Szanowna Pani,
warto zacząć od znalezienia terapeuty, który będzie czuwał na rozwojem mowy, a także nad rozwojem poznawczym Pani córeczki.
Listę terapeutów znajdzie Pani na
http://www.szkolakrakowska.pl Z pewnością warto wprowadzić program słuchowy, którego dziecko powinno słuchać codziennie, koniecznie na dużych słuchawkach. To, od której części programu należy zacząć, zadecyduje terapeuta po spotkaniu z dzieckiem "twarzą w twarz".
Należy prowadzić z dzieckiem dziennik wydarzeń. Polecam artykuł prof. J. Cieszyńskiej na ten temat:
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/dziennik-wydarzen-jako-technika-budowania-komunikacji-jezykowej/Trzeba rozpocząć wczesną naukę czytania Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną (nie literkami!!!). Polecam "Kocham czytać" J. Cieszyńskiej oraz "Moje sylabki" A. Fabisiak-Majcher i E. Ławczys.
Należy również wprowadzić następujące ćwiczenia: pamięci symultanicznej i sekwencyjnej, stymulujące mechanizmy językowe, sekwencji słuchowych oraż grafopercepcji.
Polecamy również turnusy prowadzone przez Centrum Metody Krakowskiej. Informacji o turnusach udziela Dominika Kowalik.
Pozdrawiam serdecznie
Elena Palinciuc-Dudek