ola006
Newbie
Wiadomości: 17
|
|
« : Stycznia 11, 2015, 11:03:23 » |
|
Witam serdecznie mam 19 miesięczne dziecko dziewczynkę , chciała bym wprowadzić Pani Metodę, dziewczynka nie ma stwierdzonego autyzmu mieszkam w Głogowie i cięszko kogoś znaleść by uczył Pani medotę wiec chciała bym sama zakupić materiały i jej wprowadzić . Mała wiele rozumie wprowadziłam jej metodę Marii Trojanowicz-Kasprzak z obrazkami po pokazaniu przez 3 dni tych samych pięciu kart potrafiła wskazać odpowiedni gdzie jest kot , but oko itp. gdy doszliśmy do kart tylko z czarnym napisem zaczęło jej się nudzić i nie wykazywała zainteresowania>Dziewczynka potrafi wskazać części ciała, utrzymuje równowagę na rowerku biegowych choć ma dopiero od 5 dni , potrafi układać puzzle i wkładać odpowiednie elementy do właściwych kształtów uwielbia budować cos z klocków duplo lego układa puzle czu czu dla 2 latków , potrafi połączyć elementy np głowe pieska z brzuszkiem pieska głowę kota z brzuchem kota karty czu czu wieczorem czytam jej bajki przez 15 minut w ciągu dnia nie jest w ogóle zainteresowana by jej czytac i pokazywać jedynie jak je, wiele do niej mówię śpiewam opowiadam co robie wiele rymowanek ale nie mówi wiele jedynie mama tata baba ,nie ,tak , nos na mikołaja pipi , hania dziadzia,, baba, ba znaczy bawic , lub bajka grzes eś pa pa , halo, be, eeeee jak coś nie idzie po jej mysli sie denerwuje , tu, anioł , kasia lala to wywala jezyk i woła lala na myszke woła pipi, si, na zwierzątka to tylko woła hau hał i miał miał na kotka nie używa słowa mama daj , nie ogląda tv , nie włączam jej z telefonu bajek jedynie słucha mozzarta bardoz proszę o pomoc bo córka nie potrafi wiec już nic powiedzieć i nie skałada zdań . Od czego mam zacząc
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jagoda
|
|
« Odpowiedz #1 : Stycznia 12, 2015, 10:18:49 » |
|
Droga Pani Olu, Córeczka mówi niewiele dlatego konieczna jest stymulacja rozwojowa, która pozwoli podążać dziecku prawidłową ścieżką rozwojową. Najważniejsze zalecenia do pracy terapeutycznej to: Słuchanie wypowiedzi językowych Program Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze, po pojawieniu się pierwszych samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych Sylaby i rzeczowniki oraz Sylaby i czasowniki l. pojedyncza, 20 minut dziennie ( www.arson.pl). Istotne, by dziecko słuchało w słuchawkach, w celu eliminacji innych bodźców słuchowych. Słuchanie można podzielić na dwie lub trzy sesje. Po wysłuchaniu programu wspólnie z dzieckiem oglądamy ilustracje w zeszytach "Kocham czytać" i staramy się by dziecko powtarzało sylaby. Warto też bawić się z użyciem obrazków przedstawiających różne sytuacje nazwane samogłoskami i wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi ("Samogłoski", "Czytanie symultaniczne - wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.konferencje-logopedyczne.pl). Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ola006
Newbie
Wiadomości: 17
|
|
« Odpowiedz #2 : Stycznia 15, 2015, 10:19:41 » |
|
Bardzo dziękuje za odpowiedz , proszę mi powiedzieć czy jak dziecko wytrzyma 20 min w słuchawkach to wtedy raz dziennie słucha i czy książeczka która jest dołączona to słucham i w trakcie pokazuje i z jakiej serii ma kupic książeczkę kocham czytać .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jagoda
|
|
« Odpowiedz #3 : Stycznia 15, 2015, 10:26:06 » |
|
Droga Pani Olu, tak małe dziecko nie powinno słuchać przez 20 minut, lepiej to podzielić na 2, 3 lub nawet 4 sesje w ciągu dnia. Dziecko słucha, a dorosły pokazuje obrazek. Seria "kocham czytać" jest wydana przez Wydawnictwo Edukacyjne ( www.we.pl). Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ola006
Newbie
Wiadomości: 17
|
|
« Odpowiedz #4 : Stycznia 15, 2015, 10:30:26 » |
|
Bardzo proszę mi napisać gdzie zakupie książeczki kocham czytać i po jakim czasie dziecko powinno mowić samogloski
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ola006
Newbie
Wiadomości: 17
|
|
« Odpowiedz #5 : Stycznia 15, 2015, 10:41:16 » |
|
Dziękuje bardzo za szybka odpowiedź . Mam jeszcze jedno pytanie dotyczace serii kocham czytać czy mam zakupić pakiet 18 książeczek czy jakieś poszczególne książeczki pojedyncze i po jakim czasie mała powinna mowić samogloski.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jagoda
|
|
« Odpowiedz #6 : Stycznia 16, 2015, 03:04:57 » |
|
Droga Pani Olu, podałam adres internetowy wydawcy serii "Kocham czytać" ( www.we.pl), wiem, że w naszym sklepie internetowym można kupić cały pakiet. W Wydawnictwie Edukacyjnym może Pani kupować po kilka książeczek np. najpierw 4 pierwsze. Córeczka powinna powtarzać samogłoski po kilku dniach, ale jeśli jest zakłócony proces uczenia się przez naśladownictwo to wszystko będzie trwało o wiele dłużej, a Pani powinna cierpliwie, konsekwentnie, codziennie powtarzać. Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ola006
Newbie
Wiadomości: 17
|
|
« Odpowiedz #7 : Stycznia 21, 2015, 09:51:02 » |
|
Witam dziękuje za odpowiedź, mam pytanie dotyczące słuchawek dla córeczki chodzi mi czy mają to być słuchawki specjalne dla niemowląt bo nie wiem jakie mam zakupić . Jak pisałam wcześniej córeczka mówi po swojemu mało używa wyraźnych słów, zdań w ogóle nie składa ale ostatnio gdy czytałam jej bajeczkę powiedziała "A''i wskazała w danym wyrazie literkę A i potem co zobaczyła to powtarzała A i pokazywała i czasem zapyta się po swojemu "to" i wskazuje na daną literkę więc wiem , że pyta się co to za literka i ja jej odpowiadam. Nie wiem dlaczego pyta sie o literki skoro bardzo mało mówi . Zamówiłam już proponowane przez Panią materiały i czekam na przesyłkę i będę ćwiczyła z mała może w końcu będzie mówiła.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ola006
Newbie
Wiadomości: 17
|
|
« Odpowiedz #8 : Stycznia 21, 2015, 09:59:06 » |
|
A mam jeszcze jedno pytanie zakupiłam zestaw sylab i rzeczowników cześć 1 oraz sylaby i czasowniki liczba pojedyncza , czyli jeśli dziecko zacznie wymawiać rzeczowniki z części pierwszej należy zakupić kolejne części razem z czasownikami liczby mnogiej?.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jagoda
|
|
« Odpowiedz #9 : Stycznia 23, 2015, 03:20:50 » |
|
Droga Pani Olu, słuchawki najlepiej bezprzewodowe (kabelki przeszkadzają). Rzeczowników należy słuchać od razu z 4 książeczek, bo przecież one zawierają wszystkie sylaby języka polskiego. Kiedy mówimy do dziecka nie wybieramy słów ze spółgłoskami z pierwszej ćwiartki alfabetu. dziecko słucha każdego dnia innej książeczki z 4 "Sylaby i rzeczowniki") oraz jednej z podstawowymi czasownikami w liczbie pojedynczej. Potem wprowadzamy fleksję i przyimki. Nie ma w tym nic dziwnego, że dziewczynka wskazuje na litery. Drugi i trzeci rok życia to czas bardzo dużego zainteresowania pismem i warto to wykorzystać dla stymulacji rozwoju poznawczego dziecka. serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ola006
Newbie
Wiadomości: 17
|
|
« Odpowiedz #10 : Lutego 24, 2015, 02:18:43 » |
|
Dzień Dobry . Mam do Pani Pytanie uczę moją córeczkę od dwóch tyg z serii słucham i uczę się mówić wyrażenia dźwiękonaśladowcze oraz samogłoski i wykrzyknienia oraz dwóch książeczek z serii kocham czytać zeszyt 1 i zeszyt 2 . Problem polega na tym, że gdy z córeczką oglądamy książeczkę z serii kocham czytać to córeczka potrafi powiedzieć jak na rysunku robi np kaczuszka czy sowa ale gdy słuchamy płyty to już nie chce powtarzać za mną czy za słuchanym głosem z płyty, tak samo jest z samogłoskami i wykrzyknieniami.A córeczka ma problem z poprawnym wypowiedzeniem , IHA oraz IO, PLIM PLAM ECHE ,i zamiast EJ mówi HEj z samogłosek to ma problem tylko z wypowiedzeniem Y. Nie wiem co zrobić , bo pozostałe słowa opanowała i nie wiem czy nadal uczyć ją dalej aż zacznie sama bardzo ładnie powtarzać z książeczek z serii kocham czytać i płytę dodam , ze jak córeczka się bawi sama przez 5 min bo tak zawsze muszę się z nią bawić to mówi sobie sama O , I , A .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jagoda
|
|
« Odpowiedz #11 : Lutego 25, 2015, 11:48:15 » |
|
Droga Pani Olu, Córeczka bardzo dobrze reaguje na słuchanie. 2 tygodnie, to bardzo krótki czas, a efekty są znakomite. Proszę się nie martwić, że gdy słucha to nie powtarza, wtedy mózg koduje wzorce, które dziecko potem w zabawie, czy podczas komunikacji z Panią wykorzysta. Zniekształcenia sylab w wyrazach są zjawiskiem rozwojowym i występują u większości dzieci na początku nabywania systemu językowego. Proszę przejść do 4 płyt- "Sylaby i rzeczowniki" i kolejnych książeczek z serii "Kocham czytać", które motywują dziecko do samodzielnego powtarzania. Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ola006
Newbie
Wiadomości: 17
|
|
« Odpowiedz #12 : Lutego 25, 2015, 09:13:59 » |
|
Dzień Dobry , dziękuje za odpowiedź ale mam pytanie czy mam odrazu przejść do płyt 4 tak jak Pani nasiała bo nie wiem czy dobrze zrozumiałam czy po kolei płytę 1, 2 , 3 i 4 sylaby i rzeczowniki . Czy pomimo , że córeczka nie składa zdań np. mama pić , to mam się nie martwić. Córeczką zaczyna więcej mówić pojedynczych słów niewyraźnie Ja ją rozumiem bo przebywam na co dzień a i dużo mówi tylko początki słów i po swojemu .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jagoda
|
|
« Odpowiedz #13 : Marca 02, 2015, 11:22:55 » |
|
Droga Pani Olu, tak jak napisałam 4 płyty muszą być stosowane, bo wszystkie sylaby pojawiają się podczas komunikacji z otoczeniem. Może być jedna płyta dziennie, następnego dnia druga itd, a potem znów pierwsza. Warto wprowadzić czasownik l;. pojedyncza (to jest jedna płyta) , ponieważ czasownik jest warunkiem pojawienia się zdań. Dziecko, które nie mówiło do 19 miesiąca potrzebuje czasu, przynajmniej kilku miesięcy, by dogonić rówiesników. Serdecznie pozdrawiam JAgoda Cieszyńska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ola006
Newbie
Wiadomości: 17
|
|
« Odpowiedz #14 : Marca 03, 2015, 09:48:35 » |
|
Dzień Dobry dziękuje za odpowiedz. Mam pytanie kiedy córeczce mam wprowadzić czasowniki czy po opanowaniu sylaby i rzeczowniki wszystkich płyt z poprawnym jej wypowiadaniem i rozpoznawaniem sylab?. Bardzo proszę o pomoc jak mogę jeszcze stymulować rozwój córeczki , czytam jej przy śniadanku, obiadku i kolacyjce wierszyki rymowanki , oraz bardzo dużo mówię , gdy bawimy się lalkami to jej opowiadam , przy robieniu siku do nocniczka i kupki bo córeczka woła gdy chce siku i kupkę i wówczas się bawi na nocniczku czy jak jeździ na rowerku na spacerze, podczas układania puzzli czy klocków . Nie wiem jakie pomoce mogła bym jeszcze jej zakupić , bo bardzo mnie martwi jej brak składania wyrazów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|