Szanowny Panie,
bardzo cieszę się, że szkodliwe wysokie technologie zostały wyeliminowane ze środowiska Dzieci (o konsekwencjach nadmiernej stymulacji obrazem i dźwiękiem można przeczytać tutaj:
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/wplyw-technologii-na-dzieci/ oraz
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/wplyw-wysokich-technologii-na-rozwoj-dziecka/).
W odpowiedzi na pytanie dotyczące miejsca ćwiczeń: nie polecam usuwania zabawek z pokoju, w którym wykonywane są ćwiczenia, zachęcam natomiast do wyznaczenia przestrzeni, w której będą się one odbywać (najlepiej pusty stolik bez nakrycia). Dzieci muszą nauczyć się ignorować rozpraszające je bodźce i kierować swoją uwagą.
Każde z Dzieci powinno słuchać programu w słuchawkach, Rodzic w tym czasie powinien bacznie przysłuchiwać się nagraniu i wskazywać Dziecku odpowiedni obrazek w książeczce (w związku z tym najłatwiej byłoby, gdybyście słuchali Państwo z każdym Dzieckiem osobno).
Zachęcam Państwa do kontaktu z terapeutą, który oceni rozwój Państwa Dzieci i podpowie jak go wesprzeć (lista certyfikowanych terapeutów Metody Krakowskiej:
www.szkolakrakowska.pl).
Zanim jednak to nastąpi możecie Państwo stymulować rozwój pociech w oparciu o ćwiczenia zawarte w zakupionej książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" (należy jednak pamiętać, że kierujemy się umiejętnościami Dzieci, a nie wiekiem metrykalnym). Ponadto polecam przydatne artykuły:
- stymulacja gestu wskazywania palcem (
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/gest-wskazywania-palcem/);- ćwiczenia korzystnie wpływające na rozwój (
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/co-na-poczatek-pomoce-dla-dzieci-zaczynajacych-stymulacje/ oraz
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/cwiczenia-wspierajace-rozwoj-dziecka-w-drugim-roku-zycia/);- naśladowanie (
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/umiejetnosc-nasladowania/).
Życzę owocnych ćwiczeń i serdecznie pozdrawiam
Aleksandra Chmielewska