Wróć do strony głównej.
Grudnia 24, 2024, 01:38:41 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Bliźniaki 15m chłopiec i dziewczynka, Autyzm czy przestymulowanieTv  (Przeczytany 3667 razy)
Lucjano
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Kwietnia 27, 2020, 10:13:22 »

Witam serdecznie. Jestem ojcem Konstancji i Gerarda, mają 15 miesięcy. Zagoniony pracą i brakiem pojęcia zwiazanego z zagrożeniem wysokimi technologiami. Dzieci odkąd pamiętam katowane były muzyką z tv. Babcia puszczała im piosenki z yt powtarzając w sumie ten sam repertuar. Dzieci hipnoza, nas nie było dzieci super grzeczne no i..... Trwało to bardzo długo praktycznie od kilku dni działamy.. Rano smok Edzio dzieci tańczyły w koicu patrząc na tv. Ale mając trochę wolnego zacząłem się interesować ponieważ Gerard wyrobił sobie dziwny sposób raczkowania co mnie zaniepokoilo i zacząłem drążyć.Mówię żonie zobacz nie reaguje na imię i wykazuje inne niepokojące cechy typu nie gaworzy, nie wskazuje palcem, nie chodzi Dziewczynka nieco lepiej, ma swoje słowa zaczyna powtarzać zaczyna chodzić samodzielnie ale też odstaje według mnie.
Zacząłem działać natychmiast pojechaliśmy do neurologa. Ten nas uspokoił że jest oki, że Gerard wskazuje zainteresowanie twarzą, uśmiecha się powtórzył kosi kosi ale ja nadal drąże ponieważ nie wspomniała o tv czy innych czynnikach wpływających na spowolnienie rozwoju.
Zgodnie z zaleceniem od 3 dni usunięty tv i wszystkie zabawki które teraz stwierdzam wręcz wyły.
W pokoju cisza. Zakupiliśmy cały zestaw slucham i uczę oraz książkę wczesna interwencja ponieważ przeczytałem że takie zalecenie daje pani Profesor zanim dostaniemy się do specjalisty. Już umówieni czekamy za logopedą oraz  fizjoterapeutą
Związku tanie czy natarczywe i ciągle puszczanie tv mogło spowodować nieodwracalne zmiany ?
Oraz jak pracować z dziećmi chodzi o pokój bo one są bardzo ruchliwe i ciekawe lubią zabawki i są niecierpliwie czy usunąć zabawki kompletnie na czas nauki. Jakie inne zalecenia oraz czy oddzielać dzieci podczas odsłuchiwania sesji ?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 27, 2020, 10:17:20 wysłane przez Lucjano » Zapisane
Aleksandra Chmielewska
Administrator
Newbie
*****
Wiadomości: 25


« Odpowiedz #1 : Kwietnia 28, 2020, 06:55:23 »

Szanowny Panie,
bardzo cieszę się, że szkodliwe wysokie technologie zostały wyeliminowane ze środowiska Dzieci (o konsekwencjach nadmiernej stymulacji obrazem i dźwiękiem można przeczytać tutaj: https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/wplyw-technologii-na-dzieci/ oraz https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/wplyw-wysokich-technologii-na-rozwoj-dziecka/).
W odpowiedzi na pytanie dotyczące miejsca ćwiczeń: nie polecam usuwania zabawek z pokoju, w którym wykonywane są ćwiczenia, zachęcam natomiast do wyznaczenia przestrzeni, w której będą się one odbywać (najlepiej pusty stolik bez nakrycia). Dzieci muszą nauczyć się ignorować rozpraszające je bodźce i kierować swoją uwagą.
Każde z Dzieci powinno słuchać programu w słuchawkach, Rodzic w tym czasie powinien bacznie przysłuchiwać się nagraniu i wskazywać Dziecku odpowiedni obrazek w książeczce (w związku z tym najłatwiej byłoby, gdybyście słuchali Państwo z każdym Dzieckiem osobno).
Zachęcam Państwa do kontaktu z terapeutą, który oceni rozwój Państwa Dzieci i podpowie jak go wesprzeć (lista certyfikowanych terapeutów Metody Krakowskiej: www.szkolakrakowska.pl).
Zanim jednak to nastąpi możecie Państwo stymulować rozwój pociech w oparciu o ćwiczenia zawarte w zakupionej książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" (należy jednak pamiętać, że kierujemy się umiejętnościami Dzieci, a nie wiekiem metrykalnym). Ponadto polecam przydatne artykuły:
- stymulacja gestu wskazywania palcem (https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/gest-wskazywania-palcem/);
- ćwiczenia korzystnie wpływające na rozwój (https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/co-na-poczatek-pomoce-dla-dzieci-zaczynajacych-stymulacje/ oraz https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/cwiczenia-wspierajace-rozwoj-dziecka-w-drugim-roku-zycia/);
- naśladowanie (https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/umiejetnosc-nasladowania/).

Życzę owocnych ćwiczeń i serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!