Szanowna Pani,
bez kontaktu z dzieckiem nie mam możliwości rzetelnej oceny opisywanych przez Panią zachowań. Zachęcam do kontaktu z terapeutą MK, który zbada dziecko i będzie mógł ocenić przyczynę opisywanego przez Panią problemu. Listę certyfikowanych terapeutów znajdzie Pani pod adresem
www.szkolakrakowska.pl.
Proszę rozpocząć stymulację funkcji poznawczych i językowych zgodnie z zaleceniami zawartymi w publikacji "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia" autorstwa J.Cieszyńskiej i M. Korendo. Jednocześnie do codziennych ćwiczeń proszę włączyć program słuchowy "Słucham i uczę się mówić", część "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze". Powinien być on puszczany dziecku w seriach po 30-45 sekund w słuchawkach, dwa razy dziennie. Konieczna jest również rezygnacja ze wszelkich prawopółkulowych stymulacji, a więc dziecko nie może oglądać TV, słuchać muzyki, bawić się telefonem rodzica, a także korzystać z dźwiękowych zabawek.
Pomimo protestów synka, proszę konsekwentnie wypracowywać gest wskazywania palcem, poprzez oglądanie i pokazywanie obrazków w książeczkach, a także pokazywanie obiektów w jego najbliższym otoczeniu.
Serdecznie pozdrawiam,
Anna Wrona