Szanowna Pani,
należy odstawić wszystkie prawopółkulowe stymulacje (TV, telefon, komputer, grające zabawki, książeczki wydające dźwięki).
Dziecko potrzebuje terapii. Listę terapeutów pracujących Metodą Krakowską znajdzie Pani
http://www.szkolakrakowska.pl/Dziecko powinno systematycznie słuchać na dużych słuchawkach programu słuchowego.
Zachęcam do prowadzenia dziennika wydarzeń. Na naszym blogu znajdzie Pani artykuły o budowaniu komunikacji językowej za pośrednictwem dziennika wydarzeń.
Należy wprowadzić wczesną naukę czytania metodą Symultaniczno-sekwencyjną. Polecam pomoc "Czytanie przez naśladowanie" z naszego wydawnictwa (
https://centrummetodykrakowskiej.pl/katalog/cwiczenia/czytanie-przez-nasladowanie-107.html).
Poza tym warto wprowadzić ćwiczenia ogólnorozwojowe( poziom trudności dobieramy w zależności od umiejętności dziecka), m. in.:
- ćwiczenia kategoryzacji atematycznej (sortowanie elementów wg koloru, kształtu, wielkości) i tematycznej - np. lale/piłki (
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/kategoryzacje-jedna-pomoc-wiele-cwiczen/),
- ćwiczenia sekwencji wzrokowych (
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/czym-sa-sekwencje/) i słuchowych (
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/werbalna-pamiec-sluchowa/)
- ćwiczenia pamięci symultanicznej (
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/cwiczenia-pamieci-2/) i sekwencyjnej (
https://centrummetodykrakowskiej.pl/blog/cwiczenia-pamieci-3/),
- układanki lewopółkulowe - odwzorowywanie układu klocków,
- ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej (składanie obrazków pociętych na części, dokładanie fragmentu do całości, ćwiczenia identyfikacji obrazków i in.).
Zapraszamu także na intensywną pracę do Centrum Metody Krakowskiej w Krakowie w ramach turnusu.
Pozdrawiam serdecznie
Elena Palinciuc-Dudek