zasnieciem musi sie pokrecic w lozku,mowi w swoim jezyku,skacze
-budzi sie nad ranem okolo 3-4 i nie spi do okolo 2 godz,wierci sie,smieje,mowi cos z bajek itp
-swoj wlasny jezyk
-uzywanie slow wyrazen nie adekwatnie do sytuacji
-podbiega do ludzi i sie patrzy,lub do dzieci ale ma wlasny styl zabawy(inni nie przeszkadzaja mu ale i nie interesuja)
-samochodziki,figurki,nawet zakretki od dlugopisow wykorzystuje do zabawy'gadaja jeden do  drugiego itp'
'bawi sie lalka,porusza jej nogami i mowi'go','walk'
-nie wykonuje polecen,nierozumie ich? tylko jak wejdzie na okno a ja kaze zejsc to rozumie.
-od jakiegos czasu mozemy normalnie pospacerowac za reke(nie kladzie sie jak kiedys,najwyzej sporadycznie),gdy powiem daj raczke i zrobie gest daje mi ,czasami nawet sam pierwszy podaje mi reke
-gdy chce go ubrac 'pomaga mi' wlozy raczki,nozki do spodni,stopy do butow,probuje zakladac czapke z daszkiem na glowe
-jezeli jest czas na wyjscie na spacer czeka pod drzwiami i mowi 'go',walk' lub probuje otworzyc drzwi i mowi 'open'
-w parku gdy biega czesto sprawdza odwracajac sie czy ja go gonie,
-lubi sie smiac,bawic w a kuku,laskotac,calowac
-gdy widzi zabawke w sklepie z jego ulubionej bajki mowi jej imie
-gdy pokazywalam mu w ksiazeczce czerwony samochod nie zwracal uwagi,po pewnym czasie gdy bylismy w sklepie zabawkowym,wzial czerwony samochod i powiedzial'red car'
-gdy placze bo nie chce zebym go trzymala mowi'go',walk',no','i want to go'(mowi albo raczej krzyczy)
-gdy nie chce czasami krzyczy no no
-bardzo dobrze uklada puzzle(te dla 2 latkow,co sie wklada,ksztalty ) ksztalty,samochody,alfabet.
-potrafi odpowiedziec ile ma lat@im 2' ale nie zawsze,i czasami na pytanie how are you tez odpowiada im 2
-gdy zaczne spiewac piosenke umie ja kontynuowac

Moje pytanie to:

-jak cwiczyc kontakt wzrokowy
-jak powinnam zaczac metode krakowska i cwiczenie lewej polkuli
-czy zabraniac i przerywac strukturalne zabawy,pochowac samochodziki,figurki?
-czy moge teraz zaczac uczyc go w jezyku polskim pomimo ze od urodzenia mial stycznosc z angielskim w 90%
-jakie ksaizeczki i pomoce kupic na poczatek?
-jak okreslic ktora reka powinien wykonywac cwiczenia?( schodzi po schodach prawa noga,wchodzi naprzemiennie obiema,uzywa obie raczki ale z przewaga prawej)
-jak oduczyc podjadania z dywanu roznych smieci itp
-jezeli syn zle reaguje na pewne miejsa a to zmuszac go zeby sie przyzwyczajal czy odpuscic,jak reagowac na atak zlosci,paniki?
-oduczyc go od spania popoludniu?
-jak ocenia Pani szanse na normalnosc dla mojego syna?( za rok ma isc obowiazkowo do przedszkola)
 Dodam ze syn wychowal sie na Tv od malego bo jego starsza siostra kocha ogladac(od 2 tygodni jest wylaczony,w tym czasie pojawilo sie wskazywanie palcem i podawanie reki na spacerze i kilka innych pozytywnych reakcji i zmian).Zaczal mowic przed 1 rokiem zycia ,a przed 2 rokiem zycia zaczelam zauwazac zmiany na gorsze.
  Z gory bardzo dziekuje za odpowiedz,nawet nie wie Pani jak wazne jest to dla mnie.


                                                                                                                Dorota. 



Zapisane
dorott
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #1 : Lipca 11, 2014, 05:33:26 »

Dodam jeszcze ze synek:
- umie liczyc do 10,i troche od 10 do 20 ,
-gdy buduje z klockow czasami liczy nakladane klocki
-,ma plyte dvd z nauka tanca dla dzieci i lubi nasladowac tancerzy.
-2 dni temu udawalam ze placze a on przyciagnall mnie 2 razy i pocalowal.
-tworzy rozne wzory z kredek,czy to dobrze? a moze mam mu zabronic?
-lubi ogladac ksiazeczki ale czasami sie nimi stymuluje czy zabronic mu tego?
Zapisane
dorott
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #2 : Lipca 12, 2014, 04:55:51 »

     Pani Jagodo mam jeszcze pytanie  czy
-ojciec dziecka ktory jest angielskojezyczny nie zakloci terapii codziennym komunikowaniem sie z dzieckiem w j.angielskim?
-Narazie zamowilam : 'Samogloski' i 'Wyrazenia dzwiekonasladowcze'z serii Slucham i ucze sie mowic oraz 'Samogloski' i ' Wyrazenia dzwiekonasladowcze'z serii Kocham czytac,czy na poczatek to wystarczy?
- prosze podpowiedziec mi plan cwiczen jakie powinnam wykonywac codziennie z dzieckiem oraz tytuly,nazwy pomocy jakie potrzebuje do terapii domowej.
-Co moglaby Pani mi doradzic jezeli syn nie bedzie sie skupial na cwiczeniach np bedzie 'nieobecny' lub patrzyl w inna strone,czy w takiej sytuacji mam wykonywac zadania jego reka?ma to sens?
-Czy rysowanie linii poziomych i pionowych ma byc naprzemiennie ze mna czy tylko dziecko powinno je rysowac,i czy mozna wykonac to reka syna jezeli nie bedzie on zainteresowany rysowaniem a nawet patrzeniem? Mam ogromna nadzieje ze odpowie Pani Profesor na moje posty,z gory dziekuje.
Zapisane
Jagoda
Hero Member
*****
Wiadomości: 1231


« Odpowiedz #3 : Lipca 18, 2014, 10:37:34 »

Droga Pani Doroto, oczywiście rozumiem, że dziecko jest dla Matki najważniejsze! Staram się pomagać wszystkim, ale ta pomoc jest przecież mocno ograniczona, bo nie widząc dziecka, jego reakcji, a także zachowań rodziców moje rady są z konieczności ogólne, i takie znajdzie Pani w 2 książkach: "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" (www.konferencje-logopedyczne.pl). Spektrum autyzmu omówione jest w książce "Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych" www.konferencje-logopedyczne.pl).  Tu omawiam także szczególne zadania dla ojca i rodzeństwa.
Oto Pani pytania:


-jak cwiczyc kontakt wzrokowy
DOKŁADNY OPIS JEST W KSIĄŻCE "METODA KRAKOWSKA" - początek zależy od obecnego etapu, a jago nie znam. Zwykle zaczynamy od ćwiczeń słuchowych z użyciem zabawkowych zwierzątek. Ćwiczenia słuchowe - śpiewanie dwóch wersów  zwrotki piosenki do zabawki i poruszanie rytmiczne zabawką (zawsze w taki sam sposób) np. Zuzia lala nieduża, a na dodatek cała ze szmatek i Wio koniku, a jak się postarasz na kolację dojedziemy akurat i Uciekaj myszko do dziury, bo cię tu złapie kot bury. Po kilkunastu powtórzeniach śpiewamy dwa wersy piosenki i oczekujemy, że dziecko weźmie do ręki właściwą zabawkę poruszając nią.


-jak powinnam zaczac metode krakowska i cwiczenie lewej polkuli
NAJWAŻNIEJSZE ĆWICZENIE LEWEJ PÓŁKULI TO MOWA, A TO PANI ZANIEDBAŁA NIE MÓWIĄC DO SYNKA PO POLSKU I "KARMIĄC " GO TELEWIZJĄ. MUSI PANI PRZESTAWIĆ CAŁKOWICIE SWOJE MYŚLENIE, ZAPRZESTAĆ STYMULACJI PRAWOPÓŁKULOWYCH, NADAL POZWALA PANI DZIECKU STYMULOWAĆ SIĘ TAŃCEM Z UŻYCIEM dvd!!!! TO JEST NIEDOPUSZCZALNE.

-czy zabraniac i przerywac strukturalne zabawy,pochowac samochodziki,figurki?
TAK, POCHOWAĆ, PROSZĘ SIĘ BAWIĆ TEMATYCZNIE Z DZIECKIEM
-czy moge teraz zaczac uczyc go w jezyku polskim pomimo ze od urodzenia mial stycznosc z angielskim w 90%
PANI JEST POLKĄ I POWINNA PANI PROWADZIĆ TERAPIĘ W SWOIM ETNICZNYM JĘZYKU

-jakie ksaizeczki i pomoce kupic na poczatek?
NIE WIEM, CO PANI MA WDOMU, PROSZE WEJŚĆ NA STRONY WYDAWNICTW : KONFERENCJE LOGOPEDYCZNE, ARSON, WIR, WE i wybrać.

-jak okreslic ktora reka powinien wykonywac cwiczenia?( schodzi po schodach prawa noga,wchodzi naprzemiennie obiema,uzywa obie raczki ale z przewaga prawej)
PRAWA
-jak oduczyc podjadania z dywanu roznych smieci itp
NIE POZWALAĆ, WYJMOWAĆ Z RĘKI , WYCHOWYWAĆ JAK ZDROWE DZIECKO. TO PANI SYN, NIE PRYZLECIAŁ Z KOSMOSU, MOŻNA MU POKAZAĆ CO WOLNO, A CZEGO NIE.

-jezeli syn zle reaguje na pewne miejsa a to zmuszac go zeby sie przyzwyczajal czy odpuscic,jak reagowac na atak złości,paniki?

PRZYZWYCZAJAĆ, GDY DZIECKO PŁACZE, PROWADZIMY DO ŁAZIENKI MYJEMY BUZIĘ CHŁODNA WODĄ,
GDY DZIECKO LEŻY NA DYWANIE I KRZYCZY NIE REAGOWAĆ

-oduczyc go od spania popoludniu?
NIECH ŚPI, SKORO TEGO POTRZEBUJE!!!!
-jak ocenia Pani szanse na normalnosc dla mojego syna?( za rok ma isc obowiazkowo do przedszkola)
UWAŻAM, ŻE POWINNA SIĘ PANI STARAĆ O ODROCZENIE SZKOŁY, CZYLI POSŁAĆ GO DO ANGIELSKIEJ SZKOŁY W WIEKU 5 LAT.

Musi Pani prowadzić ćwiczenia 2 godziny przy stoliku (w 2 sesjach) każde ćwicznie około 3-4 minuty, resztę zajęć podczas codziennych czynności. CODZIENNIE, KONSEKWENTNIE, BO NIE MA PANI WIELE CZASU NA URATOWANIE SWOJEGO DZIECKA.

Ponieważ Synek powtarza już wyrazy powinna pani zamówić także płyty: Sylaby i rzeczowniki" oraz "sylaby  i czasowniki l.poj." a także całą serię "Kocham czytać"
W rysowaniu linii chodzi o NAŚLADOWNICTWO, co oznacza, ze Pani rysuje a Synek ma zrobić TO SAMO!
GDY nie chce pracować robimy to ręką dziecka, ale następnego dnia czekamy dłużej aby SAM rozpoczął.

Proszę pamiętać , ze Panie w Luton pokażą jak ćwiczyć, ale Pani musi z żelazną konsekwencją robić to w domu, codziennie w niedzielę także, a płyt słuchać tylko w słuchawkach!!!!


Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńskaa
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!