Wróć do strony głównej.
Marca 28, 2024, 12:25:39 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: SMF - Just Installed!
 
   Strona główna   Pomoc Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: chłopiec 2 lata 8 miesięcy Opóżniony rozwój mowy  (Przeczytany 2893 razy)
karolina1113
Newbie
*
Wiadomości: 1


« : Kwietnia 14, 2021, 01:11:56 »

Szanowni Państwo,

bardzo proszę o poradę, co robić.  Mój syn ma obecnie 2 lata i 8 miesięcy. Dziecko urodziło sie drogą cesarskiego ciecia o czasie. Od początku miało opóźniony rozwój motoryczny. Nie raczkował, tylko pełzał.  Zaczął chodzić w około czy nawet po 18 miesiącu. Smoczek bardzo szybko odłożyliśmy, nie potrzebował go. Korzysta z z kubka niekapka. Pije również z normalnego  kubeczka. Przeżuwa powoli pokarm. Nie ma wybiórczości pokarmowej.
Potrafi naśladować zabawę innych i bawić się z innymi. Uśmiecha się, lecz jest zdystansowany do obcych dzieci i dorosłych. Potrafi powiedzieć: mama, tata, daj lecz jeśli są bardzo wymuszone i z trudem, te słowa pojawiły ok. 2 i pół lat. Pokazuje palcem jeśli coś chce, a jeśli czegoś mu nie damy to obraża  się. Potrafi pokazać palcem rzecz o którą prosimy lub ją przynieść, wręcz każdą, nawet jeśli nie pokazujemy jej palcem.  Być może to jest wyuczone. Mam wrażenie, że bardzo dużo rozumie, tylko nie może wydobyć z siebie słów. Zna nazwy wszystkich przedmiotów w domu i czynności (pokazuje je i wykonuje ale nie wypowiada). Komunikuje się głównie stękaniem, krzykiem i trochę swoim językiem. Zwierzęta naśladuje, ale tylko kilka i to też musi być wymuszone. Kontakt wzrokowy jest, kiedy próbuje zakomunikować, że coś chce. Niestety dużo czasu spędzał oglądając telewizję czy bajki na telefonie. Chłopiec nosi pampersy.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2021, 01:27:22 wysłane przez karolina1113 » Zapisane
Elena Palinciuc-Dudek
Global Moderator
Newbie
*****
Wiadomości: 46


« Odpowiedz #1 : Kwietnia 21, 2021, 10:32:55 »

Szanowna Pani,

należy odstawić wszystkie prawopółkulowe stymulacje (TV, telefon, komputer, grające zabawki, książeczki wydające dźwięki).
Dziecko potrzebuje terapii. Listę terapeutów pracujących Metodą Krakowską znajdzie Pani
http://www.szkolakrakowska.pl/

Dziecko powinno systematycznie słuchać na dużych słuchawkach programu słuchowego.

Zachęcam do prowadzenia dziennika wydarzeń. Na naszym blogu znajdzie Pani artykuły o budowaniu komunikacji językowej za pośrednictwem dziennika wydarzeń.

Należy wprowadzić wczesną naukę czytania metodą Symultaniczno-sekwencyjną. Polecam pomoc "Czytanie przez naśladowanie" z naszego wydawnictwa (https://centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/cwiczenia/czytanie-przez-nasladowanie-107.html).

Poza tym warto wprowadzić ćwiczenia ogólnorozwojowe( poziom trudności dobieramy w zależności od umiejętności dziecka), m. in.:
- ćwiczenia kategoryzacji atematycznej (sortowanie elementów wg koloru, kształtu, wielkości) i tematycznej - np. lale/piłki (https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/kategoryzacje-jedna-pomoc-wiele-cwiczen/),
- ćwiczenia sekwencji wzrokowych (https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/czym-sa-sekwencje/) i słuchowych (https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/werbalna-pamiec-sluchowa/)
- ćwiczenia pamięci symultanicznej (https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/cwiczenia-pamieci-2/) i sekwencyjnej (https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/cwiczenia-pamieci-3/),
- układanki lewopółkulowe - odwzorowywanie układu klocków,
- ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej (składanie obrazków pociętych na części, dokładanie fragmentu do całości, ćwiczenia identyfikacji obrazków i in.).

Zapraszamu także na intensywną pracę do Centrum Metody Krakowskiej w Krakowie w ramach turnusu.

Pozdrawiam serdecznie
Elena Palinciuc-Dudek

« Ostatnia zmiana: Kwietnia 21, 2021, 10:36:26 wysłane przez Elena Palinciuc-Dudek » Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!