Wróć do strony głównej.
Kwietnia 26, 2024, 09:40:38 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 9,5 miesięczny chłopiec niepokojące objawy  (Przeczytany 3123 razy)
Frankomama
Gość
« : Listopada 08, 2020, 11:03:56 »

Synek urodzony siłami natury w 40tc, poród wywoływany ze względu na cukrzycę ciążową, ocena 10 pkt. Od początku miał słaby odruch szukania piersi i słabo otwiera buźkę.
Synek jest pod opieką fizjoterapeuty, ale nie z powodu problemów, tylko profilaktycznie. W pierwszych tygodniach życia miał lekko wzmożone napięcie w barkach, ale szybko z tego wyszliśmy, teraz chodzimy co 2-3 m-ce tylko kontrolnie, bo wolę czuwać, niż coś przegapić. Mały siada, czworakuje od końca 8 m-ca, na początku 9 m-ca zaczął wstawać przy meblach. Gaworzy po swojemu (meme, błe, go, czi, dzi) od kilku dni, ale nie jest to bardzo natężone, częściej piszczy, zwłaszcza gdy ma dobry humor lub mruczy. Od urodzenia mały jest płaczliwy, nie ma dnia bez płaczu, czy to z powodu przebierania, ubierania, znudzenia. Potrafi się sam zająć czymś, ale nie trawa to zbyt długo. Co chwilę gdzieś się przemieszcza, zmienia zabawki, które na ogół po prostu gryzie. Gdy chce spać, często najpierw jest płacz, dopiero później po podaniu piersi i noszeniu zasypia. W nocy pobudki, najczęściej z jękiem lub nawet płaczem, na ogół pomaga podanie piersi lub chwila noszenia. Nie unika kontaktu typu tulenie, ale sam go nie inicjuje, lubi trzymać za rękę gdy zasypia, od kilku dni szuka kontaktu przez sen.
Z tych jeszcze bardziej niepokojących mnie:
synek praktycznie nie reaguje nie imię;
nie interesuje się obrazkami w książeczce; nie naśladuje nas podczas zabawy;
nie powtarza naszych gestów typu papa, kosi-łapci, brawo, itp.;
nie naśladuje dźwięków;
nie pokazuje paluszkiem, nawet pytany np. "gdzie jest kotek" (mamy kota w domu);
nie reaguje na polecenia typu daj, usiądź, itp;
od pewnego czasu kręci dłońmi, trochę to wygląda jakby robił "papa", ale na pewno to nie jest to, bo robi to w różnych sytuacjach, tylko nie wtedy gdy się z kimś żegnamy, ostatnio nawet w nocy gdy się obudził to leżał i tak sobie machał rączką przed oczami. Często też splata paluszki i ogląda je;
gdy trzyma mnie za rękę, to ugniata swoją opuszką kciuka lub palca wskazującego brzeg mojego paznokcia;
często też szarpie się za uszka (aktualnie nie ząbkuje, otolaryngolog też wykluczył nieprawidłowości);
brak kontaktu wzrokowego podczas karmienia piersią;
Synek bardzo się rozprasza, przy jedzeniu, zabawie, nie ma ulubionych zabawek, nic na dłużej go nie zaciekawi.
Gdy ma kontakt z dziećmi próbuje je dotykać, wchodzić w interakcję, na tyle na ile potrafi oczywiście w tym wieku. Ale z drugiej strony jakiś czas temu na zajęciach muzycznych, gdy jeszcze się odbywały, przez cały czas siedział w miejscu, gryzł zabawkę i nie ciągnął się do dzieci. Swobodnie zaczął się poruszać po sali dopiero, gdy zostaliśmy na koniec sami, bo chwilę jeszcze rozmawiałam z prowadzącym. Nie boi się obcych, odwzajemnia uśmiechy, bez problemu mogą go wziąć na ręce. Raczej cieszy się, gdy widzi mnie lub tatę, ale z drugiej strony bez problemu zostaje z dziadkami (z którymi mieszkamy i też się cieszy na ich widok), jakby nie było dla niego różnicy, czy mama jest, czy jej nie ma. Zero lęku separacyjnego i przed obcymi. Kontakt wzrokowy nawiązuje, ale czy jest on jakiś szczególnie długi to trudno mi określić, bo jak pisałam, mały łatwo się rozprasza. Określiłabym go jako ciekawskiego i (nie)zainteresowanego wszystkim, jest bardzo ruchliwy, często macha obydwoma rączkami, czy nóżkami i uderza nimi o podłogę, meble gdy się o nie opiera. Z drugiej strony osoby z dalszego otoczenia zwracają uwagę, że jest spokojny, cichy i grzeczny, bo tak właśnie zachowuje się przy innych.

Proszę o pomoc. Jak wspomóc synka? Jestem załamana, nie wiem gdzie szukać pomocy. Jesteśmy z Dolnego Śląska.
« Ostatnia zmiana: Listopada 08, 2020, 11:22:39 wysłane przez Frankomama » Zapisane
Małgosia
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 35


« Odpowiedz #1 : Grudnia 07, 2020, 12:05:02 »

Szanowna Pani,

Niestety nie da się ocenić rozwoju Pani Synka bez uprzedniego kontaktu twarzą twarz. W pierwszej kolejności zachęcam do konsultacji ze specjalistą wczesnej interwencji, który na żywo będzie mógł ocenić rozwój Dziecka i da wskazówki do pracy. Listę terapeutów znajdzie Pani na stronie: www.szkolakrakowska.pl. Informuję również, że istnieje możliwość skorzystania z diagnozy w Centrum Metody Krakowskiej (w Krakowie). Informacji na temat takiego spotkania udzieli pani Magdalena Rolińska (tel: 518 404 155). Zachęcam do kontaktu.

Opisywanie przez Panią zachowania Synka są niepokojące, w związku z tym należy niezwłocznie zacząć działać. W okresie oczekiwania na diagnozę proszę samodzielnie rozpocząć stymulację Synka. Propozycje zabaw i ćwiczeń znajdzie Pani w publikacjach "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego", w częściach: "Słuch" , "Wzrok", "Ruch" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek (https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/zestawy/zestaw-sluch-wzrok-ruch-174.html).

W pierwszej kolejności proszę skoncentrować się na pracy nad kontaktem wzrokowym i skupianiem wzroku na Pani twarzy - tutaj warto uwzględnić w wyglądzie jakiś wyrazisty, kontrastujący akcent w obrębie twarzy (np. kolorowa czapka, ciekawe kolczyki, chusta, usta pomalowane na intensywny kolor, wyraźne oprawki okularów i in.). Oprócz tego można wykorzystać również karty kontrastowe (https://sklep.centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/cwiczenia/stymulacja-rozwoju-funkcji-poznawczych-w-wieku-niemowlecym-48.html). Zachęcam do częstych prób nawiązywania kontaktu wzrokowego (zwykle robimy to wówczas, gdy Synek będzie nakarmiony i przewinięty). Mówimy do Dziecka, próbujemy różnych sposobów komunikacji: łagodnego mówienia, śpiewania, wokalizowania samogłosek oraz sylab. Szczególnie wokalizowanie jest ważne dla stymulacji głużenia i gaworzenia, jeżeli dziecko powie jakiś dźwięk, powtarzamy go i oczekujemy kolejnej realizacji (dialogowanie z dzieckiem). Ważne na tym etapie jest również praca nad polem wspólnej uwagi  i gestem wskazywania palcem (https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/gest-wskazywania-palcem/).

Zalecam również włączenie Synkowi programu słuchowego wraz z książeczkami - "W lesie i na łące", "Pojazdy", "Na wsi" (www.centrummetodykrakowskiej.pl) oraz "Słucham i uczę się mówić" część: Samogłoski i wykrzyknienia (www.arson.pl). Słuchanie programu w przypadku Pani Synka powinno odbywać się dwa razy dziennie w sesjach 30 -45 sekund. Stopniowo wydłużamy czas trwania sesji. Ważne, aby Synek słuchał w słuchawkach.

Pozdrawiam i życzę owocnych ćwiczeń,
Małgosia Lasak
Zapisane
Maja38
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #2 : Lutego 27, 2021, 11:52:28 »

Dzień dobry
Ja również mam synka 9.5 miesięcznego, rzeczą, która od samego początku nie daje mi spokoju jest fakt, że syn nie lubi kłaść się ze mną, leżeć w łóżku. Karmie go od samego początku w rogalu, ze względu na częste ulewania już od samego początku, nie przepadał za pozycją na płasko w łóżku, ulewania ustaly, a on nadal tego nie lubi. Mam wrażenie również, że Moja obecność jest mu całkowicie obojętna. Wychodzę z pokoju wchodzę, bez większego entuzjazmu, owszem uśmiechnie się i na tym koniec, zero wyciągania rąk w Moją stronę.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!