Szanowna Pani,
opisane przez Panią zachowania są niepokojące. Proszę zapoznać się z książką
Prof. J. Cieszyńskiej i Prof. M. Korendo, pt. "Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia", w której opisane są wszystkie ćwiczenia dla poszczególnych funkcji poznawczych. W pracy z książką należy pamiętać o tym, iż ćwiczenia wykonujemy zgodnie z faktycznymi umiejętnościami dziecka, a nie z jego wiekiem kalendarzowym.
Proszę wyłączyć WSZYSTKIE stymulacje prawopółkulowe – oznacza to całkowitą rezygnację z oglądania TV, słuchania muzyki, korzystania z komputera i zabawek dźwiękowych.
Jeśli chodzi o program słuchowy "Słucham i uczę się mówić", to słuchamy ok. 30 min dziennie, w seriach po ok.5-8 min (koniecznie w słuchawkach!) - "Samogłoski i wykrzyknienia", "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" -
www.arson.pl .
Jeśli ma Pani taką możliwość, i bywa Pani w Polsce, to zachęcam do kontaktu z którymś z terapeutów ze Szkoły Krakowskiej (kontakt do terapeutów - na stronie
www.szkolakrakowska.pl).
pozdrawiam serdecznie
Dorota Nagraba